@Floweczek: chodzi o to, że jeśli gasisz motor po przejechaniu 2km to nie ma sensu diesel. Skoro robisz dłuższe odcinki to jak najbardziej się nada, diesel lubi ciepło a grzeje się ciut dłużej niż benzyniak.
@Floweczek: z taką mocą, to dokładnie to jest 1.9 JTDm. Mam taki silnik już 4 rok, do przyspieszenia zbiera się super. Trochę gorzej przy wolnych obrotach, ale to normalne w dieslu.Na samym początku miałem robioną turbinę po poprzedniej właściciele. Silnik bardzo sprawny, usterki praktycznie żadne. Rok temu wpadł mi w tryb awaryjny, ale wystarczyło oczyścić zawór EGR.
@Floweczek: Fiatowski #!$%@? nie do #!$%@?. Tylko osprzętu trzeba pilnować, sam silnik wytrzyma dłużej niż blacharka w tych samochodach, o ile ktoś go nie katował.
Na forach pisali by zaślepić, ja aż tak się nie znam i jeżdżę jak jest. Dodam, że ogromne znaczenie ma jakość tankowanego paliwa. Ja przez pół roku zalewałem na Carrefour i zaczął mi lekko przerywać przy przyspieszaniu. Powrót na Orlen (ale nie Verva) i jest lepiej.
@Floweczek: jak zacząłem więcej jeździć po mieście to czasami mocno kopci, szukam wtedy okazji aby przepędzić motor poza miastem( ͡º͜ʖ͡º) generalnie git silnik!
@Floweczek: EGR w silnikach diesla produkcji Fiata do wywalenia w pierwszej kolejności. jeżdżąc dużo po mieście check engine wyskoczy lada moment przez ten zawór niedorobiony.
@Floweczek: jeśli chodzi o ten silnik to w 159 do połowy 2006 były montowane wadliwe klapy wirowe, wiec jeśli masz taki egzemplarz to warto się zainteresować czy ktoś już to naprawiał. Sam silnik jest bardzo wytrzymały przy prawidłowej eksploatacji zrobi spokojnie pół miliona.
@Floweczek: W przypadku 150 nie ciesz się na super niskie spalanie przy kręceniu się wokół komina czy nawet w zimie, moje w cromie to jakieś 6.8 wg kompa jeżdżąc wokół komina, rekord 6.2 trasa i 9 zima. Niskie to miała 115 w 156 a nie to xD
@Floweczek: 9,5 do setki, idzie jak głupi jak co pociśniesz. Problematyczne mogą być klapy wirowe. Poza tym ze spalaniem można zejść nawet do 5,5. No i generalnie jest bezproblemowy. Olej i filtry co 15000 i chodzi lepiej niż Passat.
Aktywne Wpisy
18+
Zawiera treści 18+
Ta treść została oznaczona jako materiał kontrowersyjny lub dla dorosłych.
#motoryzacja #alfaromeo #silnik #mechanikasamochodowa
Dodam, że ogromne znaczenie ma jakość tankowanego paliwa. Ja przez pół roku zalewałem na Carrefour i zaczął mi lekko przerywać przy przyspieszaniu. Powrót na Orlen (ale nie Verva) i jest lepiej.