Aktywne Wpisy
stokrota2 +1090
Okej. To co ta pisówa powoedziała osobiscie mnie dotknęło. Jak sie ma prawo do aborcji z chęcią pomocy osobom niepełnosprawnym? A no opowiem na swoim przykładzie. Mam siostrę z porażeniem mózgowym. Jestem tylko ja i ona. Nie mamy wiecej rodzenstwa. Wiem, ze jesli zabraknie rodzicow opieka nad nia spadnie na mnie. Nie mam jeszcze dzieci ale chvialabym mieć. Do tej pory bałam sie zajsc w ciaze, bo gdyby okazalo sie ze moje
Zawiera treści 18+
Ta treść została oznaczona jako materiał kontrowersyjny lub dla dorosłych.
#chiny
#volkswagen
#motoryzacja
#passat
Coś vw nie poszło. ( ͡° ͜ʖ ͡°) Szykuję się niska sprzedaż na rynku chińskim, ktoś za to beknie. Na końcu link do video.
CIASI (China Insurance Automotive Safety Index) recently did the crash test of the VW Passat. The German car model records the WORST record in all the CIASI crash tests so far.
Let's see how the German car performs in the test.
A-pillar is almost broken.
https://defence.pk/pdf/attachments/upload_2020-1-10_11-30-23-png.598907/
No side air curtain. Front air bag fails to offer any protection to the driver.
https://defence.pk/pdf/attachments/upload_2020-1-10_11-32-20-png.598908/
See the neck of the test dummy. Hard to imagine if it is a real crash, how would the driver look like.
https://defence.pk/pdf/attachments/upload_2020-1-10_11-37-51-png.598909/
This make VW Passat the WORST performer in the CIASI history. Let's see how CIASI comments the German vehicle. A quick translation:
64kmh 25% overlap crash test
Overall rating: P (poor)
Restrain system and the dummy movement: P (poor)
Head protection from the front: the front air bag offers very limited protection; excessive horizontal displacement of the driving wheel; head of the test dummy hits the hard structure twice
Head protection from the side: no side curtain avaialble
Thorax protection from the front: excessive horizontal displacement of the driving wheel
https://defence.pk/pdf/attachments/upload_2020-1-10_11-46-15-png.598916/
As a comparison, lets see how the SAIC (Shanghai Automotive Industry Company) Roewe RX5 Max performs in the same CIASI test.
A-pillar almost NO deformation
https://defence.pk/pdf/attachments/upload_2020-1-10_11-57-58-png.598920/
Side curtain and front air bag activated, offers the desired protection to the driver
https://defence.pk/pdf/attachments/upload_2020-1-10_12-1-55-png.598922/
Also the summary from CIASI. A quick translation:
64kmh 25% overlap crash test
Overall rating: G (good)
Restrain system and the dummy movement: G (good)
Head protection from the front: stable protection from the front air bag
Head protection from the side: side curtain offers a good protection range after it activated.
https://defence.pk/pdf/attachments/upload_2020-1-10_12-3-43-png.598923/
Want to see the test videos? Check the following two links:
VW Passat CIASI crash test:
https://www.bilibili.com/video/av80495855
SAIC Roewe RX5 MAX crash test
https://www.bilibili.com/video/av82546919
https://defence.pk/pdf/threads/china-automobile-industry-technology-nev-driverless-etc-news-images.438024/page-37#post-12008345
Komentarz usunięty przez autora
Inne samochody zachodnich marek jakoś mają dobre wyniki.
Volvo XC60: https://www.bilibili.com/video/av81383385
Nissan Teana: https://www.bilibili.com/video/av81732919
Toyota Avalon: https://www.bilibili.com/video/av80781685
@Transhumanista: raczej jest projektowany pod europejskie testy, które w sumie są o kant dupy rozbić. Obejrzyj wyniki np. testów IIHS z USA.