Wpis z mikrobloga

Cześć, Mam w projekcie za zadanie, sterować podnoszeniem i opuszczaniem przedmiotu w osi Z. Dostałem silnik krokowy Nema 23, zasilacz i sterownik DM556.
Podłączyłem silnik i zasilanie do sterownika. Teraz jak to to wszystko podłączyć do PC? Wyczytałem że przez port LPT.
Teraz pytanie czy da się bezpośrednio połączyć wejście LPT w komputerze z driverem? Czy muszę mieć tą płytę główną CNC jak na zdjęciu poniżej
https://www.ebmia.pl/images/fotki_produkty/1353061104_sskb13eksploatacja.png
Widziałem że sprzedają to razem w zestawach 3 silniki + 3 drivery. Czy do jednego silnika też jest to konieczne?
Jestem zupełnie zielony w temacie. Proszę o jakieś wskazówki i naprowadzenie na temat.
#silnikikrokowe #elektronika #cnc #automatyka
  • 10
  • Odpowiedz
@Itakinie: Wejścia PUL, DIR, ENA wysterujesz czymkolwiek - popędzi to 3.3V, 5V też.

Możesz sobie kupić kartę na PCI która ma LPT, pod warunkiem że znajdziesz program który będzie odpowiednio generować sygnały na LPT.

Ten sterownik służy do obsługi jednego silnika.

Sprzedają zestawy żeby ludzie mieli komplet do 3 osi CNC.

Najszybciej to zrobisz na jakimś raspberry pi bo tam w powłoce systemowej uruchomisz PWM (dla PUL) oraz GPIO do obsługi
  • Odpowiedz
Dzięki za odpowiedź, Mam w komputerze złącze równoległe LPT DB25 i kabel. Rozumiem, że mam któryś z tych 25 pinów podłączyć odpowiednio to tych wejść na sygnał PUL, DIR, ENA. Potem jakimś programem podawać odpowiedni sygnał przez te piny. Nie znalazłem ani jednego przykładu w necie żeby ktoś to podłączył tak bezpośrednio. Stąd wydaję mi się, że błądzę
  • Odpowiedz
  • 0
@Itakinie używaj tagowania przez @
Bo jakbym tu nie wrócił to bym nie wiedział że odpisałeś.

Zależy co chcesz osiągnąć.
Czy chcesz po prostu tym ruszyć czy masz coś z góry narzucone - soft, hardware.

Musiałbym doczytać jakie napięcie i prąd LPT jest w stanie udźwignąć. Ewentualnie poszperam czy są jakieś generatory takich sygnałów podłączane pod usb albo rs232
  • Odpowiedz