Wpis z mikrobloga

#samochody

Mam wątpliwości czy przy kolejnej zmianie pozostać przy oleju 10W40 czy zmienić na 5W40. Samochód jest stary, przebieg niby 200 kkm. Wydaje mi się, że miał zmieniany łańcuch rozrządu (łańcuch), bo na kole zębatym narysowana była linia tak jak zaznaczają niektórzy mechanicy przy zmienianiu. Czemu o tym mówię - te silniki miały problem z wydłużaniem się łańcucha, natomiast u mnie wszystko jest w porządku i pomyślałem żeby bardziej zadbać o silnik skoro jest w dobrej kondycji. Wycieków brak, dolewam ok 300-400 ml oleju do czasu wymiany, którą robię co 10 kkm.
Obawiam się tylko czy warto zmieniać na 5W40, czy przepłukanie silnika czemuś nie zaszkodzi?
  • 25
  • Odpowiedz
@KokiX: O kurde ( ͡° ͜ʖ ͡°) Zrzut z instrukcji który wstawiłeś dokładnie w takiej samej formie występował w instrukcjach do primiery p11, dla p11-144 został trochę zmieniony. Rozumiem silnik QG15DE? Ogólnie zmieniaj śmiało najważniejsze że zmieniasz olej co 10kkm oraz nie masz zapieczonych pierścieni olejowych (miałbyś wtedy zużycie na poziomie 1,5-2l na 10k km). Nawiasem tabelka ta również wg. Nissana jest odpowiednia dla silnika SR20DE, QG18DE
  • Odpowiedz
@mechaniczny_pomidor: ciekawe, najwidoczniej nie wysilali się z wymaganiami albo te silniki są tak podobne :). Chociaż QG15DE występował też ze zmiennymi fazami, mój ich nie ma, ciekawe, że wymagania oleju się nie zmieniły z tego względu choćby.
Silnik nie jest zbyt udaną konstrukcją z tego co czytam, ale jak jeździ dobrze to o niego zadbam ;).
  • Odpowiedz
@KokiX: W wersji z zmiennymi fazami silnik różnił się jedynie głowicą (podobnie jak SR20DE oraz SR20VE). W kwestii awaryjności jeżeli dbasz o luzy zaworowe (nie ma hydraulicznego kasowania luzów) oraz jakości oleju silnik bez problemu przeżyje budę ( ͡° ͜ʖ ͡°) również lpg nie będzie mu straszny - tylko jak wspomniałem luzy zaworowe - główna przyczyna złej sławy.
  • Odpowiedz
@mechaniczny_pomidor: ostatnio sprawdzałem luzy zaworowe właśnie, wszystkie były w granicach normy z instrukcji serwisowej :P. Szkoda tylko, że ich regulacja polega na wymianie płytek a nie dokręcaniu śrub jak w Hondach..
  • Odpowiedz