Wpis z mikrobloga

#mtb #bmx #rower #rowery #street #enduro
Jakiś czas temu kupiłem używaną streetówkę do zabawy poza lasem. Single speed, korby, zębatka, łańcuch bmx. Nie mogłem wyregulować koła w hakach, bo, jak się okazało, z zębatki zrobił się owal. Wymieniłem na nową i było ok, ale widzę, że problem z nierównomiernym napięciem zaczyna się znów pojawiać. W jednym momencie obrotu łańcuch jest bardziej napięty niż w innym.
Co może być przyczyną? Możliwe, że poprzednio łańcuch rozciągnął się nierównomiernie?
Swoją drogą, co spowodowało takie spłaszczanie zębatki? Nierównomierny nacisk na korby w streecie na stojąco?
  • 5
@nynomat: Jeżdżę singlem, po zakupie (używka) zmierzyłem łańcuch przymiarem i wymieniłem. Blat nie wyglądał źle, ale po wymianie łańcucha okazał się być jajkowaty. Naprężenia łańcucha nie dało się sensownie ustawić przesuwając ośkę w haku. Skończyło się na wymianie blatu. Z tego co wyczytałem przyczyną tego są martwe punkty - zębatka dostaje różne obciążenia w zależności od położenia ramion korb. Niektórzy zalecają obracanie (rotowanie to może lepszy termin) blatu na pająku co
Ajtos - @nynomat: Jeżdżę singlem, po zakupie (używka) zmierzyłem łańcuch przymiarem i...
@nynomat: To zależy od ciebie. Wiele osób jeździ bez napinaczy, po prostu dokręca śruby na chama i tyle. W przypadku napinaczy łatwiej pewnie będzie ustawić koło raz prosto i później przy odkręcaniu ośki łapać ten sam dystans. Przy okazji z mojego doświadczenia wynika, że przy dokręcaniu tylnego koła zazwyczaj ono ucieka na lewą stronę patrząc z tyłu roweru. Dzieje się tak ze względu na kierunek dokręcania śrub - ja zazwyczaj łapię
Pobierz Ajtos - @nynomat: To zależy od ciebie. Wiele osób jeździ bez napinaczy, po prostu dok...
źródło: comment_RdGlZsTgni2zUI1UveayhmBq4ywlYd6V.jpg