Wpis z mikrobloga

Ulga na elektryka, czy to się będzie opłacać? Jeżeli wejdą w życie przepisy o dopłatach do elektryków, to cena pierwszego samochodu, który mieści się w wymaganiach rządu, będzie wynosiła 87 tys. zł, całkiem sporo, jak na Opla Corsę, bo ceny za wersję 5d zaczynają się poniżej 50 tys., ale też da radę skonfigurować corsę benzynową, która będzie kosztować ponad 90 tys. W takiej sytuacji elektryk na pewno będzie się opłacać, bo koszty "tankowania" od razu będą niższe, a w zamian dostaje się naprawdę dobrze wyposażony samochód. Tymczasem benzyniak w cenie 50 tys. jest o 37 tys. tańszy, a za tę kwotę można na benzynie przejechać 105 700 km przy średnim spalaniu na poziomie 7 litrów - zgodnie z raportami spalania z autocentrum. Tutaj warto zauważyć, że aż 71% Polaków robi rocznie mniej niż 20 tys. km, a zatem zaoszczędzonej kasy starczy na minimum 5 lat, a przecież aż 23% Polaków robi rocznie mniej niż 5 tys. km! Z drugiej strony, koszt 100 km elektrykiem to jakieś 8-9 zł, jeśli ładujesz w domu, czyli około 4 razy taniej. Załóżmy, że kupowany samochód ma ci starczyć na 250 tys. km, to koszt benzyniaka za 50 tys. wraz z paliwem wyniesie cię 137,5 tys. zł, koszt elektryka wraz ładowaniem wyniesie cię natomiast 107 tys. zł. W Przypadku 150 tys. km, będzie to odpowiednio 102,5 tys zł dla benzyniaka i 99 tys. dla elektryka! A zatem statystycznemu Polakowi, który robi rocznie około 15 tys. km, zakup elektrycznej corsy zwróci się po 10 latach. Obliczenia są oczywiście mega uproszczone i zakładają ładowanie tylko w domu, ale nie po to się kupuje elektryka, by ładować gdzieś na mieście za niemałą kasę. Obliczenia nie uwzględniają też innych kosztów eksploatacji, które w przypadku elektryków są podobno dużo mniejsze, to tego dochodzi domniemana mniejsza awaryjność samochodów na prąd.

#samochody #motoryzacja #samochodyelektryczne #tesla #corsae #opel #elektromobilnosc
pogop - Ulga na elektryka, czy to się będzie opłacać? Jeżeli wejdą w życie przepisy o...

źródło: comment_qizDGcG7HNFNG4w6a0hmk8HsGCPaa0pD.jpg

Pobierz
  • 37
  • Odpowiedz
@pogop: tylko ta elektryczna corsa która mieści się w dotacji to wersja z najgorszym wyposażeniem. Nic tam się nie da dołożyć bo na styk jest z kwotą maksymalną xD

tam jest korbotronic z tyłu i nie ma podłokietnika nie mówiąc o alusach czy lakierze metalicznym
  • Odpowiedz
@rdy: a to w sumie nie wiedziałem, że korby z tyłu, myślę jednak, że się ogarną i dołożą to w tej samej cenie. Koszt dla producenta takiego doposażenia jest żaden, a na pewno zwróci się to szybko w sprzedanych autach.
  • Odpowiedz
Nie po to rząd wprowadził opłatę środowiskową i opłatę emisyjną za którą sprzedaje kiełbasę wyborczą i sponsoruje "bombelki" aby teraz ją przeznaczyć na to na co została stworzona.
Komu się opłaca wspierać nie trujące środki transportu? Padać na raka płuc a nie obciążać ZUS!1
/s
  • Odpowiedz
@pogop: jeszcze musisz mieszkać w domu, żeby miało to jakikolwiek sens, bo powodzenia że ładuje samochód przed blokiem puszczając 100m przedłużacz przez okno z 4 piętra na parking xD
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@pogop: Widać nikt tu elektrykiem nie jeździ. Czy się opłaca? Tak i to bardzo. Czy jest to rozwiązanie dobre na każdą sytuacje? Nie. Jeszcze niestety brakuje stacji ładowania. I to piszę jako ktoś kto mieszka w Niemczech a nie w Polsce. A prowadzenie i komfort? Mam dwa samochody jeden Genesis coupe świetny na weekendy, ale codziennie używam Renault Zoe - sprawuje się znacznie lepiej a co najważniejsze jest o wiele oszczędniejszy.
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 3
@pogop: Zoe kupiony w 2016 do teraz tylko przeglądy gwarancyjne i tyle. Nic się nie dzieje i nie psuje. Przy przeglądzie wymiana kabinowego i uzupełnianie płynów. Koszt 50% tego co przy benzyniaku. Jedynie co musiałem sam zrobić to aktualizacje softu z pendrive'a.
  • Odpowiedz
via Android
  • 1
@SpalaczBenzyny: nówki już nie kupisz, bo nie będą produkować. Ja jak już spłacę mieszkanie, 5 lat XD to kupię coś od peugeota w segmencie c lub D, bo wtedy już na pewno będą mieli coś ciekawego do zaoferowania.
  • Odpowiedz