Wpis z mikrobloga

Czołem zmotoryzowani. Niestety po ~220tys km mój filtr DPF w Maździe5 jest już na wykończeniu. Bardzo często się wypala (potrafi co 70km lol) a ostatnio nawet zapchał się na >80% co skutkowało przejściem auta w tryb awaryjny i koniecznością wypalenia na postoju. Nie wspominając o tym, że minęło ledwie 8tys km oleju od wymiany a ropy przybyło sporo. Więc to już jest ten moment, że trzeba podjąć jakieś kroki i mam niemały dylemat. Silnik i osprzęt są ok (sprawdzone w lutym - został zregenerowany Intercooler i wyczyszczony EGR, wtryski i turbina nie wykazują oznak nadmiernego zużycia i jakichś problemów). Na szybko szperając mam kilka opcji, robię ~30tys rocznie. #slaskie here.
1. Regeneracja DPF:
https://wroclawski.com.pl/dpf-fap-ka/
Pytanie czy filtr się do tego w ogóle nadaje. Koszt ~650zł. Podobno dosyć skuteczne ale i tak jakoś nie mam w pełni przekonania... Jakbym wiedział, ze to wystarczy na te 80-100tys tak jak piszą to jak najbardziej (trzy lata jazdy w moim przypadku a może i wiecej jakby się okazało, że zacznę nią jeździć mniej).
2. Usunięcie DPF. Koszt ~800zł. Teoretycznie najszybsze i najprostsze rozwiązanie... Ale mogą dojść problemy z przeglądem bo zewsząd się słyszy o jakichś karach i regulacjach, nie mówiąc o problemach przy kontroli szczególnie za granicą (zdarza mi się tym autem jeździć dalej). No i zawsze byłem temu przeciwny (póki filtr działał dobrze xD) więc nie wiem czy dobrze bym się z czuł, lekką hipokryzją by to zajeżdżało mimo że auto to raczej wół roboczy bez pieszczenia się z nim.
3. Nowy zamiennik:
https://allegro.pl/oferta/katalizator-filtr-dpf-fap-mazda-5-2-0-03-hit-7945500068
Jak widać 1000zł + robota. No to pewnie z 1300-1500 cała zabawa może wyjść. Ale też już się naczytałem, że te zamienniki to ledwie na 60tys wystarczają to co to za przyjemność wywalić 1,5k na dwa lata...

Co myślicie? A może jakieś inne propozycje? Z góry dzięki za pomoc.
#motoryzacja #samochody #diesel #dpf #mazda #mechanikasamochodowa
  • 10
jaką trasę? Trasę to można sobie zrobić przy 100tkm a jak ma 220 to DO WYMIANY bo jest wyeksploatoany.
Wyobrażacie sobie nie wymianiać filtra oleju przez 50tkm? Takie porównanie.
Ja bym usuwał - też biorę około 800zł, ale pamietaj żeby został katalizator i tablica błędów w ecu. Większość wywali Ci ze sterownika wszystkie błedy a to bardzo źle.
Stanowczo odradzam zamienniki - to najgorsza opcja.
Czyszczenie za 600zł też odradzam. Chcesz wyczyścić
@Krzemol: To już chyba nie te czasy, żeby trzeba było wycinać. Poza tym pojedziesz takim autem do Niemiec czy innego cywilizowanego kraju i będziesz wracał z nim na plecach. Ja w poprzednim aucie wyciąłem i #!$%@?ło z wydechu tak, że wstyd było parkować tyłem np. pod przedszkolem - mimo że polskie #!$%@? normy po wycince spełniał. W obecnym na pewno będę regenerował - kosztuje to podobnie jak wycinka, a problem masz