Wpis z mikrobloga

Bardziej liczy się masa roweru, kolarza czy tylko całość ma znaczenie (aby szybciej przyspieszać, lżej wjeżdżać pod wzniesienia i szybciej jechać na prostej)? #szosa #rower

Bardziej liczy się masa roweru, kolarza czy całość?

  • Masa roweru ma większe znaczenie 14.9% (13)
  • Masa kolarza ma większe znaczenie 23.0% (20)
  • Tylko całkowita masa ma znaczenie 62.1% (54)

Oddanych głosów: 87

  • 21
Cieńsze opony to głównie mniejsze opory toczenia i lepsza aerodynamika, więc masa ma tu małe znaczenie


Czyli poprzez zmianę wagi, a co za tym idzie kształtu roweru nadal ma małe znaczenie choć rower od ręki jest szybszy 10%?

Niezła logika. xD

@mateusz-bogacki:
Tak, zmniejszenie tarcia tocznego pozwala również uzyskiwać większe prędkości. Ale jaki to ma związek z omawianym tematem?


@InformacjaNieprawdziwaCCCLVIII: Przecież te opony są lżejsze co się przekłada na mniejszą masę roweru. Przecież nikt nie zakłada owiewek tylko idzie w lżejsze komponenty. Co wy tu wypisujecie. xD
tylko całość ma znaczenie


@n_____S: Wszystko ma znaczenie. Jeżdżąc przez okrągły rok, bo mam przełaja i szosę, na przełaju, w cywilnych ciuchach i z plecakiem, w drodze powrotnej z pracy zjadam "zawodników", którzy na swoich Trekach i Specach coś tam pokręcili na Zwifcie i dopiero zaczynają kręcić na asfalcie. Wczoraj miałem taką sytuację, że mijałem dwóch takich cwaniaczków. Jednemu siadłem na ambicję i się puścił za mną (ok. 40 km/h). Ze
Trzy składowe:

1. Forma.

2. Waga własna.

3. Waga roweru.


@Adwokat_Boga: tak właściwie to cztery
4. Sztywność roweru - to też ma istotny wpływ na to, ile mocy zostanie stracone na uginanie różnych elementów roweru zamiast na ruch do przodu
to też ma istotny wpływ


@MiQ27: ile tej mocy stracisz? 2-3%? czy 0.5%?

Takie #audiovoodu rowerzystów, bo koła bo bidon za duzy bo cośtam, przecież to wszystko się da łatwo obliczyć. Bez pisania bzdur.

Jazda pod górę:

Opory opon: najlepsze opony ~7W , mtb od 20W i więcej. Aerodynamicznej są pomijalne przy prędkości <30km/h
Opór aerodynamiczny kolarza można przyjąć przy 18km/h to ~15W (z kalkulatora: https://www.exploratorium.edu/cycling/aerodynamics1.html)

Więc łatwo policzyć co ma
@mmichal: jak coś jest mierzalne to przestaje być audiovoodoo. Niech to będzie i 3%, ale jest. I mowa tutaj o 2 rowerach szosowych, a nie jednym sztywniaku a drugim z amortyzatorem

When I got my new bike (Tarmac S-Works SL3) I took my old bike (original Tarmac S-Works SL) and took both out for back to back sprints. I ride with a PowerTap, and used the same wheels for the comparison.
4. Sztywność roweru - to też ma istotny wpływ na to, ile mocy zostanie stracone na uginanie różnych elementów roweru zamiast na ruch do przodu


@MiQ27: Jeżdżę aluminiowym przełajem (Giant TCX) i karbonową włącznie z kołami szosą (Giant TCR). Wszystko sztywniutkie tam gdzie ma być, więc tę kwestię pominąłem. Zresztą w jakich rowerach byś się spodziewał strat na uginaniu? Tanich Decathlonach z gównolitu? ;) Czy na rowerach z zawiechą bez opcji