Wpis z mikrobloga

#abcf1 Gilles Villeneuve wydostaje się z potężnie rozbitego bolidu podczas GP Włoch 1980

Rozpoczynam serię związaną mocno z wykopkową #historiajednejfotografii tylko w wymiarze F1. Zdjęcie historyczne i krótki opis okolicznościowy ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Rok 1980 jest jedynym, kiedy wyścig GP Włoch rozegrano na Imoli, zamiast na Monzy. Podczas treningu zespół Ferrari przetestował swój pierwszy samochód z silnikiem turbodoładowanym, 126C, który miał wkrótce za zadanie zastąpić stary (bo jeszcze z 1975 r.) model 312T. Pomimo planowej zmiany bolidów, kierowca Ferrari i ówczesny Mistrz Świata (z 1979 r.) Jody Scheckter, po wypadku w treningu przed zakrętem Tosa ogłosił zakończenie kariery po sezonie 1980.

Zakręt ten udzielił się również drugiemu kierowcy Ferrari, Gillesowi Villeneuve, który w trakcie wyścigu, na 6 okrążeniu przebił oponę i z solidnym impetem uderzył w bariery (zdj.). 14 lat później w tym samym miejscu zginie Roland Ratzenberger.

Nagranie z wypadku

Wyścig wygrał Nelson Piquet w Brabhamie, a na 2 i 3 miejscu podium stanęli kierowcy Williamsa, którzy tym wynikiem zapewnili pierwszy w historii tytuł Mistrza Świata konstruktorów dla tego zespołu.

===================================================
Strona tagu: https://abcf1world.wordpress.com
Twitter tagu #abcf1 : https://twitter.com/abcf1world
Mój Twitter: https://twitter.com/jaxonxst
Chcesz mi zadać pytanie? Śmiało: https://ask.fm/jaxonxst
Lista poprzednich artykułów, które powstały przed powstaniem strony: https://www.wykop.pl/wpis/45561367/abcf1-witam-mireczki-oto-lista-rozdzialow-i-histor/
=================================================
Tradycyjne Tagi dla zasięgów:
#f1 #motoryzacja #sport #merytorycznywpis #wiedza #formula1 #kubica #f1pro #gruparatowaniapoziomu #historia
Pobierz jaxonxst - #abcf1 Gilles Villeneuve wydostaje się z potężnie rozbitego bolidu podczas...
źródło: comment_15812738870ECMNTYBygvuT2TSYuVK0k.jpg
  • 16
@Darth_Gohan Tu chodzi o nazewnictwo. To było jedyne GP Włoch rozgrywane na Imoli, następne wyścigi na tym torze nazywały się GP San Marino.

Dzięki temu zabiegowi w tym samym sezonie mogly się odbyć 2 wyścigi we Włoszech.

Podobnie było calkiem niedawno z GP Hiszpanii i GP Europy. Dwóch tak samo nazywających się GP nie można było rozegrać.
@KOXsu to były piękne czasy, gdy liczył się silnik i umiejętności kierowcy, a nie jakieś opony skrzydełka i inne takie


@Zakarin: no nie bardzo, ledwie dwa wcześniejsze sezony upłynęły pod znakiem odkrycia ground effect i potem walki z nim. Poza tym w 1980 Ferrari miało sporo problemów bo ich silnik wagą i gabarytami nie pasował do stworzonej przez nich taczki.