Wpis z mikrobloga

Panowie (w sumie może i Panie) mój piorun, postrach ulic, demon prędkości, mokry sen rajdowców zachorował. Jechałem sobie obwodnicą 140km/h i wyświetlił mi się gorsza lampa niż żyd - check engine.
Sczytałem błędy: główny P0170 (fuel trim?) oraz poboczne: P1540 (nadciśnienie w klimie), P2419(Evap - małe natężenie prądu), P3915(nie wiem co to).
Ze znanych mi bolączek to muszę zespawać kolektor i łącznik wydechu ( ten elastyczny element). Ale czy mają wpływ na tamte błędy? Czy powinienem zacząć od wymiany pompy paliwa, a może przekaźnika pompy paliwa? Czy może posprawdzać parametry pompy paliwa, sondy lambdy (jest ich więcej?). Co doradzicie?
Pacjent: Astra G hatchback 1.8 16v 125km 2001r
#mechanikasamochodowa #motoryzacja
  • 7
@Grenek p0170 jest to blad skladu mieszanki. Dziurawy dolot, walnieta lambda albo przeplywka. W tych silnikach czesto wlasnie padaja przeplywki. Czasem zdarza sie ze zdechnie sterownik i tez pokazuje rozne bledy. Co do przeplywki nie baw sie w zamienniki. Jedynie oryginal VDO dziala dobrze, jak jakis zamiennik cudem zadziala to wytrzyma moze pol roku, sprawdzone.
@mickovsky: Sterownik był regenerowany więc sterownik bym wykluczył. Hm Dolot powietrza to w sumie sam plastik to mogę zobaczyć czy gdzieś się nie odczepił. Lambda w zeszłym roku zakładana nowa ( czy są inne?)
@Grenek: Tak, to w sumie jedyny istotny błąd. Jeśli masz nieszczelność pomiędzy silnikiem a lambdą to na 95% będzie jej przyczyna. Jeszcze evap mógłbyś poprawić, bo również ma wpływ na lambdę, zacząłbym od poprawienia styku kostki z elektrozaworem.
@Rexikon: oddałem na gwarancję sterownik, który mi składali i problem ustał. Ale myślę, że pęknięty kolektor też może mieć wpływ. Do dziś go nie zrobiłem xD jeździ czasami szarpnie ale tak poza tym zero uwag