Wpis z mikrobloga

  • 795
@goferek ciekawostka - jeżeli zsynchronizujesz światła tak aby jeden kierunek miał zawsze zielone to inny kierunek będzie miał zawsze czerwone. Albo tramwaje nie będą mogły wykonać tyłu kursów co mają w rozkładzie. Inżynieria ruchu to trochę bardziej skomplikowane zagadnienie. Jeżeli jechałeś pustą drogą to znaczy, że ten kierunek miał niski priorytet z powodu niskiego natężenia i lepiej było dawać zielone tam, gdzie skorzystałoby z niego więcej osób.
  • Odpowiedz
@goferek: meanwhile w bydgoszczy przejadę przez 90% mojej najczęstszej trasy prowadzącej przez centrum zatrzymując się raz i potem jadąc kulturalnie i przepisowo, polecam ten uczuć nie marnowania czasu i paliwa
  • Odpowiedz
  • 5
@To_ja_moze_pozamiatam już się zajmuje (może nie AI, ale zaawansowane algorytmy analizujące dane z pomiarów na skrzyżowaniach i drogach dojazdowych). M.in. takie czary są w Londynie. W Polsce w paru miastach też by się znalazło, ale nie na taką skalę i nie w czasie rzeczywistym.
  • Odpowiedz
meanwhile w bydgoszczy przejadę przez 90% mojej najczęstszej trasy prowadzącej przez centrum zatrzymując się raz i potem jadąc kulturalnie i przepisowo, polecam ten uczuć nie marnowania czasu i paliwa


@Bernan: chyba w innym mieście mieszkamy xD na fordońskiej zdarza mi się o 2:00 jechać i stać na wszystkich światłach po kolei
to samo wojska polskiego, zapala sie zielone i jest wyścig do następnych świateł bo jadąc przepisowo będziesz stać na kolejnych
  • Odpowiedz
ciekawostka - jeżeli zsynchronizujesz światła tak aby jeden kierunek miał zawsze zielone to inny kierunek będzie miał zawsze czerwone


@Pieron: tylko ci magicy robią tak, że oba kierunki mają czerwoną falę. Handluj z tym.
  • Odpowiedz
  • 7
@NajwyzszaFormaSztuki wytłumaczę to małą miejscowością. Jeżeli skrzyżowanie jest zdolne do wykrywania samochodów to ma kilka opcji działania - wchodzi w tryb stałoczasowy (cyklicznie zmienia światła wg harmonogramu), zielone na głównym kierunku lub "all red" - czerwone na każdym kierunku. Podejrzewam, że ostatnia opcja jest popularna bo jest najbezpieczniejsza dla pieszych (zielone na przejściu zapali się od razu po naciśnięciu guzika). Jeżeli czujniki są dobrze rozmieszczone i program dobrze dobrany to mieszkając przy
  • Odpowiedz
@Pieron:

jeżeli zsynchronizujesz światła tak aby jeden kierunek miał zawsze zielone to inny kierunek będzie miał zawsze czerwone.


Ze trzy razy przeczytałem wpis @goferek i za cholerę nie dostrzegłem postulatu, aby jakikolwiek kierunek miał zawsze zielone.

Zgadzam się, że synchronizacja świateł i inżynieria ruchu to jest bardzo skomplikowane zagadnienie, tylko nie sądzę, żeby tu OP myślał o załatwieniu sprawy jak za dotknięciem magicznej różdżki, tylko na pewnych usprawnieniach, bo nie wierzę,
  • Odpowiedz
@goferek: jak zaczynałem studia w Krakowie (2005r) to już podobno działał uczący się system kierowania ruchem (światła, natężenie itd) - o ile się nie mylę projekt Siemensa. Mamy 2018 a tam dalej #!$%@?? Ciekawe kto przytulił i ile kasy ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz