Wpis z mikrobloga

Cześć! ()

Zauważyłem ostatnio, ze jest wśród Was wielu fanów starego OGame, więc chciałbym dzisiaj przedstawić Wam mój projekt, który realizuję od sierpnia 2018 roku.

Serwer nazywa się SGame, postawiony został na standardowym silniku 2moons w wersji 1.8 i rozwija się każdego dnia (ciężko znaleźć dzień bez chociażby drobnej aktualizacji) :)

Najlepiej zobrazują to poniższe statystyki:
Od startu serwera dodano aż 12204 linii kodu, a usunięto ich 5013 :)
Łącznie zostały zmodyfikowane 1097 pliki!

Ale przejdźmy teraz do konkretów.

Co nowego?

Wymienię tutaj kilka najistotniejszych (moim zdaniem) zmian, które udało mi się wprowadzić przez ostatnie miesiące:
- Nowy (aczkolwiek wzorowany na klasycznym) interfejs gry, a wraz z nim trzy dostępne style (domyślny, ciemny oraz stary Epicblue)
- Całkowicie nowy algorytm ekspedycji
- Nowy surowiec – tryt – możliwy do zdobycia tylko i wyłącznie na ekspedycji, mające unikatowe zastosowania, takie jak np. skracanie badań (w planach są też inne zastosowania, między innymi ochładzanie planet)
- Bank międzygalaktyczny (każdy gracz ma swój bank, do którego może wpłacać surowce i przenosić je w ten sposób między swoimi planetami i księżycami)
- Handlarz surowców – nie ma potrzeby szukania osób chętnych do wymiany jednego surowca za drugi, każdy może bezpłatnie oraz bez żadnych ograniczeń wymieniać surowce na swoich planetach
- Autorski system zadań, podzielonych na sekcje, które są cały czas rozwijane. Obecnie jest dostępnych 40 zadań wprowadzających (na zasadzie tutorialu dla nowych graczy), oraz nowa kategoria zadań: zadania progresywne, które polegają na tym, że po wykonaniu jednego zadania (np. zbuduj kopalnię metalu na poziom 20, nagroda X), zadanie nie znika jako „zrobione”, tylko jest dostępne pod nową postacią z innymi wartościami, np. rozbuduj kopalnię metalu na poziom 25, nagroda 2*X. Dodatkowo, w planach są też zadania cykliczne, np. wyślij X ekspedycji w ciągu Y godzin, itd.
- Nowy algorytm tworzenia i niszczenia księżycy. Średnica księżyca podczas jego tworzenia nie jest już losowana, tylko jest bezpośrednio zależna od wielkości pola zniszczeń, które powstało podczas walki. Dodatkowo, księżyce można tworzyć sobie samemu! Została wyłączona blokada ataku na samego siebie.
- Zmieniono zasadę działania Szybkich Dział
- Poprawiono wyświetlanie raportów wojennych (czasami znikała ostatnia runda)
- Możliwość poruszania się strzałkami na klawiaturze w widoku galaktyki (zmiana układów słonecznych i galaktyk)
- Możliwość zmiany bieżącej planety strzałkami na klawiaturze (tylko przy wybranych zakładkach)
- Poprawiono dziesiątki błędów, dodano wiele usprawnień, większość została zaproponowana przez graczy na naszym forum
- Całe mnóstwo innych zmian, których większość została opisana pod tym linkiem:
https://forum.sgame.pl/viewtopic.php?f=4&t=10&p=23

Warto dodać, że znaczna część zmian pochodzi z propozycji graczy!

Co jest w planach?

Obecnie są dwie główne rzeczy, nad którymi trwają prace:
- Stacja sojuszu:
Ogólnym celem stacji sojuszu jest zwiększenie użyteczności gry w sojuszu, aby dawał korzyści większe, niż sama obecność w nim.
Każdy sojusz, po spełnieniu odpowiednich warunków, może posiadać swoją stację. Stacja składa się z modułów, a każdy z nich można rozbudować za deuter i/lub tryt. Moduły dają odpowiednie korzyści, np. większa liczba osób w sojuszu, szybsze wydobycie, nowe sloty na ekspedycje, krótszy czas badań.
- Wersja mobilna gry:
Póki co udało mi się stworzyć kilka zakładek gry w wersji mobilnej (jeszcze nie są dostępne na oficjalnym uniwersum), docelowo cała gra będzie miała mobilny odpowiednik :)

Uniwersum 2
Planowany czas otwarcia nowego uniwersum to końcówka stycznia. Do tego czasu chciałbym wprowadzić powyższe dwie rzeczy oraz kilkanaście mniejszych, drobnych zmian (i wszystkie inne poprawki, które wyjdą „po drodze”).
Uniwersum 2 będzie na pewno dużo wolniejsze niż uniwersum 1, ze względu na to, że wiele osób mi zgłaszało zastrzeżenia do zbyt dużej prędkości. Wraz z jego otwarciem na pewno pojawi się większa kampania reklamowa.

Niestety screena mogę załączyć tylko jednego, więc wrzucę wygląd podglądu na ciemnym motywie :)
Więcej screenów można zobaczyc na stronie głównej:

https://sgame.pl

#ogame #gryprzegladarkowe #sgame
SGame - Cześć! (。◕‿‿◕。)

Zauważyłem ostatnio, ze jest wśród Was wielu fanów starego...

źródło: comment_hjSuOVqrpEtwvrJI9TsW8CSYfgTikcx6.jpg

Pobierz
  • 38
@cd6057
Myślałem nad tym, lecz nie wiem czy robienie takiej rzeczy w pośpiechu jest dobrym pomysłem - chciałbym w pełni zrealizować mój plan zanim to zrobię, a przede wszystkim wprowadzić wersję mobilną - podczas reklamowania otwarcia uni1 wiele osób mi zgłaszało, że bardzo by chcieli zagrać na wersji mobilnej, której nigdzie indziej jeszcze nie spotkali (a przynajmniej w dobrym stanie).

@Slawomir
Na chwilę obecną tylko pełna wersja przez przeglądarkę, ale jakieś 2
@cd6057
Dodatkowo przed otwarciem uni2 będzie trzeba zrobić znacznie więcej rzeczy, takich jak:
- odpowiednie dopasowanie liczby galaktyk i możliwych planet do skolonizowania (obie te wartości będą zmniejszone) do nowej prędkości
- dobre zgranie wszystkich parametrów prędkości ze sobą (budowanie, wydobycie, flota)
- odpowiednie zmodyfikowanie czasu niektórych badań, aby pewne poziomy były osiągalne szybciej, inne wolniej
- przeliczenie na nowo wszystkich nagród za zadania, aby zachować balans
- zmiany w ekspedycjach (ilość
@SGame Gratuluję, widać napracowanie i plany, nie warto się spieszyć i otwórz nowe uniwersum, gdy wszystko będzie dopracowane. #mirkogame to jakiś żart, więc liczę że tb się uda i spora część wykopu również będzie grać ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@login-jest-zajety
Nie nazwałbym tego systemem pay2win :)

Nie ma żadnej możliwości kupna jakichkolwiek surowców w grze i nigdy takiej możliwości nie będzie.

Obecność kilku oficerów ułatwiających rozgrywkę nie jest raczej niczym niespodziewanym w tego typu grze, która jest darmowa. Wszak, samo utrzymanie serwera trochę kosztuje, nie mówiąc już o czasie poświęcanym na jego rozwój, który w chwili obecnej jest liczony w setkach godzin (jakieś 300-400 spokojnie już by się naliczyło, od startu
@SGame: świetny pomysł z urozmaiceniem roli sojuszu, miodnie by było gdyby po osiągnięciu jakiś poziomów stacji mieć bonusy do wydobycia, może nawet statystyk floty - oczywiście nie byłoby to łatwe do osiągnięcia i wymagało współpracy sojuszników ()
@SGame: Szacun za projekt ;) Możesz napisać coś więcej o:
- Handlarz surowców - Jak często można wymieniać? Są jakieś ograniczenia? Przelicznik jest stały czy dynamiczny?
- Nowy algorytm tworzenia i niszczenia księżycy - W jaki sposób działa tworzenie moona sobie samemu?
- Zmieniono zasadę działania Szybkich Dział - Na jakiej zasadzie działa teraz algorytm walk? Można będzie używać znanych symulatorów?

I ogólnie:
- aktywności robią się poprawnie, tak jak w
@Dezynwoltura
@patste

dziękuję :)

- pomysł z urozmaiceniem sojuszu wyszedł od naszych graczy, kilku z nich napisało swoje pomysły, które udało się połączyć w jedną spójną całość.

- nie ma żadnych ograniczeń przy korzystaniu z handlarza, możesz wymieniać ile chcesz, gdzie chcesz i co chcesz, zawsze bez żadnych opłat :) przeliczniki wymiany są stałe i wynoszą 4/2/1 M/K/D.

- sam algorytm dotyczy potrzebnego Pola Zniszczeń do utworzenia księżyca oraz ilość Gwiazd Śmierci
@SGame: teraz przeczytałem w mechanice gry, że prędkość gry ustawiona jest na x200 O_o, nie wiem dokładnie, ale to chyba stąd takia szybkość badań i cyferki w surowcach niczym z japońskich slasher-ów ;). Będę czekał na Uni2 z mniejszą prędkością :D
@SGame:

nie ma żadnych ograniczeń przy korzystaniu z handlarza

czy to znaczy, że M/K/D nie są potrzebne? Bo właściwie wystarczy jeden surowiec, skoro można zawsze po tym samym przeliczniku wymienić, więc zawsze masz tyle samo w np. deuterze (po przehandlowaniu wszystkiego na deuter)

"aktywności robią się poprawnie" - co masz przez to na myśli?

Mam na myśli, czy wydarzenia w grze wykonują się w tle, czy podczas kliknięcia w grze? Np.
@beh1
tak, obecnie jest taka, lecz wynikło to z samych okoliczności powstania serwera. Uni2 będzie wolniejsze :D myślę, że coś w okolicy x10-x20. Co myślisz o tym?

@patste
- jeden surowiec jest zawsze zastępowalny przez drugi, nie ma żadnych strat wynikających z ich wymiany. Więc tak - teoretycznie wystarcza jeden surowiec do wszystkich transakcji (dlatego przy nowościach które są wprowadzane używany jest głównie deuter i nowy - tryt), ale nie oznacza to
@SGame: No właśnie powinno znikać przy zbieraniu, i to dokładnie o danej porze, to jest krytyczne dla flociarzy.
Jak jest z resztą aktywności o które zapytałem?