Wpis z mikrobloga

jestem zielony w temacie #fotowoltaika ale taka mi myśl ostatnio przeszła, czysto teoretycznie : kupuje ziemię, wsadzam na niej X paneli słonecznych i czy zgromadzony prąd mogę jakoś sprzedać lub zarobić na nim w inny sposób?? da się w ogóle sprzedać jakoś prąd z paneli? czy panele fotowoltaiczne mają sens tylko i wyłącznie w kontekście użytku własnego w domu i zarobek na nich jest raczej niemożliwy/nieopłacalny?
#prad #energetyka
  • 29
@Gennwat:
zakladajac ze konsumenta energia z przesyłem kosztuje 55gr
1. masz mikroinstalacje
do 10kW 80% odbierasz z wpompowanej energii czyli 44gr "dostajesz" za wpompowany do sieci jesli go odbierzesz, jeśli nie to zero
do 40kW masz to samo tylko 70% czyli ~39gr
2. masz małe instalacje do 500kW (nie wiem czy już weszło) które ZE ma ci łatwo podłaczyć do sieci
3. masz duże instalacje powyżej 0,5MW gdzie samemu musisz sie
@Gennwat: oczywiście że możesz, ale stawiając farmę opłaca się od 1Mw. @NormalnyJa: są opłacalne w tym roku jedną skończyłem budować, dla klienta jeszcze z zagwarantowaną ceną odkupu energii przez państwo na 15 lat czyli wygraną aukcją. W zeszłym roku cena była około 290.000 zł rocznie z 1Mw koszt budowy około 2,5mln zł. Będzie śmigać z 25 lat najmniej a klient ma emeryturkę
@zibizz1: @kingkris: a takie instalacje to opłaca się stawiać załóżmy inwestując 250-400 tysięcy złotych i żeby to sobie bimbało i robiło chociaż te kilkanaście tysięcy rocznie (które np wkładane by były w dalszy rozwój farmy, przy założeniu, że jest spora działka), czy raczej przy tego typu inwestycjach to raczej opłaca się wjeżdżać tylko z grubej rury, mając do dyspozycji milionowe sumy?
@Gennwat: tak jak pisze kingkris im wieksza instalacja tym taniej za kWp wychodzi. Bo czy 600kWp czy 5MWh masz tą samą papierkologie a 10x wieksza może być z 10-20% tańsza per kWp w wybudowaniu (komponenty + montaż)