Wpis z mikrobloga

Dla wielu firm transportowych, pracownicy to około 33% wszystkich kosztów, a i to biorąc pod uwagę tylko koszt wynagrodzenia.


@noisy: jak w każdym sofcie dla biznesu spółki IT zadbają o konieczność upgradów oprogramowania za gruby hajs( ͡° ͜ʖ ͡°).

- Chcesz na prom w wenecji? Kup wtyczkę za 3999 USD.
- Nie chcą załadować mandarynek w hiszpani? Skorzystaj z nowej aplikacji rozwiązywania problemów zdalnie za 5999 USD
zawsze smiecham z wysrywów 12 letnich wizjonerów xD napewno janki beda kupowac 3x drozsze samochody, zeby sie spuszczac ze jezdza same ( ͡° ͜ʖ ͡°) rozumiem śmianie się z szympansów za fajerą szczających do butelki, ale np. eLo FrĄt DeWeRoPeRzY też zostaną w #!$%@? zastąpieni jakimś banalnym kreatorem hehe stronek, i pozostanie im uczenie dzieci Logo Komeniusza ( ͡° ͜ʖ ͡°)
jak tych ludzi "zagospodarować"


@RoastieRoast: Nie czytałem całego wątku ale widzę, że część ludzi to pośrednio napisała. A mianowicie taka zmiana (zastąpienie ludzi automatami) nie stanie się z dnia na dzień i nie na dużą skalę. Ci ludzie którzy teraz pracują na tirach zdąrzą wykształcić swoje dzieci i przejść na emeryturę zanim to się stanie. Bardziej bym się skupił właśnie na uświadomieniu młodemu pokoleniu jakich ścierzek kariery nie wybierać.
@pogop: śmieszne są te wysrywy wykopków myślących że za kilka lat wszystkie firmy transportowe sprzedadzą całe swoje floty w które inwestują niemałe pieniądze i nakład pracy (ciekawe komu mają te auta sprzedać, skoro w tym czasie nikt już nie będzie korzystać z ciężarówek sterowanych przez człowieka xD) i wszyscy z dnia na dzień przestawią się na pojazdy autonomiczne. Marzenia ściętej głowy niestety, samoloty też wszelkie manerwy wykonują same, a jednak sprawa
@ethics konie nie odeszły z dnia na dzień. Samochody wchodziły powoli, zapewne stare konie zdychały a na nowe nie było już takiego zapotrzebowania nie było, hodowle zanikały. Choć w sumie u nas jeszcze 30-40 lat temu używanie ich było dosyć powszechne, pamiętam że nawet węgiel że składów po domach woziły.
@NaglyAtakGlazurnika: Pilot czy maszynista to tak naprawde gownokoszt w ogolnym rozrachunku + samolotow lata duzo mniej niz samochodow wiec mniej sie oplaca to automatyzowac.

@grucha_88: Programistow tez roboty wygryza. Za jakis czas czlowiek bedzie pewnie pisal tylko testy a kod w srodku uzupelni maszyna, potem i tego nie. Takie zycie ¯\_(ツ)_/¯

Automatyczny TIR sie #!$%@? oplaci, bedzie jezdzil 24/7, nie bedzie lapal mandatow, nie bedzie chorowal, bedzie palil mniej paliwa,
@GienekZFabrykiOkienek nie mówię że nie. Wprowadzenie motoryzacji zajęło wielokrotność długości życia konia, wprowadzenie autonomicznych samochodów potrwa na pewno krócej niż kariera przeciętnego kierowcy, więc emeryturami się tego nie rozwiąże.
@GienekZFabrykiOkienek:

Tutaj nie widze zwiazku z tematem, mozesz rozwinac?


co niektórzy w tym wątku twierdzą, że przewoźnikom zacznie opłacać się nabywać autonomiczne ciężarówki ze względu na redukcję kosztów...

Tylko po co wtedy ten facet ma fizycznie jechac tym samochodem? ( ͡° ͜ʖ ͡°)


a po co w samolocie siedzi para pilotów, w pociągu maszynista? tym środkom lokomocji zdecydowanie bliżej do bycia autonomicznymi niż pojazdom poruszającym się na
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@GienekZFabrykiOkienek: ale to kwestia dekad, a nie kilku lat - jeden autopilot w gąszczu ludzi - ok. Ale większość autopilotow na drodze = konieczny standard komunikacji między nimi, mysle ze poleganie na wylapaniu "kierunków" - to najbardziej banalny problem - jest średnim pomysłem ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Co zrobic z obecnymi flotami to jest dobry argument. Pytanie - jaki jest okres eksploatacji takiego TIRa? 20 lat? Nowe sa juz mocno skomputeryzowane, wiec moze bedzie opcja je zautomatyzowac.


@GienekZFabrykiOkienek:
pominąłem to pytanie, okres eksploatacji to temat rzeka, ale serwisując i robiąc wszystkie remonty obecne auta wytrzymają może nawet powyżej 2mln km... średnio trzeba liczyć 100 000km na rok, czasem więcej, czasem mniej.

nie mniej jednak taka Girteka zakupiła ostatnio
@mat_91: "co niektórzy w tym wątku twierdzą, że przewoźnikom zacznie opłacać się nabywać autonomiczne ciężarówki ze względu na redukcję kosztów..."

No bo zacznie. Jezeli twoj konkurent kupi automatycznego TIRa ktory #!$%@? 24/7 to moze zaoferowac tansze ceny - wiec sila rzeczy albo zaczniesz placic swoim kierowcom gowno albo tez kupisz automat.

"a po co w samolocie siedzi para pilotów, w pociągu maszynista? tym środkom lokomocji zdecydowanie bliżej do bycia autonomicznymi niż
@grucha_88: Akurat tu sie nie zgadzam. Jak juz autopiloty zaczna jezdzic to szybko zawojuja rynek - chociazby dlatego, ze moga wykorzystywac samochod 24/7.
Ludzie polegaja na wylapywaniu kierunkow, nie potrzebuja komunikacji ( ͡° ͜ʖ ͡°) Ale ten aspekt gra na korzysc AI - automaty moga wykorzystywac duzo efektywniejsze sposoby komunikacji niz ludzie i ich smieszne kierunkowskazy.
@mat_91:
"naprawdę myślisz, że ludzie inwestowali by takie pieniądze, gdyby autonomiczne pojazdy wykorzystywane w szeroko pojętym transporcie międzynarodowym były kwestią najbliższych kilku/kilkunastu lat?"

A maja zamknac na razie biznes bo za 10 lat beda autonomiczne samochody? ( ͡° ͜ʖ ͡°) Ktos policzyl, ze spokojnie zdazy im sie to zwrocic, kilkanascie lat to fura czasu.
No bo zacznie. Jezeli twoj konkurent kupi automatycznego TIRa ktory #!$%@? 24/7 to moze zaoferowac tansze ceny - wiec sila rzeczy albo zaczniesz placic swoim kierowcom gowno albo tez kupisz automat.


@GienekZFabrykiOkienek:

sorry ale chyba niepotrzebnie się tu produkuje, skoro i tak nie czytasz tego co piszę, przecież pisałem o tym wcześniej dość wyraźnie, bo sam mi na to odpowiadałeś, stawki w tej branży są niestety bardzo elastyczne - przewoźników jest
Ale nikt tu nie planuje strategii przedsiebiorstwa transportowego, gdybamy sobie tylko co bedzie za 10-20 lat ;)


@GienekZFabrykiOkienek:

to był tylko dowód na to, że do pełnej automatyzacji transportu jeszcze baaaaaaaardzooooooo ale to baaaaaardzooooo daleko ( ͡° ͜ʖ ͡°)
w sumie nikt jeszcze nawet nie przymierza się do testowania tych systemów na długodystansowych i zróżnicowanych trasach, ale na wykopie padają już zapowiedzi całkowitej likwidacji etatów dla kierowców
@mat_91:

czyli pomimo, że jest to zdecydowanie trudniejsza kwestia niż samolot czy pociąg - szansa na autonomiczne cieżarówki długodystansowe jest bardziej realna ze względu na... proporcję kosztów zakupu pojazdu względem wynagrodzenia osoby prowadzącej dany pojazd? pokrętna ta twoja logika, sorry ale ciężko mi jest to potraktować w jakikolwiek sposób poważnie ( ͡° ͜ʖ ͡°)


Ze wzgledu na proporcje kosztow rozwoju technologii do potencjalnych zyskow z tej technologii.
@mat_91: Jak ktos mowi, ze za 3 lata automat bedzie jezdzil za czlowieka to tez robie kek. Jeszcze nawet nie istnieje prototyp, wiec do realnej komercyjnej wersji IMO mamy jakies 10 lat - ale jak juz to wejdzie, to bedzie bardzo sprawnie wypierac ludzi. Jak juz to zacznie dzialac i sie sprawdzi za nastepne max 10 lat w Europie nikt nie bedzie jezdzil TIRem.
@mat_91: ale chłopie, po co się produkujesz dyskutując z ignorantami? Przecież te ich argumenty z czapy to jest jeden wielki LOL. Nie dożyjemy czasów, gdy ciężarówki będą jeździć bez kierowcy. Koniec kropka. To się nie zdarzy ani w ciągu tej dekady, ani tego wieku. Poziom trudności przy projektowaniu AI rośnie wykładniczo, zrobić tak, żeby działało w 80% da się całkiem szybko, ale każdy kolejny procent to będzie walka z niemożliwym. Tak
@mkoijmkoij: Taksowkarze wygina pierwsi, Uber mocno chce wejsc w automatyczne pojazdy.

@piker: Poruszanie sie osobowek po drogach to kwestia kilku lat, ciezarowek kilka nastepnych. Jedyne z czym AI moze miec problem to ogarniecie podjechania pod jakis #!$%@? zaladunek, bo to rzeczywiscie moze byc mocno niestandardowe - i tutaj IMO poczatkowo bedzie wchodzil na 15 minut kierowca ktory zdalnie podjedzie pod rampe i bedzie #!$%@? dziennie 30 tirow po kolei.

Technologia
żadna. Kapitalizm jest bezlitosny


@noisy: To nie kapitalizm. To życie.

a to kierowca tira to jedyny zawód na świecie?


@vasco_da_gama: Nie, ale problem polega na tym, że ubywa zawodów wymagających pracy fizycznej i zostaje tylko praca umysłowa, a kierowca to najpopularniejszy zawód wśród ludzi, którzy są brutalnie mówiąc za głupi na jakąkolwiek pracę umysłową. Oczywiście kapitalizm sobie poradzi, bo kapitalizm ze wszystkim sobie zawsze radzi, poza tym to się będzie