Wpis z mikrobloga

Na jednej ręce jest olej z silnika diesla po przejechaniu 25k km a na drugiej po 15k km. Ten brązowy ma konsystencję oleju, jest bardzo śliski i zaciśnięte palce same wręcz przelatują na boki po powierzchni rekawiczki. Ta szara smoła z prawej ma konsystencję podobna do suchego alkoholu z popiołem, zaciśnięte palce stawiają opór na rękawiczce, ciągnąc za sobą materiał. Gdyby w silniku z lewej rękawiczki, zmienić olej przy 10k tak jak się powinno robić, to olej miałby kolor dużo bardziej słomkowy, w tej chwili jest przy górnej granicy eksploatacji i zaczyna zostawiać nagar na elementach silnika i turbosprężarki. Tak będzie następnym razem, silnik z prawej dostanie płukankę przy wymianie oleju za 1k km aby wyłapać ogrom sadzy która zebrała się na ściankach komory olejowej oraz aby odwrócić proces poważnej degradacji oleju. Za 1k km wrzucę zdjęcie tego spuszczonego oleju. Publikuje ten post bo wiele osób uważa, że można jeździć dużo na oleju i to nie ważne, kiedy się go zmienia i czy jest go wystarczająco w samochodzie. #samochody #motoryzacja #gruparatowaniapoziomu #carboners #ciekawostki #pokaolej
Pobierz
źródło: comment_D7vDDIYNB4NeXbXuulGoejHjs7QsDCXk.jpg
  • 99
@rennaissance: te podróbki markowych olejów o których mówicie, to skąd?
chińskie, które kompletnie nie trzymają parametrów? czy coś tam jednak smarują, skoro pewnie miliony aut są nimi zalane i jeżdżą?

znasz kanadyjski olej Duron? jeśli tak, to jaką masz opinię?
@rennaissance: Kłaniam się nisko! Zmieniam olej co 10k km i jest miodnie. Chociaż teraz po zakupie auta przy pierwszym serwisie to co zlałem z auta przypominało zdecydowanie prawą rękawiczkę. Zalałem nowiutkim olejem ale teraz dałeś mi do myślenia. Zrobiłem 4k na nowym oleju. Olej zmieniam sam. Myślisz, że powinienem zmienić olej jeszcze raz? I jeszcze płukankę zrobić?
@rennaissance: Ja mam właśnie Peugeota z silnikiem VTI od BMW na łańcuchu ze zmiennymi fazami rozrządu i od wyjazdu z salonu bierze zalecany olej - nieważne czy świeży czy zużyty.
A powiedz mi jak mój 2.0 Alt bierze około 600ml/1000 co nie jest wartością dziwna w tych silnikach, no i dolewam mu regularnie to spokojnie można przedłużyć okres eksploatacji oleju? Twraz wymieniłem po 25tys tylko że w tym czasie wlałem w niego jak łatwo policzyć... 15 litrów
@rennaissance: Jak mam 2 litrowego diesela do którego wchodzi ponad 8 litrów oleju to też muszę zmieniać co 10-15k? Z powodu ilości "pojemność oleju" jest tu dużo większa niż normalnie. Auto normalne - osobowe, nie żaden dostawczak/ciągnik. Producent oczywiście napisał, ze co 30kkm.
@PanKracy582 bez komentarza. Nie pisz do mnie więcej w ten sposób proszę. Tak masz rację liczba motogodzin dla cyklu miejskiego/mieszanego/autostradowego się różni. Na tej podstawie dopasowujesz co ile wymieniasz olej, i pewnie dla ciebie jest to oczywiste, bo zgaduje, że się znasz na motoryz
acji. Przeciętni wyjadacze chleba już nie tak bardzo, nie mają nawet okazji zobaczyć jak ich olej wygląda i co to znaczy. Do nich jest skierowana ta fota z
Tak wygląda ten olej po 30km, już wypłukał syf ze ścianek i rozmieszal się z tymi 300-400ml co zostały na dnie miski i ściankach silnika. Jest przyjemny w dotyku i tłusty i pachnie jak świeży olej, ale "zapchał" się poprzednio zaniedbanym olejem w moment. Myślę że nawet ten 1000km nie ma sensu jeździć, zrobię to szybciej jak będę miał wolny weekend i wrzucę foty jak wygląda po wymianie. Oczywiście mógłby ten samochód
Pobierz
źródło: comment_9pRyEtulmkfaQhDXSBO3moua4lRIDOLo.jpg
Bo się nie dowiedziałeś? Bo mylisz przegląd techniczny z przeglądem serwisowym? XD


@PanKracy582: Czego się nie dowiedziałem? Pierwszy jakikolwiek przegląd mam wbity j/w napisałem, nawet dzwoniłem zdziwiony.
@rennaissance właśnie próbowałem kilka różnych firmy i paradoksalnie najtańszego bierze najmniej. Platinum. Dlatego się pogodziłem z tym, dodatkowym wydatkiem. I też przez to że sporo się naczytalem o tych jednostkach ze tak się dzieje.. Nawet kilka komentarzy wyżej widzę że ktoś 2.0 Benz ma ten sam problem, obstawiał bym że kod silnika ten sam.

Mój mechanik powiedział po tym, jak zasugerowałem ingerencje w odmę olejowa (podobno w większości przypadków pomaga) że u
@rennaissance właśnie próbowałem kilka różnych firmy i paradoksalnie najtańszego bierze najmniej. Platinum. Dlatego się pogodziłem z tym, dodatkowym wydatkiem. I też przez to że sporo się naczytalem o tych jednostkach ze tak się dzieje.. Nawet kilka komentarzy wyżej widzę że ktoś 2.0 Benz ma ten sam problem, obstawiał bym że kod silnika ten sam.


Mój mechanik powiedział po tym, jak zasugerowałem ingerencje w odmę olejowa (podobno w większości przypadków pomaga) że u
Prawdziwe oleje syntetyczne z IV i V grupy mają większą stabilność od początku do końca wymiany ( chodzi o stabilność wiązań w łańcuchach ale ja nie jestem chemikiem ), ale nadal nie zwiększa to ich pojemności na "brud" a właściwie w praktyce olej w dieslu najbardziej na tym traci swoje właściwości ochronne.


@rennaissance: w praktyce zależy dużo od dodatków, bo to one chronią olej przed zużyciem przy pochłanianiu śmieci i przy