Aktywne Wpisy
tesknilam_ +30
Dlaczego Polacy zamiast powrócić do powrotu wesołych seriali pokroju Miodowych Lat, tworząc jednocześnie coraz lepsze seriale z konkretną fabuły, wciskają telewidzom dziadostwo pokroju ukrytej prawdy? Mało to już tragedii się dzieje wokół, same "na wspólnej" gdzie każdy zdradza każdego czy śmieciowe paradokumenty. Seriali kryminalnych etc nie oceniam tak bo one mają fabule i coraz lepsza grę aktorska, podwyższają poziom polskiej kinematografii, ale nie mogę już patrzeć na to obniżanie poziomu polskiej telewizji.
Kryspin013 +251
Przesłuchajcie sobie całego fragmentu do końca. A następnie zobaczcie co Konfederacja #!$%@?ła XDDD
#bekazprawakow #konfederacja #bekazkonfederacji #budka #polityka #neuropa
#bekazprawakow #konfederacja #bekazkonfederacji #budka #polityka #neuropa
Wsiadasz sobie w mróz do benzyniaka
Pół obrotu rozrusznika i już jedzie
Kilka minut przy sprawnym termostacie i już płyn chłodniczy w temperaturze roboczej
Cichy mruk na postoju, przy przyspieszaniu w najgorszym razie delikatny hałas odkurzacza w przypadku 1.6 VTEC ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Kultura pracy
A z rury wydechowej najwyżej unosi się para wodna
A diesel, #!$%@?
Wsiadasz w mróz, przekręcasz kluczyk raz, czekasz aż świece się nagrzeją
Kręcisz rozrusznikiem przez dobre kilka sekund. Kaszle, churchla, wszystkie kontrolki panikują, pompujesz cenną ropę w nadziei na odpalenie klekota.
Nagrzewasz świece jeszcze raz
I jeszcze jeden tak na wszelki wypadek
Kręcisz, o, coś tam zaczyna pierdzieć co kilka obrotów, w końcu jest, zaskoczył.
Silnik brzmi jakby miał się zaraz rozsypać
W końcu ruszasz z miejsca
Oczywiście Diesel to silnik bardzo wydajny, więc takie błahostki jak rozgrzanie mroźnej kabiny przechodzą na dalszy plan. Osiągnięcie temperatury roboczej też ulega wydłużeniu
Na postoju klekoczesz, żadnej gracji, rzężenie silnika wysokoprężnego jedynie zagłusza odgłos ledwo sprawnej turbiny chłodzonej gęstym, zimnym olejem
Z rury albo dymisz albo użerasz się z DPF'em
Po dojechaniu na miejsce czekasz parę minut przed zgaszeniem silnika by nie zużyć zbyt szybko turbosprężarki
A wszystko po to by spalić parę litrów paliwa mniej
W nienawiści do diesla tak zostałem wychowany
Ceny beny i diesla się zrównały a większość silników diesla pali jakieś +- 2 litry mniej w porównaniu do benzyn w podobnych osiągach. Sam jeżdżę gnojownikiem 1.9 i to wcale nie jest #!$%@? ekonomiczne
#motoryzacja #samochody #diesel #benzyna
@PRZEGRAC: mam 245-konną turbobenzynę palącą 1-2 litry więcej niż to, przy znacznie lepszej charakterystyce niż turbodiesel (obroty użyteczne 1300-6000 zamiast 1300-3500), o większej kulturze pracy i nie śmierdzącą ropą. Turbobenzyna >>> turbodiesel, deal with it.
Golf Variant 2.0 TDI 150KM (ten sam moment, ale 95KM i 40cm samochodu mniej) w identycznych warunkach palił pod 8 (chociaż komputerek pokazywał 5.9-6.5 xD), Insignia A 2.0 CDTi Biturbo (195KM 400Nm) 9-10.
Z ciekawości próbowałem jeździć oszczędnie, wyszło 6.67l/100km na dystansie
@mulafasaa: że co proszę?
@fw_25: xD no już bez przesady chłodzić trzeba tylko albo po ostrym pałowaniu albo po długotrwałej jeździe autostradą z dużymi obrotami. W normalnej jeździe po mieście czy trasie nic nie trzeba chłodzić.
Komentarz usunięty przez autora
@mulafasaa: Nic nie muszę wkręcać pełny moment w turbobenie mam w zakresie 1750-6500 obrótów więc?
Komentarz usunięty przez autora
Pozdrawiam jako wlasciciel znienawidzonego TDI ktore pali od strzala niezaleznie od pogody a jedyne z powazniejszych rzeczy co robilem to rozrząd. Jak sie dba tak sie ma ( ͡° ͜ʖ ͡°)