Wpis z mikrobloga

Łapcie fanboje. Nie wiem czy to pierwszy model X w Katowicach, ale na pewno pierwszy jaki widziałem na żywo. Ojcu się podobał, ale dla mnie to taki sam szajs jak X6 czy GLC Coupe - ogólnie SUVy coupe to gówno, bo łączą w sobie wady zarówno SUVa (paskudny wygląd, duże gabaryty, itp.) jak i coupe (gorsza praktyczność) bez jakichkolwiek zalet obu rozwiązań. BTW ktoś ją musiał kupić niedawno, bo tablice z serii ***NS zaczęto wydawać nieco ponad dwa tygodnie temu.

#elonmusk #tesla #teslaspotting #bojowkaszkalowaniasuvow
Pobierz o.....y - Łapcie fanboje. Nie wiem czy to pierwszy model X w Katowicach, ale na pewno...
źródło: comment_kDcN3wea1hmIjDshAbkjv7GZ9eO2V4Q5.jpg
  • 16
wady zarówno SUVa (...) bez jakichkolwiek zalet obu rozwiązań


@oficer-prowadzacy: no przede wszystkim zaletą wynikająca z jego wielkich gabarytów i suvowatości jest miejsce na 5-7 dorosłych w zależności od wybranej opcji, Model X to po prostu samochód dla rodzin wielodzietnych (i luksusowe taksówki). Fakt, nie wiem po co kupować wersję 5-miejscową ale o gustach się nie dyskutuje

Więc porównywanie go z 5-miejscowym X6 jest dość niesprawiedliwe, X6 jest suvem bo tak,
@sakfa: @Doman_60:
Nie chodzi już nawet o sam fakt że to SUV tylko czemu to jest SUV coupe? Normalne SUVy mają kanciasty tył, przez co można je załadować nawet po dach jeśli auto ma kratkę, w przypadku ściętego dachu się nie da. Możnaby się niby sugerować kwestiami oporu powietrza, tyle że w przypadku tzw. tyłu Kamm da się uzyskać równie dobrą aerodynamikę bez ścinania dachu i utraty praktyczności, zatem to
Pobierz o.....y - @sakfa: @Doman_60: 
Nie chodzi już nawet o sam fakt że to SUV tylko czemu ...
źródło: comment_skdseppGFUGAvwkt9XlYR2YJnzUn70d7.jpg
tyłu Kamm


@oficer-prowadzacy: http://www.historiazkolemwtle.cal24.pl/Blog/historia/o-docisku-tylka/
dzięki za nowe pojęcie, tak na szybko sprawdzając to pan z linka twierdzi że własnie to co mają suvy coupe to jest tył Kamma

Suvy są popularne bo dobrze się do nich wsiada i czujesz się bezpieczny będąc "wyżej", poza tym same minusy.
Moim zdaniem najlepsze są minivany z wyjmowanymi fotelami oraz drzwiami bocznymi przesuwnymi, np dodge caravan. To jest cudo praktyczności i wygody.
Myślę że bardziej zadecydowało to że tego typu szajs jak SUVy coupe jest obecnie w modzie.


@oficer-prowadzacy: to też, zresztą praktycznie patrząc, chcąc przekonać ludzi do innego rodzaju napędu, warto jak najbardziej wykorzystać np. popularność pewnego rodzaju nadwozia i na jego bazie to robić.

Skoro suvy coupe sprzedają się świetnie to po co robić kanciaka i sobie życie utrudniać ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Normalne SUVy mają kanciasty tył,


@oficer-prowadzacy: może chodzić o design ale też o aerodynamikę która jest ekstremalnie ważna w dzisiejszych autach BEV

Skoro nawet schowanie głupich klamek zmniejsza air drag o znaczący % to mogę sobie wyobrazić że nadanie opływowych kształtów (nawet z tyłu) też mogło być koniecznością a nie tylko kaprysem designera.

I np. taki Model X ma air drag coefficient niższy niż BMW 3 series: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Automobile_drag_coefficient . Nieprzypadkowo listę