Wpis z mikrobloga

Poprzedni właściciel obniżył zawieszenie. Wszystko super, bo auto mega wygląda, ale zapomniał o ponownej geometrii.

Efekt?

Tak wygląda nowa opona po zaledwie ok. 15tys. kilometrów.
Uszkodzenia zrobiły się od strony wewnętrznej + tuleje i wahacze (tylna oś)

Mówiąc najprościej, koła zamiast kręcić się, to po prostu szurały XD

Dowiedziałem się o tym wszystkim na przeglądzie - diagnosta dziwił się, że jeszcze nie #!$%@?łem dzwona.

Gdy przejedżałem przez pasy lub białe linie, albo spadło troche deszczu, to losowo zarzucało tyłem (napęd na przód XD), ale myślałem, że to wina szerokiego kapcia ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Moja niewiedza mogła mnie zabić. Jak przypomnę sobie te wszystkie szybsze przejazdy nocą po mieście albo autostradą, to cieszę się, że moge napisać ten post ( ͡° ʖ̯ ͡°)

#samochody #motoryzacja #mechanikasamochodowa
BlackBlack - Poprzedni właściciel obniżył zawieszenie. Wszystko super, bo auto mega w...

źródło: comment_1591113025EFIVh5eQMr4tv3ZP43u5ex.jpg

Pobierz
  • 95
na mokrym lepiej mieć wąską oponę niż szeroką


@Pangia: Ło panie co to za wiedza z PRL? W typowym przedziale szerokości opon, aquaplaning nie jest najważniejszym czynnikiem. Co z tego że go złapiesz skoro przy takim 205 szerokości będzie to oznaczać, że dużo za szybko jechałeś?

A w większości sytuacji gdy jezdnia jest tylko mokra to szersza i lepsze opona daje większą przyczepność.
@Pangia: Ta ale zauważ też, że szersza guma daje ci więcej powierzchni kontaktu, do tego można stosować szersze kanały odprowadzające wodę więc to nie do końca w praktyce działa tak, że węższa lepsza, bo coś musi skleić jak już przefruniesz przez wodę ( ͡° ͜ʖ ͡°)