Wpis z mikrobloga

Czy w XXI wieku serio potrzebujemy naklejać sobie coś na kask żeby mieć komunikację z telefonem / między pasażerem i kierowcą?
Producenci pewnie zatrudniają zespół inżynierów od dynamiki płynów żeby kask był aerodynamiczny, ale co tam. Nakleję sobie pilocik wielkości małego telefonu na bok kasku
#motocykle #motomirko #interkom #zalesie
  • 18
@Crock92 może dlatego że każda konstrukcja wewnątrz zmniejsza powierzchnię energochłonną tak jak np blenda w kasku. Wolę mieć pilot przy kasku i lepiej chroniona głowę
@Patryk93: z tym że zmniejsza powierzchnię energochłonną to tak średnio bym powiedział - 100% miejsca nie jest wykorzystane, chodzi mi o to że raczej istnieją środki techniczne które powinny pozwolić schować jakiś mały włącznik wewnątrz kasku, a pilocik na zewnątrz (do montowania na kierownicę i komunikacja przez bluetooth czy tam coś)
@Crock92 jeżdżę z wysoką szybą i jeśli chodzi o aerodynamike to mój kask mógłby być nawet kwadratowy :) a do niektórych kasków są dedykowane interkomy które nie odstają od kasku
@Crock92: chłopie, jak poczytasz o technologiach interkomów, to się za głowę złapiesz, że za cene interkomu masz 2 dobre smartfony o możliwościach i mocy kilka razy większej ( ͡° ͜ʖ ͡°) to jest dopiero ciekawy rynek, skomplikowanie sprawy na maksa i cena podbita na maksa ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Motocykliści dla których aerodynamika kasku ma znaczenie nie używają interkomów bo im na torze wyścigowym niepotrzebne. Cała reszta nie wykorzystuje aerodynamiki kasku.
@vaneck: no ja nie mówię że ta aerodynamika zmienia moje osiągi xD
Po prostu na golasie, od powiedzmy 100km/h czuć że wieje i czuć różnicę między poszczególnymi garczkami (nie umiem ocenić interkom / bez interkomu)
@Crock92 Też jeżdżę na golasie, mam kask integralny z interkomem od Chińczyka i nie czuje różnicy. Słyszałem, że daszek w kasku mocno przeszkadza ale też tylko w szczególnych warunkach. Przy codziennej jeździe do pracy/szkoły nie ma znaczenia. A jak chcesz sportowo na torze to i tak potrzebujesz lepszy kask.