Wpis z mikrobloga

Belmondo wśród aut dostawczych

Citroën H Van był lekkim dostawczakiem wytwarzanym w latach 1947-1981, w liczbie 473 289 sztuk. Po drugiej wojnie potrzebne były niewielkie i zwinne ciężarówki o średnim tonażu.

Ciężko go pomylić z czymkolwiek innym, ponieważ posiada niespotykaną żebrowaną karoserię, inspirowaną samolotem Junkers. Zwiększała sztywność bez zwiększania masy pojazdu, a do jej tworzenia były potrzebne jedynie tanie i proste prasy do blachy. Producent chwalił się, że podłoga jest w stanie utrzymać ciężar konia.

Typ H współdzielił dużo komponentów z innymi modelami; z Traction Avanta miał silnik, skrzynię biegów i wskaźniki prędkości, z 2CV przednie światła. Dostępne silniki to benzynowce 1.6-1.9 litra o mocy 34-48 KM lub wysokoprężne Indenor lub Perkins 1.6-1.9 litra o mocy 41-57 KM. Posiadał wyrafinowane niezależne zawieszenie dla wszystkich czterech kół, bardzo krótkie zwisy, drzwi samobójcy, 3 biegową automatyczną skrzynię biegów i przepastną część ładunkową, w której mógł stanąć wyprostowany wygryw o wzroście 182 cm, co czyniło go niezwykle praktycznym samochodem użytkowym.

Wystąpił w wielu filmach, m.in. w popularnym w Polsce Gangu Olsena. Obecnie najczęściej go można spotkać w bogatych krajach Europy Zachodniej, gdzie wykonuje pracę modnego foodtrucka.

#rzetelnafura <- mój własny tag
#samochody #motoryzacja #carspotting #carboners #citroen #gruparatowaniapoziomu
DerMirker - Belmondo wśród aut dostawczych

Citroën H Van był lekkim dostawczakiem ...

źródło: comment_FVf57pLAxRgLC6H8dus9K9ztEAvMQIGM.jpg

Pobierz
  • 40