Wpis z mikrobloga

via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@MercedesBenizPolska: a jakie masz auto? U mnie w cli o2 już 2 miesiąc świeci byłem mechanika na kompie nic nie pokazuje żadnego błędu, silnik pracuje dobrze ni widać żadnych różnic więc nie wiem ocb

@wiktor98: check engine wg istoty działania to są problemy mające wpływ na emisję spalin.
Ogólnie, ten komunikat powstał z przepisów środowiskowych w Kalifornii.

Zawsze musi być błąd w ECU.
Albo za dużo ignorujecie, albo nie umiecie
  • Odpowiedz
@wiktor98: no u mnie bys za duzo nie pojezdzil, bo byl walniety przewod wysokiego napiecia od jednego z wtrysku i silnik sie dlawil, nie mial mocy, telepalo nim na wszystkie strony i ogolnie strach bylo jezdzic xD
  • Odpowiedz
@stormkiss: No u mnie wszystko ok, gdyby nie świeciło się na desce to bym nie wiedział xd
@uosiu: Mechanik powiedział że może być to od złej jakości paliwa. Spytał się go gdzie tankuje i odpowiedziałem mu. Mówi że tam mają słabej jakości paliwo i ludzie zgłaszają problemy, ale od tego czasu nie zatankowałem tam nawet wlałem cały bak 98 i dalej świeci. Likwidacja błedu nie pomaga i tka po ponownym
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@wiktor98: a jakie masz wartości korekt krótko i długoterminowych? Ile masz cofania zapłonu?
Ile masz misfire naliczonych?
Jakie błędy miałeś zapisane?
  • Odpowiedz
@uosiu: Wiem, o to co pytałeś nie mam pojęcia mechanik podpinał pod komputer nie pokazuje żadnego błędu a check engine świeci, silnik pracuje równo tak jak pracował.
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@wiktor98: spróbuj u innego mechanika, może ktoś w forum Twojej marki jest w okolicy i ma sprzęt do tego, wtedy będziesz mieć jakiś punkt zaczepienia.
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@wiktor98: nie ma problemu.
Słabe paliwo albo zatkało filtr paliwa i silnik pod obciążeniem pracuje na ubogiej mieszance (możesz nawet stopić tłoki), albo niska liczba oktanowa obudziła czujniki spalania stukowego, wtedy ECU chroni silnik lejąc paliwem na bogato i ew tnie przepływ powietrza przepustnicą.
Obydwie opcje powodują nadmierną emisję spalin więc check engine jest uzasadniony.

Powinieneś dostać błędy o stukaniu, lub błędach składu mieszanki lub sondy lambda.
Korekty paliwa powinny odstawać
  • Odpowiedz
@DrDevil obd 2 powinno pokazać każdy błąd zapisany w komputera, takie są założenia tego standardu, niejestem mechanikiem więc nie będę się klucic czy wina urządzenia, programu czy producenta samochodu
  • Odpowiedz
@Mietla05: OBD2 ma w specyfikacji konkretne kody błędów, które faktycznie zostaną pokazane, ale nikt nie zabrania producentowi wprowadzenia swoich własnych, gdy te ze specyfikacji nie są wystarczające. Producent może chcieć dodać sobie: "Awaria przycisku otwierania popielniczki", bo taki ma kaprys, a czegoś takiego w specyfikacji nie ma i nie będzie. Co więcej, może sobie to wysłać zupełnie inną linią, bo do tego też ma prawo. Każdy odbębnia OBD2, bo takie są
  • Odpowiedz
@DrDevil jeśli kod nie istnieje w bazie programu nie podaje jego opisu nic więcej bynajmniej ja tak się spotykałem, no ale od czego są fora by sprawdzić co producent zakodowac pod tymi numerami
  • Odpowiedz