Wpis z mikrobloga

Witam.
#hyundai #tucson #motoryzacja
Mam #pytanie bo skończyły mi się pomysły.
Szybki opis.
Ostatnio jazda stała sie wyzwaniem a nawet walką z samochodem a nie przyjemnością. Wystarczy lekki śnieżek, lekko mokro, lekki lód i samochód 4 napędowy jest nie do opanowania. Prędkość maksymalna max 40, w innym przypadku nadsterowność i podsterowność jest tak duża że zagrażasz sobie i otoczeniu.
Pojechałem do autoryzowanego, naprawili zbieżność.
Sytuacja ciut lepsza, ale dalej nosi samochodem w lewo i w prawo
Pojechałem 2 raz do autoryzowanego.
Wyjeździli pół baku i stwierdzili że nie widzą problemu.
Pomyślałem ze moze ja jestem jebnięty i może mi sie wydaje, nie długo musiałem czekać aż mnie wyj... z drogi przy 60 na szczęście nic nie jechało z naprzeciwka i zatrzymałem sie na jakimś polu.

autoryzowany serwis hyundaia twierdzi ze wszystko ok
stacja diagnostyczna twierdzi ze jest ok
opony kupione w tym sezonie ( Continental ContiWinterContact TS810 S 225/45 R1 )

a samochód prowadzi sie jak by miał coś rozbieżnością kół.
  • 15
@BionicA: Opinia opinii nie równa.
ponad 5 stów za oponę nie czyni z niej super opony ale nie w tej cenie była jedną z lepszych.
Do tej pory zbiera dobre opinie i nie doczytałem sie podobnych problemów na tej konkretnej oponie.
@g500: Miałem bfgodrich z dokładnie tym samym wzorem, tez w 4x4. Ja syplo sniegiem to po prostej nie moglem jezdzic. Letnie uniroyale lepiej trzymaly. Na sniegu. Ale masz prawo do swojej opinii.
@BionicA: opieram swoją opinie na innych opiniach w internetach. nie chce dopuścić do siebie świadomości że zajebiste opony okazały sie #!$%@? i następny komplet do wywalenia.

@g500: Jeśli faktycznie wszystko jest ok to serio szarpnij się na lepsze opony. Jeździłem wiele lat bliźniaczym santa fe 4x4 zimą i prowadzeniem nie odbiegało w żaden sposób od innych aut.
Auto powypadkowe? Wymiana opon co 2 sezony nie jest normalna.
@Crow7422: @BionicA: auto na gwarancji jestem pierwszym właścicielem.
Samochód do tej pory nie robił takich problemów z jazdą. Większość zawieszenia wymieniona na nowe przy ostatnim serwisie. Dośc mocno go tłukę po gównianych drogach.
@g500: Coś masz grubo spartolone. Większość zawieszenia wymieniona, i auto na gwarancji? To jest wręcz nie realne, chyba że rocznie robisz po 50k.
Geometria ustawiona, a wydruk z niej dostałeś? Auto w momencie robienia geometrii nie miało 400kg w bagażniku? Nie masz przypadkiem opon kierunkowych założonych w drugą stronę?
@g500: @Crow7422: Tak się zachowuje auto z automatycznym 4x4 bez ESP. Przerabiałem to z CR-V 1 i 2 i Octavia1 4x4. Jazda tymi autami po śliskim jest wręcz niebezpieczna. Lepiej jeździło się starym FWD nawet bez ABSu niż czymś takim. Dołączany tył powodowała nieprzewidywane zachowanie samochodu. Ratunkiem były opony z kolcami (zabronione w PL ;-) ) na przednia oś które ograniczyły poślizg kół napędowych i ograniczyły konieczność włączania się tylnego