Aktywne Wpisy
nabbek +582
Polska5Ever +38
Jaka "zła" decyzja finansowa jest warta każdej waszej wydanej złotówki?
Dla mnie są to podróże i posiadanie psa. Jestem ogólnie oszczędny, mam poduszkę, inwestuje nadwyżki iiiii prawdopodobnie pogarszam swoją przyszłą sytuację finansową, ale IMO warto. Nie zatrzymuję się w luksusowych hotelach ani nie jem na mieście każdego posiłku podczas podróży, ale sama możliwość odwiedzania nowych miejsc i doświadczania nowych rzeczy jest dla mnie bezcenna.
Tak samo posiadanie psa.
A u was?
#
Dla mnie są to podróże i posiadanie psa. Jestem ogólnie oszczędny, mam poduszkę, inwestuje nadwyżki iiiii prawdopodobnie pogarszam swoją przyszłą sytuację finansową, ale IMO warto. Nie zatrzymuję się w luksusowych hotelach ani nie jem na mieście każdego posiłku podczas podróży, ale sama możliwość odwiedzania nowych miejsc i doświadczania nowych rzeczy jest dla mnie bezcenna.
Tak samo posiadanie psa.
A u was?
#
We współczesnej epoce rewolucji informacyjnej głównym terenem walki politycznej i w ogóle procesów sterowania społecznego, jest psychika społeczeństwa. Każdy z uczestników tych procesów dąży do wytworzenia w tej psychice odpowiednich wizerunków (wyobrażeń) opartych na skojarzeniach ułatwiających mu sterowanie społeczeństwem zgodnie ze swoimi celami, a z drugiej strony utrudniających przeciwnikowi takież sterowanie. Podstawową metodą powyższych działań są bodźce informacyjne.
Bodźce informacyjne są pobierane z otoczenia poprzez organ funkcjonalny zwany za Mazurem "rejestratorem" (na przykład oko).
To właśnie rejestrator jest odpowiedzialny za zwiększanie potencjału receptorowego, który kojarzy bodźce zewnętrzne "S" z istniejąca reaktywnością "r". Iloczyn tych dwóch wartości stanowi o tym jaka będzie reakcja "R".
W przypadku człowieka pamiętajmy, że wspólne dla ludzi właściwości oka, ucha i innych receptorów możemy wykorzystać aby efektywnie kreować przekaz informacyjny. Mówiąc cybrnetycznie, zwiększać prawdpodobieństwo wystąpienia celowej, zaplanowanej przez nas reakcji.
#psc #20of100 #cybernetykaspoleczna #handel #sterowanie #wojnainformacyjna #marketing
Źródła i inspiracje:
S. Mossor, Sztuka wojenna w warunkach nowoczesnej wojny, Warszawa 1945, WINW,
J. Kossecki, Wizerunek polityczny: ideologiczny, strategiczny, operacyjny czy taktyczny