Wpis z mikrobloga

Kochani Mircy, czy jest sens kupować aparat fotograficzny do kwoty ~500 złotych? Czy nie jest tak, że tak tani sprzęt jest na równi z naszymi telefonami? Jeżeli ma to jakiś sens, macie jakichś swoich faworytów? (nie jestem zupełnie fotograficzny, chcę zrobić prezent komuś niefotograficznemu, chcącemu zacząć się bawić z fotografią).
Za wszelką pomoc dziękuję!
#fotografia #kiciochpyta #pomocy
  • 18
@zajente: za 500 jak się postarasz kupisz Sony RX100, który będzie ok, ale:
- nowoczesne telefony mają te wszystkie tryby portretowe itd. w rx100 tego brak
- aparat to zawsze urządzenie zewnętrze, te zdjęcia potem i tak trzeba zgrać, pewnie obrobić itd. a dopiero potem wrzucić. Z telefonu pstrykasz i od razu wrzucas.
@kuraku: A jak z samą jakością zdjęć? Tzn. czy w takich zdjęciach da się więcej naczarować obróbką niż w zdjęciach z telefonu?
Raczej nie potrzebuję automatycznych trybów. Osoba oprezentowywana miałaby się uczyć "manuala".
@zajente: IMO tak, masz calową matrycę i obiektyw z całkiem spoko zakresem zależnym od generacji. Do tego są chyba na ali polary i nd do nich, co też daje fajne możliwości.
RAWy dają spoko możliwości, ale to telefony też mają.
Sam pewnie będę celować w RX100 Va na rower, ale to już więcej $
Manual pewnie będzie niewygodny przy takiej ergonomii #priorytetprzyslonylifestyle
@zajente: nowego nie kupisz nic co przebije telefon, bo matryce w telefonach są takiej wielkości jak w kompaktach. Poza tym algorytmy w smartfonach obecnie wielokrotnie przebijają to, co potrafią zrobić aparaty.

Jak chcesz dać komuś aparat do nauki fotografii w pewnym sensie "klasycznej" to na allegro da się za ~500zł kupić używkę zestaw Nikon D3100 + Nikkor 18-55. Duża matryca, 14 MPix, tryby PASM, zapis RAW.
@zajente: filtry szare i polaryzacyjne. Szare są przydatne do fotografowania z długimi czasami naświetlania lub do video. Polaryzacyjne zaś przy fotografowaniu np. krajobrazu czy samochodów. Wszędzie, gdzie trzeba radzić sobie z odbiciami.