Wpis z mikrobloga

@przypadkowylogin Wg umowy mam mieć 42 godziny pracy w tygodniu. W rzeczywistości jak jesteśmy w morzu codziennie spędzam 8h na mostku na wachtach 3 oficera + dodatkowo pomagam mu w inspekcjach środków ratunkowych i ppoż. W porcie pracuje 6-8h w zależności od potrzeby. Zazwyczaj kończy się na 6h, w czasie których robię robotę marynarza - w skrócie nadzoruje operacje na dziobowej części statku.
@Sierotek: praktycznie tak samo jak masówce czy kontenerach. Płace i kontrakty są inne. Pokład ma lżej. Trochę mniejszy komfort jest na tak małych jednostkach. Czujesz każda fale a w DP są miejsca w których nawet pogadać się nie da bo tak glosno bow thrustery pracują.
@Kryptonim_Janusz a więc tak jeśli chcesz ubiegać się o stanowisko młodszego marynarza to musisz: 1. Mieć ukończone 16 lat, 2. Posiadać praktykę morską (za kadeta) min. 6 miesięcy, albo jesli studiujesz nawigację to w tedy możesz ubiegać się o licencje OS po 2 miesiącach praktyki morskiej 3. Ukonczone kursy kwalifikacyjne.
Jeśli chodzi o stanowisko/dyplom offa to w takim przypadku należy : 1. Mieć ukończone 18 lat. 2. 12 miesięcy praktyki na morzu
@Sierotek: dobrze zrozumialem ze z praktyką, nie potrzebujesz dyplomu? I orientujesz się może czy dyplom np. Transportu też by się liczył czy musi być nawigacja? Ciężko o te praktyki btw? ( ͡ ͜ʖ ͡)
@Kryptonim_Janusz akurat studia są określane dokładnie przez tą konwencję i nie da rady tego przeskoczyć. A jeśli chodzi o praktyki kadeckie to trzeba mieć cierpliwość. Ja szukałem około 6 miesięcy, gdzie miałem już wyplyane 2 miesiące na różnych statkach dzięki mojej uczelni. Ale np moim znajomym czasem od razu udawało się znalezc, więc tak na prawdę jest to loteria.