Wpis z mikrobloga

Przymierzam się powoli do zakupu #rower raczej do tras 10-30km, głównie po drogach, ścieżkach rowerowych, ale też czasem po lesie (słabo utwardzone ścieżki). Budżet to optymalnie 1500zł, myślę, że maksymalnie 2000zł. Mam ok 170cm wzrostu, rama dla faceta. Wydaje mi się, że nie potrzebuję amortyzatora. Zależy mi na przyzwoitej jakości osprzętu i sensownej niezawodności (przez wakacje jeździłem najtańszym btwin'em i miałem dość dużo roboty z nim - spadający łańcuch i słabe hamulce - sprzedałem bez większych strat, ale niesmak pozostał).

Rower miałby być kompromisowy jak już wspominałem i nadawać się do dojazdu na uczelnię, pracy, ale też wypady za miasto, więc myślę, że podpada to pod crossowy.

Myślałem o np. LAZARO AERO V3. Co myślicie? ( ͡° ͜ʖ ͡°) Nie chciałbym musieć składać roweru samemu i ustawiać osprzętu, tak, żeby gładko wszystko działało (podejrzewam, że jest to konieczne), więc raczej zakupu dokonałbym w okolicy Gliwic/Bytomia (GOP).
  • 22
@Bramborr: Dzięki, staram się. Nigdy nie jeździłem z barankiem, poza tym jakoś do mnie nie przemawia.

BTW z tego, co czytam lazaro jest tylko do kupienia online, ale w sumie niby wszystko jest gotowe, trzeba przykręcić tylko koła, siodełko i parę innych rzeczy. Biorąc pod uwagę jak mocno się napociłem przy serwisowaniu btwina powinienem sobie poradzić.
@szymko1995: Nawiasem mówiąc, sam zaczynałem od roweru typu cross/fitness ponieważ tak samo baranka nie brałem pod uwagę. Teraz jeżdżę na baranku i niczego innego nie chcę (tak samo moi znajomi), jest najbardziej wygodny. Może masz kogoś znajomego żeby pożyczyć i spróbować baranka? Śmiechem żartem roweru nie kupuję się na chwilę i lepiej zainwestować raz a dobrze.
@Bramborr: Miałem kiedyś okazję spróbować. Na obecnym etapie wolałbym jednak kierownicę prostą, choć nie wykluczam w przyszłości, jak już się mocniej wkręcę w 2 koła. Po 3 miesiącach w de i tamtejszej kulturze rowerowej oraz przyjemności w niestaniu w korku chcę na wiosnę-lato przerzucić się na rowerowe dojazdy w PL.
@Bramborr: dzięki, też oglądałem je właśnie. Chyba stanie na lazaro, o ile ktoś z dziennej zmiany nie zaproponuje coś lepszego. Sklep który sprzedaje te rowery nie oferuje błotników (ani żadnych akcesoriów). Na pewno chciałbym je od razu zamontować.
Możesz polecić mi coś sensowego, najlepiej sztywnego, żeby mocno nie poruszał się na wybojach i nie ocierał o koła?
Na pewno zaopatrzę się też w led'y i składaną, sztywną blokadę.
@szymko1995: Błotników nie używam, także nie polecę nic.
Z oświetlenia zależy czy potrzebujesz 'pozycyjnych' czy do oświetlenia drogi.
Do oświetlenia drogi to coś w deseń Convoy S2+kolimator + Mactronic Walle na tył. Jeżeli tylko coś do miasta to wedle uznania aby świeciło ¯\_(ツ)_/¯
Swojego czasu miałem blokadę ABUS Bordo 90cm którą sprzedałem i mogę powiedzieć, że 90cm to za mało żeby komfortowo przypiąć rower.
@Bramborr: obejrzałem dziś w decathlonie tribana 520 fb. Z tego co widzę, to od 500 fb różni się głównie hamulcami - są v-ki, nie tarczowe. Dużo dobrego usłyszałem o sorze, jest karbonowy widelec (choć chodzą opinie, że w tej półce różnicy większej nie widać). Mam więc dylemat, czy pójść bardziej w crossowy (lazaro), czy szosowego/szutrowego tribana. Alvio i Sora to chyba podobne półki (z różnym przeznaczeniem)?
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@szymko1995: A na to pytanie to już musisz sobie odpowiedzieć sam, w zależności od stylu jazdy :)
Z doświadczenia wiem, że karbonowy widelec dużo zbiera, jeżeli masz ścieżki z kostki to Karbon się sprawdzi. Czy są Ci potrzebne hamulce tarczowe? Myślę, że niekoniecznie, wszystkie te rowery mają i tak cieńsze opony także dobre vki wystarczą.
Alivio jest kategoryzowana pod mtb i teoretycznie obsługuje większe zębatki, ale dla amatora to jeden grzyb.
@Bramborr: Racja. Przemawia ogólnie do mnie idea kompromisowego rowera fitness, tzn lekki rower, trochę wygodniejszy od szosowego, prosta kierownica i opony większe od szosowych, ale nie aż tak masywne, jak w crossowym.

Często pojawiają się w poleceniach cube sl road i merida speeder, z tym, że to już 2,5-3k zł. Czekam na odpowiedź dystrybutora lazaro bo nigdzie u nich nie ma listy autoryzowanych serwisów, gdzie można wykonać (podobno darmowy) serwis/przegląd gwarancyjny.
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@szymko1995: Dokładnie, teraz jest duże parcie na rower uniwersalny typu gravel i ceny tych rowerów trochę poszybowały, ale kupując odpowiednią ramę można samemu np wymieniając opony dopasować rower do potrzeb.
Z tego co czytałem to rozmiarowka i geometria Lazaro jest niestandardowa i lepiej zapytaj pod tagiem o rozmiar, dużą popularność ma tu Lazaro i ktoś o podobnych wymiarach do Ciebie coś podpowie.
@Bramborr: Dystrybutor twierdzi, że odpowiednia będzie 17-ka, której nie ma wsprzedaży, więc ciekawie...
Wsiadłem na tribana 500 M (odpowiednik 19/20") z barankiem i fb. Rozmiar jest dla mnie ok, ale kierownica fb 56cm była dla mnie zbyt mała (szerokość). Aktualnie jestem mocno zdecydowany na cube sl road lub pulso 2.0, na które poluję, żeby się zmierzyć.
@bajcik dzięki.