Wpis z mikrobloga

@lewoprawo: all up: Wy tak na poważnie? To może w takim razie ze mną jest coś nie tak, bo ja mam ochotę tylko zapytać "na serio?" i wstawić smutną minkę, jeśli okaże się że tak.
Dlaczego?
Ano największą wspaniałością i powodem dla którego Baldur się nie zestarzał były malowane lokacje. Dzięki temu gdy gram w 2'kę to do dziś potrafię hehnąć z wrażenia. Na screenach natomiast widzę kolejne pillars of eternity,
Pobierz abcdefghijklmn - @lewoprawo: all up: Wy tak na poważnie? To może w takim razie ze mną...
źródło: comment_1582805911xs2CPdUTIJavdRN8HnMcUD.jpg
@abcdefghijklmn: Ja wiem, że malowane lokacje są fajne, ale wiąże się z nimi olbrzymi problem, którego twórcy takich RPGów nie potrafią rozwiązać. A mianowicie loading screeny. Wszędzie loading screeny. Nie wiem, czemu komputery tak długo wczytują te tła, ale tak to niestety wygląda.
Zagraj sobie w Pillars of Eternity czy Pathfinder: Kingmaker, gdzie gapisz się w ekran ładowania przy każdym przekroczeniu drzwi i przejściu do kolejnej lokacji.
A potem zagraj w
@lewoprawo: PoE i P:K faktycznie mają malowane lokacje jak się tak zastanowię...hmmm czyli dałem plamę z wymienianiem gier :P może więc po prostu jestem zmierzłym dziadem. W kwestii Twojego postu to powiem Ci, że rozwalanie drzwi mnie nie przekonuje, a oglądanie świata ze wszystkich stron mi nie jest potrzebne, nie tego szukam w cRPG. No ale mam nadzieje, że tylko mi będzie za tym tęskno, bo w sumie i tak już
rozwalanie drzwi mnie nie przekonuje, a oglądanie świata ze wszystkich stron mi nie jest potrzebne, nie tego szukam w cRPG


@abcdefghijklmn: rozwalanie drzwi i oglądanie świata ze wszystkich stron naprawdę daje dużo możliwości. Do tego interakcja z otoczeniem w czasie walk, wpływ pogody, terenu czy powierzchni. Naprawdę wystarczy zagrać w Divinity Original Sin, żeby wiedzieć, czego po BG3 można się spodziewać. Moim zdaniem Larian wyniósł współczesne RPGi na wyższy, jak narazie
@abcdefghijklmn: Rozumiem, mnie np. boli ten HUD, interfejs czy jak to się nazywa. Chcę portrety postaci poprawej, menu po lewej, okno dialogowe i skille na dole, jak w starych Baldurach.
Ale podejrzewam, że prędzej czy później ktoś zrobi moda z taką opcją.
@PancernyGuziec: Dokładnie, system dialogów wydaje się ułomny (Przypomina mi coś na wzór Fallout 4, gdzie mieliśmy podane skrócone wypowiedzi), rozumiem, że tak łatwiej zrozumieć kwestie mniej domyślnym, bo jest opisana intencja zamiast dokładnych słów ale do mnie to nie przemawia.
Na screenach natomiast widzę kolejne pillars of eternity, niby 'fajne


@abcdefghijklmn: Przecież to nie ma nic wspólnego z tłami pillars, bo pillars i tak był częściowo rysowany po prostu z tłami... I nie było to żadne 3d jak ma to miejsce w original sin, którego twórcą jest ten że dewloper co robi BG3. I original sin 1 i 2 są grami bardzo wysoko ocenianymi.
@abcdefghijklmn: Problem w tym, że Baldur to gra genialna na swoje czasy. Obecnie świat poszedł do przodu, czego nie zauważył Obsidian podczas tworzenia PoE 2. Dlatego też Larian przy okazji Original Sin 1 i 2 postanowił pójść swoją własną drogą i unowocześnić skostniały gatunek staroszkolnych gier RPG.