Wpis z mikrobloga

@piotrek-zielony: Z naszej perspektywy w sumie to smieszne i ceny sa mega z dupy i starsi ludzie mocna za to przeplaca. Ale to tez dziala w druga strone jak przychodzi starszy fachowiec od naprawy piecyka, wymieni jakas jedna czesc za 10zl i policzy sobie za to 200zl. Potem temu od piecyka zepsuje sie telewizor, fachowcowi od telewizora zepsuje sie cos w aucie itd. :D
I tak powstaje samonapedzajaca sie machina dymania
  • Odpowiedz
I tak powstaje samonapedzajaca sie machina dymania innych na niewiedzy. I finalnie kazdy przeplaca ¯_(ツ)_/¯


@ChelseaDagger: dlaczego "dymania innych na niewiedzy"? Raczej zarabiania na swojej... Tylko w tym kraju każdy musi być specjalistą od wszystkiego XD

@piotrek-zielony: pracowałem w sklepie komputerowym kiedyś, ten cennik nie wziął się z niczego. Kiedyś przyszedł do nas gość, który miał wyłączone wifi w laptopie fizycznym przełącznikiem z boku obudowy. Od razu to zobaczyliśmy, ale
  • Odpowiedz
@tomislavski: to wtedy zwyczajnie daje napis "zajmujemy się tylko naprawami które uniemożliwiają lub poważnie utrudniają korzystanie z telefonu. jeśli mają państwo problem który nie jest poważny, proszę #!$%@?ć. dziękuję, pora na CSa"
  • Odpowiedz
@piotrek-zielony: Żaden janusz biznesu, jak codziennie przychodzi kilka-kilkanaście nieogarniętych osób to po prostu nie opłaca się poświęcać im czasu za darmo, bo potem się okazuje że np. godzinę dziennie robiłeś ze friko. Do tego ludzie szybko uczą się że pomożesz im za darmo i potem przyłażą z każdą pierdołą.
  • Odpowiedz
@piotrek-zielony Jak ja gościa rozumiem, że to wywiesił. Co chwilę łażą do mnie ameby technologiczne:
A ustaw pan dzwonek
A poglosnij pan
A jak się robi to tamto sramto
A smsy mi nie dochodzą z banku
A mmsy nie działają

I codziennie z 10-20 takich osób i tylko zajmują czas i najlepiej ustaw pan wszystko mi za darmo.
Ja nie wiem skąd u tych ludzi przekonanie że jak coś potrafisz to masz
  • Odpowiedz
@piotrek-zielony: Byłem parę razy w salonach typu Play, to nie dziwie się, że są takie usługi. Osoby 50+ przychodziły i robiły kolejki tylko po to, żeby telefon im doładować. Jeden typek przyszedł nawet z tym, żeby tapetę zmienili
  • Odpowiedz
@geuze:
Nie no, ja w zadnym wypadku nie sugeruje zeby kazdy sie bawil w typowa zlota raczke.
Zarabianie na swojej wiedzy to jedna sprawa, ale przeplacanie za swoja niewiedze to druga strona medalu, ktora niestety czesto ma miejsce.
Jak ktos sie w czyms specjalizuje to jest w pelni swiadomy ile tak naprawde dana czynnosc jest warta (w zaleznosci tez od stopnia zaawansowania problemu). Tylko do tego czesto dochodzi wlasnie procent na
  • Odpowiedz
@ChelseaDagger: no niestety, wydymanie zdarza się szczególnie często w pewnych, jak to ująłeś, grupach usługowych. Przeciętny mechanik, niezależnie od tego jak dobrze zarabia i jak dużo ma klientów niemal zesra się, jeżeli kogoś nie wydyma od czasu do czasu na jakąś pierdołę XD Oni to traktują chyba jak sprawę honoru, jak operatorzy koparek odciąganie paliwa.
  • Odpowiedz