Wpis z mikrobloga

Odkrył niezawodny i prosty sposób na niezwykłe, spektakularne i oryginalne sceny, od których graczom #rpg kapcie pospadają [ZOBACZ JAKI] Mistrzowie go nienawidzą!

Pod tym tagiem kilka razy pojawił się komentarz, że tropy to jest oczywista oczywistość i sztampa. Że jak zrobimy wieżę złego czarnoksiężnika, a na jej szczycie faktycznie jest zły czarnoksiężnik, to gra będzie nudna. No to dzisiaj Wam powiem, co zrobić, żeby gracze otwierali oczy ze zdumienia, nie mogąc się nadziwić Waszej imponującej wyobraźni.

Otóż trzeba...

[werble budujące napięcie]


Wieża złego czarnoksiężnika jest sztampowa? Cyk: dorzućmy, że to w niej gracze szukają ratunku przez armią orków. I załatwione, w oczach graczy scena nagle wygląda KOMPLETNIE inaczej. Już nie wycinają nieumarłych na każdym piętrze, tylko bronią wieży przez szturmem, może nawet we współpracy z czarnoksiężnikiem.

Teraz, pisząc ten wpis, szukam losowych tropów na stronie TV Tropes. Wylosowało mi takie hasła: body of bodies; bazaar of the bizarre; stop worshipping me. Każdy z tych tropów sam w sobie jest znany: niekształtna istota złożona z wielu ciał (normalnie może się pojawić jako boss do zbicia); targ niesamowitości (normalnie może się pojawić jako miejsce, w którym trzeba zdobyć magiczny miecz); bóstwo, które nie chce być czczone (normalnie może się pojawić jako quest-giver). Jeśli je zmieszamy, otrzymamy np. coś takiego: Na targu niesamowitości gracze trafiają do ukrytej, mrocznej kaplicy; w niej chorzy ludzie składają ofiary przed przerażającą istotą o wielu członkach; w zamian ta istota przyjmuje na siebie choroby, mutacje i zniekształcenia w wiecznym procesie spaczonego wzrostu; sama pragnie jednak uwolnić się i powrócić do swojej pierwotnej, ludzkiej postaci. Czyż to nie jest powalający pomysł na przygodę? A składa się z trzech zupełnie sztampowych pomysłów

Żeby jeszcze trochę podkręcić kurki, podaję listę sposobów, w jaki mogą się objawiać tropy (masz już pomysł na fajne miejsce? dorzuć jeszcze do tego fajne wydarzenie, albo fajną postać i zaserwuj jednocześnie). Oczywiście to tylko początek listy, bo tych spobów jest nieskończoność i zachęcam do postowania swoich.

- lokacja (dom, wieś, statek)
- wydarzenie (burza, wesele, pożar)
- NPC (żołnierze, kapłan, bestia)
- motywacja (uciekamy, szukamy śladów, tylko tędy przechodzimy)
- nastrój (dzikość, dominacja, ekscytacja)
- ograniczenia (nie wolno używać broni palnej, temat tabu, każdy z graczy jest sam)
- potencjalne pomoce (wybuchające beczki, pojawia się sojusznik, kradniemy broń)
- potencjalne nagrody (wdzięczność NPC, pojazd, jednorazowa mikstura)
- konsekwencje porażki (co się stanie, jeśli gracze nie wygrają tej sceny)
- słabość (pięta Achillesa, wrażliwość na ogień, głupota)
- itd...

#gryfabularne #grybezpradu

#tropyrpg - tag dla GMów z zalążkami pomysłów na scenariusze

Polecam także tag #naprawiamfantasy, bo robi robotę.
Pobierz A.....k - Odkrył niezawodny i prosty sposób na niezwykłe, spektakularne i oryginalne ...
źródło: comment_0X1uyVlLzW42Kkv82PfmZMbrAJwKhSgo.jpg
  • 3