Wpis z mikrobloga

@BillyGugu: będzie niższy profil, optycznie ładniej, w praktyce chyba bez większych różnic. Napisz jedynie do sprzedawcy, że popełnił błąd to przynajmniej nikt inny nie dostanie złych opon, a ty możesz ugrać jakąś zniżkę.
  • Odpowiedz
  • 1
@BillyGugu Nie można. Zbyt duża różnica rozmiarów. 6% różnicy, kiedy dopuszczalna to maksymalnie 1,5-2%. Tracisz najprawdopodobniej prowadzenie, najczęściej prawidłowe działanie układów bezpieczeństwa itp, itd.
  • Odpowiedz
@BillyGugu: Auto będzie stabilniejsze w zakrętach i przy większych prędkościach. Będzie dużo twardsze.
Na ABS i ESP to nie wpływa. Mógłbyś założyć nawet koła 10 cali i dopóki wszystkie byłyby takie same to będą działać ok.
  • Odpowiedz
  • 0
@BillyGugu Szerokość nie ma żadnego znaczenia, jak znajdziesz miejsce w nadkolu, to tam nawet 400 możesz założyć. Problemy wynikają właśnie z wysokości opony. Opona wyższa czy niższa powoduje, że zawieszenie zaczyna pracować w innym zakresie, niż do którego zostało zaprojektowane, auto może tracić stabilność i przyczepność w zakrętach. Dodatkowo komputer dostaje przekłamaną informację o prędkości, a to może mieć wpływ na działanie systemów bezpieczeństwa. Problemów może być multum. Szkoda ryzykować auta.
  • Odpowiedz
  • 0
@Tezluar Auto będzie stabilniejsze jak założysz szerszą oponę o niższym profilu, a nie jak założysz oponę tej samej szerokości, tylko o 4 cm niższą.
  • Odpowiedz
  • 0
@Tezluar 4 cm daje właśnie 6%. Tyle że to jest trzy razy więcej, niż może być bez generowania innych problemów niż zakłamanie prędkościomierza.
  • Odpowiedz
  • 0
@BillyGugu Nie, opony mają mieć taki sam rozmiar jak seryjnie montowane +1,5/-2% niezależnie od tego czy to zimowe czy letnie. Zimowe powinny być węższe niż letnie, ale wysokość musi się mieścić w tym samym zakresie
  • Odpowiedz