Wpis z mikrobloga

@Need: ale prawda taka że steam cenowo jest zupełnie nieatrakcyjny w porównaniu do tego co oferował jeszcze kilka lat temu. Dzisiaj gdy chcę kupić jakąś grę to szukam najpierw po innych sklepach klucza do steam, a ich sprawdzam na końcu. Jak to jest że taki greenman gaming może na premierę dać zniżkę np -25% jakiejś gry, a steam twardo przy swojej pełnej cenie, ewentualnie -10%. Może konkurencja faktycznie ich zmotywuje, ale
@stiepanov: Ale Steam daje ci szeroki wachlarz innych usług, achievementy, fora, rynek itd. Epic to #!$%@? nawet wyszukiwarki gier nie ma, a zabezpieczenia konta to jakiś żart.
@stiepanov: Powiem tak, nie chce mi się już siłować o to dlaczego Epic jest #!$%@? pierwszy przykład z brzegu https://www.reddit.com/r/pcgaming/comments/a4v0uk/epic_games_security_everybody/ a tych tematów było wiele więcej. To jest skandal, żeby w 2019 roku kiedy taka firma, która tak szasta pieniędzmi wypuściła taką fuszerkę jaką jest launcher Epica i nazwała to konkurencją dla Steama xD Super może to poprawią, a co z kontami i danymi które wyciekły przez inne luki do tej
@Need: myślałem że twój pierwszy post dotyczył exclusivów na es, sorry jeśli źle zrozumiałem. Od strony technicznej wolałbym nie oceniać, gdyż nie używam i nie wiem jak ten launcher wygląda nawet. Patrzę z perspektywy konsumenta i mam nadzieję, że teraz valve wykona swój ruch.
Jak to jest że taki greenman gaming może na premierę dać zniżkę np -25% jakiejś gry, a steam twardo przy swojej pełnej cenie, ewentualnie -10%.


@stiepanov: jak dobrze, że nie kupuję już gier na premierę, a dopiero po jakimś czasie na wyprzedażach.
I deweloperzy na Steamie samemu decydują o zniżkach (niestety, są pewne ograniczenia).
@asd1asd: też bardzo rzadko kupuję tytuły AAA w dniu premiery, jeśli już to jakieś indyki do max 20$. Teraz naszło mnie na anno 1800 i co ciekawe, nigdzie poza steam nie mogę znaleźć steamowego klucza do kupienia, wszędzie gdzie patrzę to uplay. Kupy mi się to nie trzyma z brakiem prowizji dla valve z gmg czy hb, no ale tak jest podobno.
Kupy mi się to nie trzyma z brakiem prowizji dla valve z gmg czy hb, no ale tak jest podobno.


@stiepanov: valve nie bierze nic za generowanie kluczy, developer może sobie wygerować klucze i sprzedawać na swojej stronie i będzie kosił wtedy 100%, tylko że wtedy jest ryzyko że ktoś kupi 1000 kluczy z kradzionej karty i zrobi chargeback wtedy będzie na minusie.
Dlatego większość developerów idzie z kluczami do pośredników
@piotrulos: dokładnie o tym napisałem w poprzednim poście, na hb czy gmg nie ma anno 1800 w wersji steam do kupienia, pomimo tego że nie trzeba im płacić prowizji. No ale na spokojnie przemyślałem i przypomniałem sobie, że z the division 2 była taka sama sytuacja i chyba jest teraz exclusivem es.
@Need: Niestety tak jak Steam jest przyjazny konsumentowi to jest kompletnie odwrotnie dla wydawców. Marża 30%!!!! to jest rozbój w biały dzień i mimo uciekających wydawców Steam dalej sobie siedzi na kupie pieniędzy i nie ma zamiaru ruszyć tyłka. Będą tak robić dzień, tydzień, miesiąc, rok, aż obudzą się gdy Epic, ta nieznacząca i słaba konkurencja ich przerośnie.
Marża 30%!!!! to jest rozbój w biały dzień


@Red_u: 30% to standard we wszystkich dystrybucjach, cyfrowych i pudełkowych.
Steam na przykład zmniejsza marżę wraz z ilością sprzedanych sztuk nawet do 20%.
Wydawcy nie uciekają tylko dostają worek kasy, tak jak powiedział twórca phoenix point, że mogą zwrócić wszystkie preordery i sprzedać 0 kopii na epic a i tak będą na plusie.

Po za tym skoro Epic kosi małą prowizję to czemu
Jaki sens miałoby obniżanie cen względem steam?


@bartt345: aby tworzyć realną konkurencję ze steam skoro marża jest niższa o 12-17% (gdy używają UE4) to mogą zbić cenę o 10%, bo tak to epic nie oferuje nic co by zachęcało kogoś do przesiadki.
Wymuszony monopol przez kupowanie wydawców odbije im się czkawką.