Aktywne Wpisy
anamorfoza +31
Samochód mini 2009 r. Diesel Przebieg 220000.
Nie znam się na autach. Właściwie można mi wcisnąć wszystko. Mechanik 3 razy zmieniał zdanie, najpierw napisał łączny koszt 1640 zł (na moją prośbę) , później dzwonił że plus 800 za tłoki, a wieczorem, że auto jest do odebrania i 3 tys. (Po obniżce) . Wykłóciłam się i zapłaciłam ostatecznie tyle ile mnie informowali 2450zl. Czy ktoś kto się zna na tym mógłby spojrzeć czy
Nie znam się na autach. Właściwie można mi wcisnąć wszystko. Mechanik 3 razy zmieniał zdanie, najpierw napisał łączny koszt 1640 zł (na moją prośbę) , później dzwonił że plus 800 za tłoki, a wieczorem, że auto jest do odebrania i 3 tys. (Po obniżce) . Wykłóciłam się i zapłaciłam ostatecznie tyle ile mnie informowali 2450zl. Czy ktoś kto się zna na tym mógłby spojrzeć czy
Atypical +60
Zdecydowałem się kupić 125cm3. Mimo że mnie wszyscy namawiają na prawo jazdy A i kupno maszyny 500 w górę. A ja po prostu chce sobie spokojnie pojeździć pozwiedzać i pooglądać widoki, a nie #!$%@?ć 250 i wyprzedzać wszystko co się da.
Pojeżdżę, pouczę się, nabiore wprawy i za rok jak mi się spodoba i będzie mi potrzeba wymiany na dużą pojemność, zrobię sobie to A a ten motocykl zostanie na korki w
Pojeżdżę, pouczę się, nabiore wprawy i za rok jak mi się spodoba i będzie mi potrzeba wymiany na dużą pojemność, zrobię sobie to A a ten motocykl zostanie na korki w
Bardziej liczy się masa roweru, kolarza czy całość?
@n_____S: masa rotująca kół
@n_____S: nie ma znaczenia
@n_____S: masa w takim wypadku ma bardzo małe znaczenie
@InformacjaNieprawdziwaCCCLVIII:
Kiedyś zadałem podobne pytanie i to nie jest tak do końca ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@InformacjaNieprawdziwaCCCLVIII: Wystarczy, że założysz cieńsze opony i ma bardzo duży wpływ bo rower szybszy.więc wszystkie wspomniane elementy są istotne.
@4x80: Tak, zmniejszenie tarcia tocznego pozwala również uzyskiwać większe prędkości. Ale jaki to ma związek z omawianym tematem?
Czyli poprzez zmianę wagi, a co za tym idzie kształtu roweru nadal ma małe znaczenie choć rower od ręki jest szybszy 10%?
Niezła logika. xD
@mateusz-bogacki:
@InformacjaNieprawdziwaCCCLVIII: Przecież te opony są lżejsze co się przekłada na mniejszą masę roweru. Przecież nikt nie zakłada owiewek tylko idzie w lżejsze komponenty. Co wy tu wypisujecie. xD
@4x80: tak, a czerwone ferrari jest szybsze od białego yarisa, co przekłada się na to że czerwone samochody są szybsze od białych. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@n_____S: Wszystko ma znaczenie. Jeżdżąc przez okrągły rok, bo mam przełaja i szosę, na przełaju, w cywilnych ciuchach i z plecakiem, w drodze powrotnej z pracy zjadam "zawodników", którzy na swoich Trekach i Specach coś tam pokręcili na Zwifcie i dopiero zaczynają kręcić na asfalcie. Wczoraj miałem taką sytuację, że mijałem dwóch takich cwaniaczków. Jednemu siadłem na ambicję i się puścił za mną (ok. 40 km/h). Ze
@Adwokat_Boga: tak właściwie to cztery
4. Sztywność roweru - to też ma istotny wpływ na to, ile mocy zostanie stracone na uginanie różnych elementów roweru zamiast na ruch do przodu
@MiQ27: ile tej mocy stracisz? 2-3%? czy 0.5%?
Takie #audiovoodu rowerzystów, bo koła bo bidon za duzy bo cośtam, przecież to wszystko się da łatwo obliczyć. Bez pisania bzdur.
Jazda pod górę:
Opory opon: najlepsze opony ~7W , mtb od 20W i więcej. Aerodynamicznej są pomijalne przy prędkości <30km/h
Opór aerodynamiczny kolarza można przyjąć przy 18km/h to ~15W (z kalkulatora: https://www.exploratorium.edu/cycling/aerodynamics1.html)
Więc łatwo policzyć co ma
Jest sobie taki Pan Stu Znany w swoim rejonie. Jeździ sobie na MTB. I tym MTB ponoć objeżdża większość szosowców. Z tym że ma pewnie w obwodzie uda tyle ile ja w pasie :D
@MiQ27: Jeżdżę aluminiowym przełajem (Giant TCX) i karbonową włącznie z kołami szosą (Giant TCR). Wszystko sztywniutkie tam gdzie ma być, więc tę kwestię pominąłem. Zresztą w jakich rowerach byś się spodziewał strat na uginaniu? Tanich Decathlonach z gównolitu? ;) Czy na rowerach z zawiechą bez opcji