Wpis z mikrobloga

Cześć wszystkim, zwłaszcza #alfaholicy

Minęło już 2 lata odkąd jeżdżę #alfaromeo Giulia 2.0 280 Veloce, którą chwaliłem się w tym wpisie:
https://www.wykop.pl/wpis/28908417/no-juz-jakis-czas-jezdze-dlatego-chyba-przyszedl-c/

I pomyślałem że możnaby zrobić drobne podsumowanie dla wszystkich którzy być może zastanawiają się nad nowym samochodem i szukają czegoś więcej niż taczki, która dowiezie ich z punktu A do B ( ͡° ͜ʖ ͡°).

Zrobiłem nią 40k kilometrów i z całą pewnością stwierdzić, że jest to chyba jeden z najlepszych samochodów jakimi jeździłem do tej pory. A trochę tego było, bo zarówno jakieś jazdy testowe, samochodami kolegów czy inne okazje dają Ci jakiś pogląd na to czy chcesz w danym samochodzie przebywać, jeździć nim, czy może jesteś tam za karę. Poniżej uzasadnienie dlaczego tak myślę.

JAKOŚĆ. Po dwóch latach nic nie skrzypi, nie telepie ani nie odzywa się na nierównościach. Okej, jak się naciśnie na plastiki przy nawiewach czy te "piano black" wokół drążka zmiany biegów to coś się odezwie, ale dopóki tego nie ruszasz, nie ma mowy żeby coś było słychać. Byłem całkiem niedawno w salonie VOLVO i to jak kilkuletnie S90(!) skrzypią w środku to jest porażka. Praktycznie cały tunel środkowy...Wsiadając spowrotem do Alfy czułem się jakbym wsiadł do premium. Fotele regulowane praktycznie w każdym zakresie, pompowane "boczki", odpowiednia pozycja za kierownicą...Dla mnie na plus. Aha, naturalna skóra na fotelach jest naprawdę dobrej jakości. Miałem wrażenie że jest to poziom wyżej niż skóra w Volvo.

STYL To jest dyskusyjny temat i nie zamierzam się nad nim zbytnio rozwodzić. Można poczuć się wyjątkowo jeżdżąc Alfą, bo mimo wszystko wśród flotowych VW, Toyot czy innych BMW można poczuć się egzotycznie i chyba o to chodzi. Dodatkowo, ten samochód ma naprawdę to "coś" że chce się nim jeździć. I chyba właśnie to jest ten oryginalny włoski styl.

ZAWIESZENIE Alfa Romeo Giulia jeździ najlepiej w klasie i koniec kropka. Jeżeli FCA wpakowało miliardy dolarów w rozwój platformy Giorgio, to naprawdę nie może to jeździć źle. Po pierwsze, jest zaskakująco komfortowe. Ja akurat miałem aktywne zawieszenie (Alfa Active Suspension) i mogę powiedzieć, że działa to rewelacyjnie. Włosi znaleźli złoty środek pomiędzy "czuciem drogi" a komfortem. Byłem na jeździe próbnej nowego BMW 330i g20 i poza tym że jest bardzo twarde (też zawieszenie aktywne M) to praktycznie niczym innym nie zaskakuje. Mega stabilne, przewidywalne i... to wszystko. Po jeździe próbnej wsiadam do swojej Alfy i... naprawdę lepiej mi się ten samochód prowadzi, chociaż nowe G20 naprawdę jest świetne. Jaguar i zwykłe Mercedesy to już nie ta liga. Zresztą, nie tylko ja tak myślę:

https://www.motortrend.com/cars/alfa-romeo/giulia/2018/2019-bmw-3-series-vs-2018-alfa-romeo-giulia-comparison-test/

SILNIK Panie a ile to pali? No właśnie zaskakująco mało. 2.0 280 koni, a ja na autostradzie mam średnie spalanie w okolicach 8 litrów, przy jeździe 140 -150. Z trasy do Włoch i spowrotem (ponad 3k kilometrów) wróciliśmy ze średnim spalaniem 7.3, gdzie we Włoszech przy spokojnej jeździe w okolicach 120 miałem chwilowe spalanie w okolicach 5-6.
Spalanie średnie z 25k? 9.6. W trasie naprawdę trzeba grzać żeby przekroczyć 10 litrów. Co poza tym? Setka w 5,5 sekundy i 400 NM momentu, co się czuje. Rewelacyjna 8 stopniowa skrzynia biegów ZF, ta sama co w BMW, Jaguarze i Porsche (chyba niektórych?).

AWARYJNOŚĆ Czyli Alfy to się pewnie psujo. Otóż nie tym razem :) Nic, absolutnie nic się nie działo. Byłem tylko raz coś sprawdzić w serwisie, ale okazało się że to tylko moja wyobraźnia. Poza tym wymiana oleju, co 15k! (brawo Alfa) i typowe przeglądy. A, raz dolałem Paraflu, bo trochę wypiła :) Poza tym nic kompletnie się nie dzieje. Na forum zdarzają się jakieś pojedyncze przypadki, ale gdzie tego nie ma?

MINUSY Nie da się wyłączyć TC + duży promień skrętu. O ile z pierwszym da się żyć, bo Alfa raczej nie jest do kręcenia bączków pod remizą, a mimo TC da się ją postawić bokiem, to drugie jest bardzo kłopotliwe. Tam gdzie Mercedes zawraca na dwa (albo jeden), Alfa musi na 3 :D

Wczoraj oddałem Alfę do Leasingu. (,) Nastawiłem się głównie na wynajem, stąd taka a nie inna decyzja, chociaż było mi autentycznie smutno. Nie chciałem zamrażać 130k w samochodzie bo mam swoje wydatki i wolę żeby pieniądze na siebie pracowały. Chociaż jak jechałem już na plac to myślałem żeby zawrócić i uciekać xD.

Następna będzie prawdopodobnie... też Giulia, no chyba że przekonam się do BMW. Niedługo wychodzi lifting Giuli, gdzie AA/CarPlay ma być już w standardzie (w BMW nie ma AA i chyba nie będzie), dotykowy 8.8' ekran z nowymi funkcjami i nieco lepsze materiały we wnętrzu. LEDów nie będzie - szkoda, chociaż jak mają wrzucać coś takiego jak miałem w Seacie Leonie to dzięki, nie skorzystam.

Jeżeli chcecie samochodu, który będzie sprawiać że będzie z niego wysiadać z bananem na twarzy to Alfa jest dla Was. Jeżeli szukacie tabletu na kołach, kupcie teslę.

Polecam jeszcze w wolnej chwili obejrzeć ten filmik:
https://www.youtube.com/watch?v=j9qcWGAUdZ8

gdzie gość wyjaśnia wszystkich pieniaczy i hejterów AR.

#samochody #carboners #alfaromeo #alfaholicy
michau6211 - Cześć wszystkim, zwłaszcza #alfaholicy 

Minęło już 2 lata odkąd jeżdż...

źródło: comment_OyCliX2sF75xFgoiJNfCEATBvV47U015.jpg

Pobierz
  • 61
@PanKracy582: Q4 czyli Alfowe AWD. W normalnych warunkcha 100% RWD, jak wyczuje uślizg to dołącza przód. Fakt nie napisałem nic o tym, a myślę że warto. Tak, to główny powód dlaczego zawraca się tym jak Starem z przyczepką, bo "normalne" Giulie podobno fajnie się "składają".
Jak dla mnie Q4 to kolejny plus tego samochodu. Śnieg, deszcz, praktycznie w każdych warunkach czujesz się bezpiecznie, a wyprowadzić ten samochód z równowagi jest niesamowicie
@kzrr: odczuwasz różnicę w przyroście mocy między dwoma różnymi silnikami, a nie w swoim, bo do czego masz go porównać? Po za tym, sama krzywa momentu jest dla ciebie zbędną informacją, bo i tak chcąc wyciągnąć maksymalne osiągi (np. najszybciej przyspieszyć) musisz się trzymać najwyższej mocy średniej w zakresie obrotów konkretnego przełożenia, co np. ma wpływ na wartość obrotów, przy których musisz zmienić konkretny bieg, a ta wartość może być różna
@michau6211: Troche duzo Ci pali ta dwu litrowka. Z tego co gdzies czytalem alfa ma bardzo duzo rozwiazan podobnych do bmw. Co do zawieszenia, jest twarde (mam 4 serie w Msport) i zalety tego zawieszenia dopiero czuc od okolo 120km/h. Ja w mojej mam 560Nm oraz xdrive wiec jezdzi jak rakieta, minimalnie szybsza od tej alfy. Jak chcesz bmke, pomysl o m4
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@michau6211: Dzięki za wpis :-) Sam się właśnie zastanawiam nad Veloce. Ewentualnie Megane 4RS. Obecnie jeżdżę Volvo V40 z pakietem Polestar (250 koni, 400 Nm momentu). O ile mocy mi nie brakuje, o tyle zawieszenie jest zbyt miękkie, a układ kierowniczy zbyt pływający. Giulia jeszcze przy okazji jest śliczna.