Wpis z mikrobloga

Mirki, czy #w211 to dobry wybór na pierwszego #mercedes? Interesuje mnie E270 CDI lub E320 CDI (500Nm FTW), sedan czy kombi bez znaczenia, no i oczywiście automat.

Chodzi mi o koszty utrzymania. Do tej pory miałem Volvo V40, niby zupełnie inny segment, ale jednak awaryjność tego auta doprowadza mnie do rozpaczy - psuje się absolutnie wszystko i bez przerwy (przedliftowe V40 to zło najgorsze). Szukam auta które i może pociągnie po kieszeni ale nie będzie notorycznie gościem górnego pokładu lawety... ( ͡° ʖ̯ ͡°)

Auto na dojazdy do pracy, ok 30km w jedną stronę z czego około 20km ekspresówką, i na co dzień.

#samochody #jakieauto #zakupkontrolowany
piker - Mirki, czy #w211 to dobry wybór na pierwszego #mercedes? Interesuje mnie E270...

źródło: comment_BpotRuAGQVhqO0d6dMd0xUB5gHiKKoHL.jpg

Pobierz
  • 18
@piker: 320 to om642? ten silnik to niezła skarbonka z tymi wszystkimi elektronicznymi cudami wadliwymi chłodniczkami i padającymi uszczelkami
@piker Miałem okazję raz prowadzić 320 CDI z R6 i automatem. Automat pomimo przebiegu i upływu lat zmieniał biegi naprawdę płynnie. Jedyna wada to to, że auto jest ciężkie jak kupa słonia ()
@wycz na bank nie. Moja e klasa 320 cdi v6 wazy koło 1660


@jankes83: I jak kolego, nie zżera finansowo? Masz przedlifta czy po? Słyszałem, że nie należy kupować po maju 2005 bo ekonormy zepsuły ten samochód.
@piker wersja właśnie po maju 2005. Listopad chyba. Silnik już z polifta czyli v6. Przez dwa lata wymieniłem 3 amortyzatory airmatic - prawie 4k, wszystkie świece, poduszki silnika i skrzyni (zerwały się przy ostrym ruszeniu) jakieś #!$%@? w zawieszeniu. Do zrobienia mam obecnie sbc (narazie nie ruszam) i skrzynie - przestała sama redukować biegi. Stal u spaca od mietkow tydzień i nie dał rady znaleźć przyczyny. Muszę zmieniać ręcznie. Odpowiadając na pytanie:
@jankes83: Ja szukam wersji bez airmatica i z bardziej bezawaryjnym automatem 5 biegowym (Ty masz polifta, czyli chyba masz 7). Od SBC mam fachowca także tego się nie boję... Tym niemniej dzięki, jednak to jest drogie w utrzymaniu auto...
@piker: że trochę off topic wrzucę. Co to za generacja V40tki, którą posiadasz? Dotychczas wydawało mi się że Volvo to bardzo dobre maszyny w codziennym użytku i naprawdę dosyć mało awaryjne.
@Red54: Pierwsze V40, przedlift jest absolutnie tragiczny. Zawieszenie jest głośne i zużywa się po 300 kilometrach, silniki diesla psują się na potęgę a wnętrze jest z kartonu i skrzypi nawet na idealnie gładkiej drodze. Polift to zupełnie inne auto, a przedlifty już w zasadzie poznikały z dróg. Nie bez powodu.
@piker: pod domem mam w211 E320 i E240 i nie mam pojęcia czemu chcesz się pchać w diesla. Spalania oba mają jak każde inne auto o masie 1700+ a dodatkowo te silniki są nierozjebywalne
@Geododore: 80% nabywców W211 wybierało diesla. Ogólnie zawsze wolałem silniki z dużym momentem obrotowym, niż z dużą mocą. Ot taka osobista preferencja, nie lubię jeździć benzyniakami.
@piker Skrzynie piątki w tym modelu niby wydają sie wytrzymałe, ale z opinii co słyszałem lepsze te 7 biegowe. Mamy takiego co przy 370k mial remont skrzyni i facet się zdziwił, że tyle przejechał (miewał takie co mialy już zepsutą przy 250k kilometrow) kto wie. Może to te skręcone, akbo nie pierwszy remont? Ogólnie od 370 tysiecy (teraz ponad 450k) dwie poduszki tył, bo kombi i ma nivo. Sprężarka od nivo i