Wpis z mikrobloga

  • 25
@luxkms78 ale wiesz że to nie linie komórkowe są wstrzykiwane, tylko służą procesowi tworzenia i badania szczepionek? Że DNA tych komórek nijak nie łączy się z DNA organizmu człowieka? I tak, są dwie linie komórek uzyskane z abortowanego płodu. Całe dwie komórki które teraz można mnożyć w nieskończoność, zamrażać i rozmrażać w warunkach laboratoryjnych. Badania koncernów kosmetycznych są zdecydowanie mniej etyczne, ale hurr durr, bo na czymś trzeba prowadzić badania.
  • Odpowiedz
  • 49
@luxkms78 szczepionki nie zawierają DNA płodu, tylko DNA wirusów na które jest się szczepiony ;) obrazek sugeruje też że płeć komórek abortowaneg płodu ma jakieś znaczenie. A artykuł nie jest napisany przez lekarza tylko doktora nauk humanistycznych (najpewniej etyki)... Nie medycznych...
  • Odpowiedz
@kt13: A jednak...

Ma czy nie ma znaczenia - nie wiem, nie jestem lekarzem, niemniej jednak opisany tutaj mamy przypadek płodu płci męskiej.

"[...] Drugą linię ludzkich komórek zarodkowych wykorzystywaną do produkcji szczepionek nazwano akronimem MRC-5. Pozyskano ją w 1966 roku w Wielkiej Brytanii z 14-tygodniowego płodu męskiego, którego matkę poddano zabiegowi sztucznego poronienia z powodu choroby psychicznej.[...]"
  • Odpowiedz
Proste pytanie. Czy na obrazku powyżej jest coś co się nie zgadza z podanym artykułem napisanym notabene przez lekarza?


@luxkms78: tak, w szczepioinkach tych nie ma ani miligrama ludzkiego DNA, ani z plodu, ani skad indziej. Juz ci wyzej wyjasniono, modle sie zebys zrozumial bo szkoda by bylo jakby okazalo sie ze tak proste tlumaczenie nie dociera do kogos ;)
  • Odpowiedz
@konradk: Czepiasz się pierdół zamiast przyznać że autor wpisu bez chwili zastanowienia się i użycia Google wrzucił coś co wydawało mu się że będzie śmieszne i pokaże jaki on mądry. Sęk w tym że o ile miał prawo nie wiedzieć o tyle nie pofatygował się żeby cokolwiek sprawdzić bo bardziej liczyły się hasztagi i poklask niż treść.