Wpis z mikrobloga

Cześć! ()

Zauważyłem ostatnio, ze jest wśród Was wielu fanów starego OGame, więc chciałbym dzisiaj przedstawić Wam mój projekt, który realizuję od sierpnia 2018 roku.

Serwer nazywa się SGame, postawiony został na standardowym silniku 2moons w wersji 1.8 i rozwija się każdego dnia (ciężko znaleźć dzień bez chociażby drobnej aktualizacji) :)

Najlepiej zobrazują to poniższe statystyki:
Od startu serwera dodano aż 12204 linii kodu, a usunięto ich 5013 :)
Łącznie zostały zmodyfikowane 1097 pliki!

Ale przejdźmy teraz do konkretów.

Co nowego?

Wymienię tutaj kilka najistotniejszych (moim zdaniem) zmian, które udało mi się wprowadzić przez ostatnie miesiące:
- Nowy (aczkolwiek wzorowany na klasycznym) interfejs gry, a wraz z nim trzy dostępne style (domyślny, ciemny oraz stary Epicblue)
- Całkowicie nowy algorytm ekspedycji
- Nowy surowiec – tryt – możliwy do zdobycia tylko i wyłącznie na ekspedycji, mające unikatowe zastosowania, takie jak np. skracanie badań (w planach są też inne zastosowania, między innymi ochładzanie planet)
- Bank międzygalaktyczny (każdy gracz ma swój bank, do którego może wpłacać surowce i przenosić je w ten sposób między swoimi planetami i księżycami)
- Handlarz surowców – nie ma potrzeby szukania osób chętnych do wymiany jednego surowca za drugi, każdy może bezpłatnie oraz bez żadnych ograniczeń wymieniać surowce na swoich planetach
- Autorski system zadań, podzielonych na sekcje, które są cały czas rozwijane. Obecnie jest dostępnych 40 zadań wprowadzających (na zasadzie tutorialu dla nowych graczy), oraz nowa kategoria zadań: zadania progresywne, które polegają na tym, że po wykonaniu jednego zadania (np. zbuduj kopalnię metalu na poziom 20, nagroda X), zadanie nie znika jako „zrobione”, tylko jest dostępne pod nową postacią z innymi wartościami, np. rozbuduj kopalnię metalu na poziom 25, nagroda 2*X. Dodatkowo, w planach są też zadania cykliczne, np. wyślij X ekspedycji w ciągu Y godzin, itd.
- Nowy algorytm tworzenia i niszczenia księżycy. Średnica księżyca podczas jego tworzenia nie jest już losowana, tylko jest bezpośrednio zależna od wielkości pola zniszczeń, które powstało podczas walki. Dodatkowo, księżyce można tworzyć sobie samemu! Została wyłączona blokada ataku na samego siebie.
- Zmieniono zasadę działania Szybkich Dział
- Poprawiono wyświetlanie raportów wojennych (czasami znikała ostatnia runda)
- Możliwość poruszania się strzałkami na klawiaturze w widoku galaktyki (zmiana układów słonecznych i galaktyk)
- Możliwość zmiany bieżącej planety strzałkami na klawiaturze (tylko przy wybranych zakładkach)
- Poprawiono dziesiątki błędów, dodano wiele usprawnień, większość została zaproponowana przez graczy na naszym forum
- Całe mnóstwo innych zmian, których większość została opisana pod tym linkiem:
https://forum.sgame.pl/viewtopic.php?f=4&t=10&p=23

Warto dodać, że znaczna część zmian pochodzi z propozycji graczy!

Co jest w planach?

Obecnie są dwie główne rzeczy, nad którymi trwają prace:
- Stacja sojuszu:
Ogólnym celem stacji sojuszu jest zwiększenie użyteczności gry w sojuszu, aby dawał korzyści większe, niż sama obecność w nim.
Każdy sojusz, po spełnieniu odpowiednich warunków, może posiadać swoją stację. Stacja składa się z modułów, a każdy z nich można rozbudować za deuter i/lub tryt. Moduły dają odpowiednie korzyści, np. większa liczba osób w sojuszu, szybsze wydobycie, nowe sloty na ekspedycje, krótszy czas badań.
- Wersja mobilna gry:
Póki co udało mi się stworzyć kilka zakładek gry w wersji mobilnej (jeszcze nie są dostępne na oficjalnym uniwersum), docelowo cała gra będzie miała mobilny odpowiednik :)

Uniwersum 2
Planowany czas otwarcia nowego uniwersum to końcówka stycznia. Do tego czasu chciałbym wprowadzić powyższe dwie rzeczy oraz kilkanaście mniejszych, drobnych zmian (i wszystkie inne poprawki, które wyjdą „po drodze”).
Uniwersum 2 będzie na pewno dużo wolniejsze niż uniwersum 1, ze względu na to, że wiele osób mi zgłaszało zastrzeżenia do zbyt dużej prędkości. Wraz z jego otwarciem na pewno pojawi się większa kampania reklamowa.

Niestety screena mogę załączyć tylko jednego, więc wrzucę wygląd podglądu na ciemnym motywie :)
Więcej screenów można zobaczyc na stronie głównej:

https://sgame.pl

#ogame #gryprzegladarkowe #sgame
SGame - Cześć! (。◕‿‿◕。)

Zauważyłem ostatnio, ze jest wśród Was wielu fanów starego...

źródło: comment_hjSuOVqrpEtwvrJI9TsW8CSYfgTikcx6.jpg

Pobierz
  • 38
  • Odpowiedz
@patste

zawsze to znikanie pz można zmienić przy starcie uni2, jeśli gracze będą tego chcieli.

jeśli komuś przylatuje flota o 12:34:56 i będę o tej godzinie odświeżał galaktykę, to zobaczę aktywność, tzn. gwiazdkę?

tak

aktywność pojawia się, gdy moja flota zatrzyma się u kogoś na planecie?

jeśli masz na myśli misję "Zatrzymaj", to tak

Co do wykonywania rzeczy w tle - techniczne rzecz biorąc to bardzo nieliczne rzeczy wykonują się w tle,
  • Odpowiedz
@SGame: Misja "Zatrzymaj" nie powinna robić aktywności, ma to aspekt taktyczny, będzie fix przed u2?
Tzn. jeśli przeglądam galaktykę, to robię gwiazdkę na planetach które właśnie przeglądam, tj. patrzę się na układ 1:2, więc wszystkie planety 1:2:1 - 1:2:15 dostaną gwiazdkę?
  • Odpowiedz
@patste
przed uni2 mam nadzieję, że naprawię wszystkie rzeczy, które wymagają zmian :)

tak jak wspominałem wcześniej - nie jestem w stanie czegoś naprawić, jeśli nie wiem że nie działa - ja sam nie gram aktywnie, więc dopiero jak ktoś mi coś zgłosi, to jestem w stanie coś z tym zrobić.

Nie, dostaną gwiazdki jedynie te planety, na których występuje wtedy jakaś aktywność. Miałem na myśli, że sprawdzanie tego czy jest jakaś
  • Odpowiedz
@SGame: Co do szybkości gry, przez te parę dni na prędkości X5 grało mi się dobrze, ale myślę, że przyspieszenie do X10 może nie być takie zle. ALE moja wiedza o tej grze jest mała, a tym bardziej o jej programowaniu, jest tu pewnie dużo wyjadaczy którzy mają opinie na ten temat.
  • Odpowiedz
@beh1
prędkość jest tutaj głównie kwestią gustu graczy - jedni lubią szybkie serwery, inni wolniejsze. Niestety nie zawsze się wszystkich zadowoli, ale staram się dopasować do jak największego grona graczy. :) Myślę, że uni2 będzie w okolicy x10-x20.

@patste
dzięki za linki, mając konkretne informacje zawsze zmiany idą szybciej :)

@marilmaril
owszem, lecz przeraża to tylko na początku :D
Później wszystko zwalnia i gra staje się bardziej spokojna, lecz na flotę trzeba
  • Odpowiedz
@SGame: a wersja mobilna o której myślisz to będzie przez przeglądarkę w telefonie czy aplikacje (i czy będzie iOS) ?

Bardzo podoba mi się pomysł z zadaniami, dzięki temu przypomniałem sobie jak w to się grało. Do sugestii dorzucam poradnik do gry, bo jestem zupełnym amatorem i gram bardziej dla smaku niż tabeli punktów
  • Odpowiedz
@marilmaril

Póki co celem jest zrobienie wersji mobilnej w przeglądarce internetowej. Możliwe, że w dalszej przyszłości powstaną też aplikacje na Androida oraz iOS.

Poradnik gry również powstanie przed uni2. Póki co jego namiastką są właśnie zadania wprowadzające, które chociaż trochę opowiadają o podstawach gry i jej ekonomii, a dodatkowo jest FAQ. Ale poradnik z prawdziwego zdarzenia dopiero powstanie. :)
  • Odpowiedz
@patste @SGame oczywiscie, ze zatrzymaj powinno robic * Nie wprowadzaj prosze w błąd.
Wszystkie ruchy flot na planecie robia gwiazdke. Jeden ze sposobow wylapania podstawki to zapalajaca sie * Nie wiem skąd pomysl o braku *? Podaj prosze przyklad gdzie tak bylo bo zaskoczyles mnie tym stwierdzeniem :)
  • Odpowiedz
@patste:
Zaraz wrzucę jeszcze jedną małą aktualizację, misja zatrzymaj nie będzie powodowała pokazywania się (*) przy planecie :)

Przyjrzałem się też dokładniej sprawie, przeczytałem ten poradnik do którego link podesłałeś, i zauważyłem że u mnie (*) się za to nie wyświetla wtedy gdy powinna - czyli przy misji transportuj oraz stacjonuj. To też właśnie zostało poprawione :)

Dzięki za info!
  • Odpowiedz
@SGame:
Jak dla mnie zbyt duża prędkość floty jest bez sensu bo nawet jak się założy kolonie na odludziu to i tak przelot trwa chwilę i trzeba się pilnować. Jak ktoś chce siedzieć non stop to fajnie, ale ile jest takich osób wśród potencjalnych graczy? 10-20%? Przez dużą prędkość większość graczy szybko dostaje po dupie od czołówki, odechciewa im się grać i uniwersum pustoszeje.
Fakt, że w czasach świetności ogame trzeba
  • Odpowiedz
@Errad:
Dzięki za uwagę, w planach jest znacznie zmniejszenie prędkości na uniwersum 2, w porównaniu do bieżącej na uni1. Jaka konkretnie będzie to wartość - to jeszcze nie jest ustalone. Najpierw mam zamiar dokończyć stację sojuszu (w tej chwili właśnie ją robię) oraz wersję mobilną (wczoraj umieściłem na naszym forum pierwsze screeny z tego co już zostało zrobione, możesz zobaczyć je tutaj: https://forum.sgame.pl/viewtopic.php?f=5&t=127 ), po ich zrobieniu przyjdzie pora na zastanowienie
  • Odpowiedz