Wpis z mikrobloga

Kolejne testy ceeda i xceeda za mną. Tym razem były to topowe wersje 1.4 t-gdi 140KM ceed manual oraz xceed automat.
Wrażenia z jazdy bardzo podobne do wcześniejszych z tą różnicą, że silnik 1.4 naprawdę daje rade. Przyspieszenie, kultura pracy nieporównywalnie lepsze od 1.0 T-GDI 100KM, który zwyczajnie jest za słaby do tego modelu.
Swoją drogą to ciekaw jestem jak te silniki zachowują się w mniejszych samochodach...
Niestety odniosłem wrażenie, że xceed jest nieco gorzej wyciszony, bo bardziej było słychać silnik i drogę, ale może to kwestia tego, że większość trasy przejechałem w trybie "sport"
Póki co to wiem, że silnik 1.4-tgdi jest w zupełności wystarczający do obydwu samochodów i na pewno nie polecałbym nikomu brać mniejszego.
Nad wyborem modelu i konkretnej wersji ciągle się zastanawiam

#kia #hyundai #motoryzacja #samochody
@StukilowaRurzowa
  • 42
@Dzyszla: miałem na myśli wersje wyposażenia. W ceedzie 1.4 jest topowy, chyba, że chodzi o ceeda GT, a w xceed topowy jest 1.6 204KM, ale ten 1.4 naprawdę daje radę i jeśli auto ma być na codzień to nie ma sensu dopłacać do 1.6, który pali trochę więcej. Kategorycznie odradzam zakup tych samochodów z silnikiem 1.0. Ciekaw jestem czy ktoś to w ogóle zamawia skoro mają takie wersje na testy...
@kogi: Swoją drogą, to bardzo zróżnicowane są silniki: o ile 1.0 i 1.4 mają tą samą wartość momentu w przeliczeniu na pojemność, to znacznie szerszy zakres 1.0 daje w sumie większą moc. I podobnie szeroki zakres 1.6 daje bardzo dużą moc, choć moment na pojemność jest niższy.
@kogi: wybór nadal sprowadza się do tego, czego oczekujesz od samochodu. Do jeżdżenia po mieście z częstym wsiadaniem i wysiadaniem, jeszcze z jakimś kaszojadem, brałby,m XCeeda. Do jeżdżenia bardziej w trasie - Ceeda.
@kogi obserwuję sobie xCeeda, czytam, oglądam, bylem na jeździe. Silnik 1.6 ma fajny pomruk, na moją percepcję i tolerancję nie jest za głośny, ale praktycznie nic nie szalałem i pokazało mi prawie 10 co zgadza się z opiniami w necie. 1.4 wydaje się rozsądniejszy, ale na papierze 2s wolniej do setki, moment ma w mniejszym zakresie obrotów. Z drugiej strony miodnie prowadził się ten z 1.6. jak tak przeglądam raporty to dochodzę
@JezelyPanPozwoly: silniki kia palą porównywalnie do silników innych marek i są naprawdę bardzo oszczędne co pokazują wszystkie testy. W przypadku silnika 1.6 t-gdi mówimy o 204KM więc jest to silnik bardzo wysilony, wspomniane przez Ciebie Subaru takiego nie posiada. Przy oszczędnej jeździe wg różnych opinii da się zejść nawet do 6-6,5 L w trasie co jest wynikiem bardzo dobrym, przy krótkich odcinkach będzie to bardziej 10L. Dla mnie ten 1.4 naprawdę
@kogi: wysilony silnik to jest 2 L i 510 KM, obecnie 200 KM z silnika poniżej 2 L to żaden wyczyn, producenci też nauczyli się takie silniki projektować i produkować, szkoda tylko że często na klientach testowali np. VAG.
Bierz mocniejszy motor, te dwie sekundy do setki w codziennym użytkowaniu niema najmniejszego znaczenia, za to ma jak się auto zbiera przy wyprzedzaniu bądź włączaniu do ruchu.
@mariusz_and: xceed z silnikiem 1.4 jest już naprawdę dynamiczny. Moim zdaniem to rozsądny wybór jeśli chodzi o osiągi i spalanie. Testowałem ceeda z silnikiem 1.0 100KM i tu było bardzo słabo.
@kogi no 1.4 T to optimum do auta klasy C, sam mam 1.5 150 KM i w zupełności wystarcza, chodź chciałbym trochę więcej kucyków ( ͡º ͜ʖ͡º) jak już zakupisz auto to mam nadzieję że się pochwalisz ( ͡º ͜ʖ͡º)
@pokey: Nie. Założyłem ze 100k już nie przekraczam, bo początkowo miało być za max 70, a dwa ze nie widzę jego zalet w stosunku do zwykłego ceeda. Poza tym z racji mody na suvy i crosovery xceed będzie mniej tracił na wartości
@kogi: @mariusz_and: udało mi się wczoraj porównać xceed z 1.6 oraz ceed kombi z 1.4. Po przejechaniu tej samej trasy w mieście wyszło dla pierwszego 14l (!) a dla drugiego ok. 9l. Najpierw jeździłem 10 minut na spokojnie, potem 5 mojego normalnego jeżdżenia i 5 dynamicznego. Jeżeli auto ma mi palić ponad 10 w mieście to już wolałbym coś w czterech butach na bezpieczne trasy. Natomiast 1.4 co prawda nie
@kogi: z poziomu kierowcy wnętrze to to samo. Częściej wykorzystam większy prześwit niż dodatkowe miejsce w bagażniku. Jedyne co mnie boli to tył xceeda, gdzie "wieś tańczy i śpiewa" z atrapami wydechów i "uterenowioną" srebrną wstawką. Chciałbym mieć tego fajnego kompa z większego motoru, ale nie takim kosztem.
producenci "premium" też stosują różne atrapy w swoich samochodach


@kogi: owszem, tu tym bardziej odczuwałbym wewnętrzny ból :) Ateca TSI 1.5. Porównywalny z xceedem jest Arona. Wnętrze spoko ale brak mu było kilku pierdół, i bagażnik wydawał się mniejszy.
@kogi: ciężko mi jednoznacznie powiedzieć, w xceed czułem się swobodniej, bo jeździłem do tej pory autami porównywalnymi gabarytowo do niego. W Atece musiałbym przyzwyczaić się do wymiarów. Komfort jako kierowca miałem większy w Seacie. W mieście kia sprawi się lepiej niż Ateca ze względu na wymiary. Poza tym:
- z rzeczy, która widzę ja a niekoniecznie inny. W moim odczuciu w Seacie podgrzewana przednia szyba, a szczególnie druty mniej rzucają się