Wpis z mikrobloga

Niemiecka lokomotywa parowa V-8. Po wojnie jako zdobycz została przetransportowana do USA. Właśnie tam w 1951 roku wykonano to zdjęcie. Źródło: Pociągi pancerne / Armoured trains i wojsko na torach

Chcesz być na bieżąco? #zwiadowcahistorii - tag z moimi najciekawszymi znaleziskami! Zapisz się też do mikrolisty zwiadowcahistorii lub zaplusuj ten komentarz, bym zawołał Cię do najlepszych znalezisk!

#pociagi #ciekawostki #ciekawostkihistoryczne #historia #wojsko #iiwojnaswiatowa #motoryzacja #parowozy #usa #niemcy #pociagiboners #fotografiaanalogowa #historiajednejfotografii #kolej #pkp
Zwiadowca_Historii - Niemiecka lokomotywa parowa V-8. Po wojnie jako zdobycz została ...

źródło: comment_otQb2pL0bT58DpHd1TR8O0RKt6WlJQo0.jpg

Pobierz
  • 12
@bidzej: czemu absurdalne? Dzięki takiej konstrukcji pozbywasz się skomplikowanych wiązarów, skracasz korbowody, równomierniej rozkładasz masę. Poza tym jak inaczej umieścić w parowozie 8 silników? Osiągi tego parowozu naprawdę robią wrażenie: v.max 186km/h, moc 1680KM.
czemu absurdalne?


@UltimaThule: masz 4 silniki do idealnego zgrania. Kazdy ma wlasne smarowanie, wlasne chlodzenie, wlasny rozrzad (chociaz tutaj rozrzad to nie jest chyba jakis wielki problem). Serwis tego musi byc tez dosc kiepski.
Jeden silnik V8 ma tyle samo mocy. Do tego tylko jakas forma sprzegniecia tego z osiami.
@bidzej: nie muszą być zgrane idealnie bo opór kół o szyny zgrywa je wystarczająco, chłodzenia tego typu silniki nie mają bo temperatura pary jest ich temperaturą pracy. Serwis też jest ułatwiony bo każdy silnik jest łatwo dostępny z zewnątrz. Jak wyobrażasz sobie budowę parowego silnika V8? Było w ogóle coś takiego?
W lokomotywie parowej moment z silników przenoszony jest na koła przez korbowody i wiązary. Jak inaczej połączyć 4 osie napędzane,