Wpis z mikrobloga

Oglądam i oglądam te samochody i już sam nie wiem co o tym myśleć.
Miesięczne przebiegi rzędu 1200km, najczęściej trasa do pracy, 20km w jedną stronę w tym jakieś 15 po za miastem.
Zakładając, że wychodzi niespełna 15k rocznie kupowanie kolejnego diesla chyba nie ma większego sensu dlatego szukam czegoś w benzynie, instalacja gazowa nie jest wymagana o ile realne jest osiągnięcie spalania w granicach 8 litrów przy normalnej jeździe w trasie przy 100km/h. Jedynym wymogiem jest minimum 4 drzwi i moc 150KM+ lub przynajmniej potencjał na chip.
Z aut które do tej pory udało mi się wytypować
1. megane III gt 2.0 tce - aktualnie mój faworyt, w środku jak to renault, trochę skrzypi, design trochę ładniejszy od laguny, jest parę głupich rozwiązań w tym aucie typu tylne tarcze razem z piastami ale silnik jest pancerny i nawet nadaje się do zagazowania
2. focus mk3 1.6 EB - z zewnątrz jakoś wygląda, środek na zdjęciach wygląda trochę tandetnie i do tego ta 4 ramienna kierownica. Czytałem też, że coś tam jednak z tymi 1.6 EB się dzieje po przebiegach powyżej 100 tyś km.
3. astra j - 1.4 turbo to prosty silnik ale 140KM raczej przy tej masie nie jedzie, 1.6 turbo wydaje się być lepszym wyborem ale nic o tym silniku nie wiem. Do tego dochodzi problem ze sławną skrzynia M32. W środku już klasyka - morze przycisków na desce
4. giulietta - auto z zewnątrz ładne, w środku trochę dziwne ale może być, podobno komplet tajli do tylnego zawieszenia kosztuje 4k bo nie ma zamienników xD Do serwisu 1.4 MA trzeba mieć doktorat, jakieś śrubki, śrubki z filtrem a moduł multiair i tak się wysypie. 1.75 tbi wydaje się być lepszy ale też za wiele o tym silniku nie wiem, podobno dosyć dużo pali.

Więcej typów brak, praktycznie cała grupa vag odpada bo 1.8 i 2.0 tsi ( ͡° ͜ʖ ͡°) a nic z ea888 III w tych pieniądzach nie kupię, odpada też cała grupa PSA z 1.6 thp bo nie mam pod domem podnośnika ani kanału żeby ciągle coś naprawiać.

Co możecie doradzić? Może ktoś ma jakiś lepszy pomysł? Tylko nie e46 albo e60 ( ͡° ͜ʖ ͡°)

#motoryzacja #samochody #renault #alfaromeo #opel
  • 24
@Student_AWAS: rzeczywiście zapomniałem, budżet między 30 a 40k
gazu raczej nie planuje zakładać, jak jest taka możliwość to spoko ale nie jest to jakiś wymóg
niestety większość koreańczyków ma słabe benzyniaki, w sensie mocy. Aktualnie mam 150KM i raczej w tej kwestii nie chciałbym się cofać
@WybuchowyCzajnik: zrobisz jak chcesz, ale to dość głupia suma i za to można już mieć nowe auta - co polecam, bo wiesz co masz i wtedy faktycznie możesz śmigać długo i szczęśliwie przy odpowiednim serwisie.

Z używkami to loteria, ludzie potrafią środki wymieniać (a raczej fotel kierowcy, kierownicę i gałkę zmiany biegów) i kroją np z 300 paru do 100 paru :).

Za te pieniądze możesz mieć nową Dacię, albo coś
@Student_AWAS: mam 17 letniego kompakta i raczej nie kupie nic nowego co miałoby chociaż porównywalne wyposażenie więc opcja nowego auta odpada. Po za tym raczej nie boje się zakupu używanego samochodu, nie jestem laikiem w temacie motoryzacji chociaż wiadomo, że zawsze można trafić na minę ale pomijam tutaj kwestie znalezenia godnego egzemplarza
Czytałem też, że coś tam jednak z tymi 1.6 EB się dzieje po przebiegach powyżej 100 tyś km.


@WybuchowyCzajnik: jakieś potwierdzenie tego? ja znowu słyszałem, że jeśli chodzi o silniki z bezpośrednim wtryskiem to są to jedne z lepszych o ile nie najlepsze jednostki
@WybuchowyCzajnik: słuchaj, ja też nie jestem laikiem, ba, sam bym sobie mógł naprawiać xD, ale dla siebie tylko nowe trust me :> - ale co kto lubi.

A co takiego masz w tych autach co przestawiłeś, a czego nie masz w kompakcie, czy swoim aucie ? tylko tak na serio, bo żadne z powyższych aut nie ma aktywnych systemów wspomagania kierowcy, żaden nie ma chyba "ekranu" w środku itp "bajerów".

To
@WybuchowyCzajnik: ekspreci z AŚ gadają różne głupoty i wierzą w rankingu TUV, czyli niemieckie przeglądy techniczne, które odbywają sie co dwa lata, a sam diagnosta nawet nie jeździ wtedy autem xD. Oczywiście nie uwzględnia to inforamcji nna temat rzeczywistej usterkowości, przez dwa lata auto mogło mieć 5 silników, a jak przjedzie przegląd, to będzie ok.

Rankingi tylko amerykańskie, a tam cóż... JPN&KOR, reszta gdzieś tam jest... daleko ;].
@Student_AWAS: pełna elektryka szyb z detalami takimi jak "automat" otwierania o zamykania, możliwość otwierania ich z pilota, pełna elektryka lusterek, fotochromatyczne lusterko wsteczne, czujnik deszczu, tempomat, automatyczna klimatyzacja. Pomijam detale takie jak np. moduł miękkich kierunkowskazów. Niestety w nowym pudełku segmentu A czy B za 40 tyś takich rzeczy się nie uświadczy bo budżet za mały.

btw oczywiście chodziło o "ekspertów", ich gazety raczej czytam jako zabijacz wolnego czasu w pracy
@WybuchowyCzajnik: nie do końca, Kia ma w standardzie od ~2010 - podobnie jak Hyundai - te one touchowe kierunki - w Optimie można jeszcze je zmienić, od 3, przez 5 na 7 kończąc.

Tempomat w RIO jest chyba w standardzie, w razie czego dołożenie go to najczeście tylko założenie innych przycisków przy kierownicy. Elektryka lusterek i szyb też jest, choć nie wiem czy z pilota i czy automat nie tylko w
@WybuchowyCzajnik: Może jakieś młodsze Bravo? T-Jety to chyba najbardziej pancerne utubrione benzyny na rynku. A skoro bierzesz pod uwagę Megankę, to Bravo też by pasowało (mam tu na myśli jakość plastików w środku).
@WybuchowyCzajnik: Z tym dziwnym wnętrzem Giulietty to grzeszysz, z kosztami tylnego zawieszenia to bullshit, jeśli chodzi o ten silnik MultiAir to fakt, nie jest to silnik tak niezawodny jak 1.4 TB z Mito, ale koszt naprawy modułu to ok. 2k, więc tragedii nie ma. A może jakieś ładne, zadbane Bravo albo Lancia Delta?
@jaroslaw_madry: zeby polecac komus premium, czyy jakies smieszne, niby lepsze auta trzeba chciec finansowego armagedonu drugiej osoby.

Widzialem juz wielu takich milosnikow motoryzacji, ktorych na kretych drogach objezdzalem Rio z belka skretna.

Co kto lubi, ja cholernie lubie jezdxic autem... no wlasnie jezdxic, nie stac po serwisach czy poboczach.
@Student_AWAS nie wiem kto Ci powiedział o kłopotach z LPG ale tych nie ma od bardzo długiego czasu o ile nie wybrałeś najtańszego gazownika. Są oczywiście silniki które źle znoszą to paliwo ale na pewno nie jest tak w przypadku tej Megane z wpisu.
@WybuchowyCzajnik a octavia MK3 1.4 TSI 140km? Te silniki już seryjnie mogą mieć powyżej 150 koni.
Za niecałe 40 tys. znajdziesz coś z polskiego salonu.
Zgadzam się z Toba, ze nie ma sensu kupować gołego samochodu segmentu B. Za mniejsze pieniędze można mieć w miarę świeży, bezpieczniejszy, szybszy samochód.
Odnośnie 1.6 EB to kiedyś go rozważałem i na forach znalazłem dużo informacji o problemach z tym silnikiem. Nie zaryzykowałem.