Wpis z mikrobloga

@ethics: też się nieraz zastanawiałem, tak samo jak (zwłaszcza kiedyś było to popularne) ludzie tuningują auto typu Fiat Punto 1.1 przez zamontowanie stożkowego filtra czy jakichś innych śmieci, zamiast sprzedać to co mają i kupić mocniejszą wersję? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@aksal89: a to jestem w stanie zrozumieć.
Masz swojego gruza. Zanim się zepsuje wiesz co się zepsuje.
A w nowym gruzie strach do Biedronki wyjechać bo z powrotem może być problem
@ethics: Wydaje mi się, że gdzieś czytałem że polonezy po zamontowaniu zawieszenia samochodowego (a nie z wozu drabiniastego), zmianie przekładni kierowniczej i wrzuceniu mocnego silnika dawał radę jako auto sportowe.
@ethics: Fiat126p posiada silnik z którego, nie dużym kosztem zrobisz przyrosty mocy o ponad 50-60%. Mi się udało z 23hp, zrobić 53hp.

Dodam, że jest to super satysfakcjonujące, jeżeli udaje Ci się z robić z niczego, coś, a widok zapierdzielającego małego #!$%@?, który z który z krótką skrzynią po mieście ze świateł nie ma sobie równych, jest zabawny.
Dodatkowo uczysz się mechaniki i aktywnie spedzasz czas, dajesz ujść swojej wyobraźni, bo
Pobierz Ston3R - @ethics: Fiat126p posiada silnik z którego, nie dużym kosztem zrobisz przyro...
źródło: comment_0n5S53MCmpb0D2Hjts6GheEBPPLXYKit.jpg
@Ston3R: kurde ja coraz mocniej zastanawiam się czy przypadkiem nie kupić silnika od malucha, rozebrać na części i złożyć. Tak żeby złapać trochę podstaw o mechanice. Wymiana oleju itd spoko, ale zawsze chciałem rozebrać i złożyć silnik :) a przy okazji hobby - lubię majsterkować. Jakie mody zrobiłeś ze wyszło Ci 53km? Robiłeś pomiary na hamowni?
@ethics powinni ustawą wprowadzić zakaz tuningu niektórych samochodów. XD

Ja bym serio chciał mieć wiedzę i skill i możliwości żeby picować auta. Ja też nie jestem fanem polskiej motoryzacji, ale jak ktoś lubi, to #!$%@? mnie to interesuje, tak samo jak #!$%@? kogo obchodzi, że lubię swoją Mazdę 6, mimo że rdzewieje (ale mechanika bez zarzutu) i choruję jeszcze na Audi a6 c5.
@Triak: czytaj fora i grupy, tam wszystko opisane, u mnie w silniku można powiedzieć, został tylko blok oryginalny, wszystko albo po szlifie, albo nowe. W silniku dłubnięty jest gaźnik, większe dysze, głowica 4,5mm w dół, splanowana, większe ciśnienie sprężania, silnik jest dobrężony, kute lekkie korbowody, tłoki na 3 szlif, pojemność 663ccm z zrobionymi fazkami po zawory, zawory lekkie i większe z cc700, porting głowicy, skrócone popychacze zaworowe, duża miska, większe koło
@Ston3R: dzięki za odpowiedz. Miejsce w sumie by było żeby to podłubać. Lepiej wyglądałby swap na 1.1 albo 1.2 ale to już dużo rzeźby. Dlatego chciałem najpierw podstawy poznać na silniku malucha. Gdyby się trafił jakiś el w faktycznie dobrej cenie... kto wie kto wie ;)