Wpis z mikrobloga

czy wezwanie do US dotyczace "wyjasnienia okolicznosci okreslajace obowiazek podatkowy" w zwiazku ze zgloszeniem rejestracyjnym vat-r to standardowa procedura czy cos nie halo z wnioskiem itp.? jestem programista na b2b i we wniosku zaznaczylem w C1:

30. podatnik będzie korzystał (korzysta) ze zwolnienia, o którym mowa w art. 113 ust. 1 lub 9 ustawy

31. podatnik będzie dokonywał (dokonuje) sprzedaży wyłącznie zwolnionej od podatku od towarów i usług na podstawie art. 43 ust. 1, z wył. pkt 3, i art. 82 ustawy


#programista15k #vat #ksiegowosc #urzadskarbowy
  • 17
@Vamteusz: Raczej będą pytać o to 31. Jesteś pewny tego zwolnienia przedmiotowego? Tam chyba tylko sprzedaż licencji wchodzi z programowania, więc b2b raczej odpada (chyba, że twój klient ma jakiś patent na obejście tego - wtedy powinieneś wiedzieć na jakiej zasadzie to ma działać). Poza tym jeśli deklarujesz wyłącznie sprzedaż zwolnioną to nie musisz zaznaczać zwolnienia z limitu.
@klepie-biede: @MQs: w takim razie chyba cos schrzanilem. ale kompletnie tego nie ogarniam ( ͡° ͜ʖ ͡°) ostatecznie firma wymaga ode mnie bycia czynnym platnikiem VAT. w takim wypadku rozumiem, ze bede musial zlozyc korekte i te 2 pola, ktore zaznaczylem sa bledne. prawda?
konto usunięte via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@klepie-biede: @MQs: w takim razie chyba cos schrzanilem. ale kompletnie tego nie ogarniam ( ͡° ͜ʖ ͡°) ostatecznie firma wymaga ode mnie bycia czynnym platnikiem VAT. w takim wypadku rozumiem, ze bede musial zlozyc korekte i te 2 pola, ktore zaznaczylem sa bledne. prawda?

@Vamteusz: no raczej :)
@klepie-biede: reasumujac powinienem zostawic tylko to pole, tak?

33. podatnik rezygnuje (zrezygnował) ze zwolnienia, o którym mowa w art. 113 ust. 1 lub 9 ustawy

Czy jak zaktualizuje to teraz przez CEIDG to bedzie wszystko ok? Czy lepiej to zrobic osobiscie w US z przyznaniem ze to byl blad?