Wpis z mikrobloga

Ostatnio w Olsztynie pokazano zmodernizowany kibel, robi wrażenie mimo, że to ciągle tylko kibel, a jak wiemy miejsce 99% kibli jest na złomie.

(...) w modernizacji zastosowano nowoczesne czoło z szybą sferyczną, klimatyzację przestrzeni pasażerskiej i kabiny maszynisty, linię świetlną i zmodernizowane przedziały pasażerskie z zastosowaniem podświetlanych ścianek przedziałowych oraz automatycznych dwuskrzydłowych drzwi przesuwnych.

W kwestii bezpieczeństwa ezt ma automatyczną blokadę drzwi wejściowych po przekroczeniu 5 km/h, system uniemożliwiający ruszenie przy otwartych drzwiach, sprzęt ochrony przeciwpożarowej, zabezpieczenie przed rozpięciem jednostki w przypadku awarii sprzęgu międzywagonowego; wyeliminowano też wysokie napięcie z obwodów ogrzewania.

Na pokładzie jest Internet bezprzewodowy w technologii Wi-Fi, nowe ergonomiczne fotele pasażerskie z zagłówkami i podłokietnikami, falownikowy układ napędowy, nowe silniki asynchroniczne z przekładnią dwustopniową. Modernizacja dotyczyła też sprzęgów czołowych i kabiny maszynisty z zastosowaniem nowego aluminiowego pulpitu; zastosowano hamowanie dynamiczne.

Automatyczne drzwi odskokowo-przesuwne są otwierane indywidualnie, lusterka boczne składane automatycznie. Na pokładzie jest audiowizualny system informacji pasażerskiej oraz monitoring i gniazdka 230V do podłączenia np. laptopów oraz gniazda USB. Wydzielono z przedziału dla podróżnych z większym bagażem przestrzeń dla drużyny konduktorskiej. Na pokładzie są dwie toalety WC w systemie zamkniętym, w tym jedna przystosowana dla osób niepełnosprawnych z miejscem do przewijania niemowląt. Przy wejściach są windy oraz podjazdy umożliwiające wjazd osobom niepełnosprawnym.


Oprócz tego w zmodernizowanym pojeździe są stojaki na rowery, system emisji reklam i zliczania pasażerów, kamery szlakowe oraz monitorujące pracę pantografów, strefa dla podróżnych z dziećmi i rolety przeciwsłoneczne w kabinach maszynisty oraz w przestrzeni pasażerskiej.

https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/najdrozszy-en57-w-historii-dotarl-do-olsztyna-89139.html

Of kors hajs z Unii był, drodzy wyborcy.

#olsztyn #kolej #polregio #pociagi #pociagiboners
Pobierz BaronAlvonPuciPusia - Ostatnio w Olsztynie pokazano zmodernizowany kibel_, robi wraże...
źródło: comment_VaG4juio7e0s00ncRUMM9aBWVknhrMJM.jpg
  • 17
@Karatte: @CichyBob: Pytanie co tam zostało ze starego, jaką ma żywotność, jakie są możliwości i koszta serwisowania lub ewentualnie wymiany za jakiś czas? Zdaje się, że wszyscy tu zgromadzeni niezbyt się na tym znamy. ( ͡° ͜ʖ ͡°) Całkiem możliwe, że to ma sens i powinno się tak częściej robić.
@FlameRunner: pozostało pudło i wózki czyli elementy sprawiające że bieg pociągu i tak będzie kiepski.
żadne udziwnienia typu rolety czy WiFi nie naprawią tego.
jaki w tym sens ekonomiczny to chyba każdy potrafi się domyślić: modernizacja taboru to polityka bardzo krótkowzroczna, nierzadko okazuje się iż w perspektywie kilku lat lepiej było dopłacić na nowy pociąg bo zmodernizowany często się psuje.
@Karatte: A, bo przy "podwoziu" to oni nic nie zrobili? To jakbym wziął starego passata, wstawił nowy silnik, nową skrzynię, polakierował od nowa, dał fotele do tapicera i wstawił dobre głośniki? xD
@FlameRunner: @CichyBob: Cena jednostkowa nowego ezta jest różna, zależna od liczby członów, wyposażenia czy też pakietu jaki jest związany z zakupem.

Przykład to 14 3-członowych nowoczesnych Impulsów z usługą utrzymania za 266 milionów. To niecałe 20 mln sztuka.
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/jaki-jest-nowy-impuls-2-dla-lka-zdjecia-87501.html

Nie bez powodu zresztą wrzuciłem akurat takie, a nie inne zdjęcie. Pokazuje ono jedną z największych słabości modernizacji kibli, to ciągle wysokopodłogowa kupa.