Wpis z mikrobloga

#samochody

Mam wątpliwości czy przy kolejnej zmianie pozostać przy oleju 10W40 czy zmienić na 5W40. Samochód jest stary, przebieg niby 200 kkm. Wydaje mi się, że miał zmieniany łańcuch rozrządu (łańcuch), bo na kole zębatym narysowana była linia tak jak zaznaczają niektórzy mechanicy przy zmienianiu. Czemu o tym mówię - te silniki miały problem z wydłużaniem się łańcucha, natomiast u mnie wszystko jest w porządku i pomyślałem żeby bardziej zadbać o silnik skoro jest w dobrej kondycji. Wycieków brak, dolewam ok 300-400 ml oleju do czasu wymiany, którą robię co 10 kkm.
Obawiam się tylko czy warto zmieniać na 5W40, czy przepłukanie silnika czemuś nie zaszkodzi?
  • 25
  • Odpowiedz
@KokiX: Lej taki jak jest podany w instrukcji i przewidziany na nasze warunki atmosferyczne. Wszystkie współczesne oleje mają w sobie dodatki myjące.
  • Odpowiedz
@KokiX: Tylko 10W40! Inne oleje to podoleje ( ͡° ͜ʖ ͡°) A tak serio co do płukanki. Jest dobra, ale tylko jak się do tego zabierzesz porządnie. To znaczy - ja płucząc silnik zrobiłem dla niego piękną robotę, tylko! Cały syf, który był spłynął do miski, a potem wciągnięty został do smoka. Z braku oleju silnik się przytarł, ale jeździł. Niedawno padł, bo wydmuchał uszczelkę, ale wątpię,
  • Odpowiedz
@PanKracy582: to skąd się wziął właściwie mit o niemieszalności olejów? Czy to dotyczy dolewania olejów a nie wymiany z oleju o danej lepkości na taki o innej wg. SAE?
  • Odpowiedz
@PanKracy582: ogólnie obawa przy zmianie oleju z np. 10W na 5W dotyczy chyba tego, że pozostałość starego oleju nie zmiesza się prawidłowo z nowym. Stąd wysuwam wniosek, czy uważasz, że to jest "mitem", dlatego nie trzeba płukać, czy chodzi o coś innego.
  • Odpowiedz
@KokiX: Zmień na 5W40, nie ma sensu, żeby lać tam 10W40, skoro dobrze chodzi, nie bierze oleju i nie jest wrakiem. Na nasze warunki jest w porządku.
  • Odpowiedz