Wpis z mikrobloga

Rekord Charlotte Maersk nie potrwa długo. Już za tydzień na BCT Gdynia zawinie CAP SAN JUAN. Charlotte Maersk jest o ok. 4,8 % dłuższa od Cap San Juan, ale ten ostatni ma o ponad 10 % większą ładowność kontenerów w TEU, o ponad 12 % większą nośność i o ponad 29 % większy tonaż pojemnościowy brutto.

Wszystkie działania aliansu 2M spowodowane są trwająca kongestią na DCT

#transport #spedycja #spedycjamorska #gdynia #trojmiasto
sanderus - Rekord Charlotte Maersk nie potrwa długo. Już za tydzień na BCT Gdynia zaw...

źródło: comment_R82vf0K7untmhrmyOuQuNbnqkdL8QFZw.jpg

Pobierz
  • 6
@Kapitan_Zurow: To jest podobno poziom co DCT. W Gdańsku są przystosowani do obłsugi 2 statków oceanicznych tygodniowo. Raz zawinęły 3, potem sztorm, potem 3 i nagle paraliż, z którego nie są w stanie wyjść od początku stycznia.

Na BCT trochę się zachłysneli ale jeden taki statek w tygodniu zrobi im bardziej dobrze, niż źle.
@sanderus Bardziej miałem na uwadzę sytuację z perspektywy kierowcy. Wiem jak wygląda sytuacja na DCT, ale pomimo tego grajdołu wiem, że wjeżdżając na teren portu mniej więcej za godzinę wyjadę. A w tamtym tygodniu w czwartek, na BCT czekałem 5,5h za pobraniem.

Właśnie to miałem na myśli, że BCT nie jest przystosowany do operowania na takim statku z jednoczesnym utrzymaniem zal/rozl zewnętrznych samochodów na jakimś sensownym poziomie.
@Kapitan_Zurow: Oj tu się nie zgodzę zdecydowanie. Jezeli chodzi o obsługę kompleksu bramowego to BCT/GCT wypada ZNACZNIE lepiej niż DCT, choć z perspektywy kierowcy tego nie widać.

W Gdańsku masz ten śmieszny system awizacji na okienka załadunkowe. Zaawizować kierowcę możesz dopiero po odprawie i wyładunku kontenera ze statku. Czyli statek wpływa w poniedziałek, odprawia się we wtorek, ale na glebie ląduje dopiero w czwartek, okienko załadunkowe wolne jest dopiero na piątek