Wpis z mikrobloga

@Emel96: kontrola w sensie wajchowanie lewarkiem jak jakiś debil xD? Jeszcze dobrze by było gdyby ludzie wiedzieli kiedy i jak zmieniać biegi, ale albo masz uber eco driverów którzy choćby nie wiem co nie wejdą powyżej 2k rpm, albo pałowaczy którzy przeciągają silnik znacznie poza zakres najwyższej mocy xD.
@Atreyu: Przeciez te bzdety o kontroli nad autem z reguly pisza ludzie jezdzacy zgrobkami wartymi 5tys bo ich zwyczajnie w swiecie nie stac aby kupic auto w automacie i z racji podbudowania wlasnego ego wymyslaja takie historie.
Poza wyjatkami jak jakies auta typu BMW M5 gdzie sa to auta raczej kolekcjonerskie to w dzisiejszych czasach nie ma zadnych argumentow ktore przemawialaby za skrzyniami manualnymi.
@Atreyu: Tak mialem na mysli auta pokroju M5 z serii E39 lub np M3 CSL z serii E46.
Od tego czasu skrzynie automatyczne zostaly tak udoskonalone ze w ogole porywnywanie ich z automatami to jest nieporozumienie.
@grzesiu_id: @Iskaryota: Pozdrawiam, kierowca Actrosa MP IV z automatyczną skrzynią biegów która potrafi się zaciąć przed rondem i nawet na sporej górce z 1400 obrotów potrafi zmienić bieg na 900 obrotów przez co traci się prędkość i zwiększa diametralnie spalanie. Niemniej jednak w osobowych skrzynia działa nieźle.
@SpalaczBenzyny: nie wkładają wcale manuali do piątek, nawet nie ma w opcji - najsłabszy diesel na floty to chyba jedyny wyjątek

Pozdrawiam, kierowca Actrosa MP IV


@Menefe: w takim #uk chyba nie ma (dużych) ciężarówek z manualami, przynajmniej nie słyszałem
@Atreyu: O widzisz, ja tutaj widziałem najnowszą odsłonę pojazdu Scania S w wersji XT wywrotka właśnie z manualną skrzynią biegów, to się spotkało z moją aprobatą. Z tego co wiem VOLVO również posiada opcję za dopłatą. Ale problemem jest głównie dziwna zmiana biegów, opóźnienia i zacinanie się na jednym biegu.