Wpis z mikrobloga

Od północy zabrałem się za naukę pisania prostej gry w Godot, myślałem, że to będzie totalna porażka, a tu się okazało, że UI godota jest naprawdę fajne, choć czasami trzeba dość dużo kroków podjąć aby dojść do jednej opcji a sam GDScript to rewelacja, jak ktoś zna pythona powinien połapać się w kilka godzin wraz z wbudowaną dokumentacją funkcji co jest też mega.

Mój pomysł na grę to stworzenie nowej odsłony gry Mario, ale więcej szczegółów nie powiem zanim nie skończę robić kolejnych scen, stworzenie punktacji, mądrzejszych potworków (bo teraz chodzą od kolizji do kolizji xD(a propo wizualizacje w godot można podejrzeć po uruchomieniu gry jak zaznaczysz opcje "Debug>Visible Colission Shapes") bardzo pomocne jak tworzysz kolizje dla roślin/potworków/bohatera czy drzew)

Ale co u mnie wygrywa, zamiast robić milion ifów do różnych akcji możesz zrobić AnimationTree wizualnie, połączyć z innymi akcjami etc. (sprawdźcie to sami! warto!)

W Godot można w szybki sposób napisać naprawdę fajną grę jak się zna go w miarę dobrze, ja jeszcze noobem jestem, ale powoli w kilka godzin już potrafię wykonać co sobie wymyślę i to na dodatek działa.

PS. A animować można dosłownie wszystko! Od Frame, Position i Visible, wszędzie jest kluczyk do dodania keya! <3
PS2. A sam YSort to jakaś magia, czasami myślę, że Godot sam wie co mam na myśli o_o

#godot #gamemaker #gameengine #programowanie #zabawa #gdscript
  • 7
@morusek: z Unity3D bawiłem się kilka lat temu tak samo jak w Unreal, a w Godot to zupełnie inna bajka, wszystko jest inaczej, na pierwszy rzut oka jest wszystko chaotycznie, ale jak pobawisz się dłużej to nie będziesz już mógł zmienić Godota na inny silnik.
Jedyny minus w Godot, co oczekuje w kolejnej aktualizacji aby poprawili, to do niektórych opcji trzeba naprawdę się dogrzebać zanim się w nich znajdziesz.
@aptitude @Illidank W 2015 używałem unity na studiach i teraz zastanawiam się nad hobbistycznym projektem i silnikiem, w którym go zrobię. Śledząc reddita i gry, które ludzie tworzą, śmiało mogę powiedzieć, że te realizowane w unity wygladają znacznie lepiej vs godot (nawet już na poziomie prezentacji samej mechaniki/prototypu). Jedynie właśnie to, że godot opensource i nikt od nie będzie kasy wołał to wydaje mi się plusem (każdy projekt, który zaczynam liczę, że
@morusek: Po pierwsze Godot ma mały installer, małe wymagania i jest open source. Co do pracy, to jak ze wszystkim trzeba się przyzwyczaić. Pracuje się inaczej, nie przypina się skryptów do obiektów jak w Unity, co bywa zaletą, jak i wadą. Dla mnie samodzielne robienie zaawansowanych graficznie gier 3D to w 2020 roku to słaby pomysł, dlatego nigdy nie byłem fanem UE. Polecam Godota! :D
@aptitude: Z jaki tutoriali korzystałeś?
Myślałem o tym, żeby się pobawić modelami samochodów i algorytmami do routingu coś jak w RTSach, tylko żeby preferował drogi i zatrzymywały się na światłach. Zacząłem od OpenGL i mi się odechciało chyba nie będę pisał własnego silnika :D