Wpis z mikrobloga

@#!$%@?: Akurat w przypadku linii lotniczych to JEŚLI EU się porozumie że są to biznesy istotne, to pomoc publiczna powinna być dysponowana szerzej i bez patrzenia na wcześniejsze operacje finansowe.
Covid to nie ich wina.
Covid to nie ich wina.


@#!$%@?: @graf_zero: I tak i nie. Przed kryzysem już wiele osób zwracało uwagę na to, że a) są zapowiedzi spowolnienia gospodarczego, b) LOT jest przeinwestowany. Rozwijali się za szybko, mają małe zapasy gotówki, otwierali mało rentowne połączenia i (co najgorsze dziś) brali w drogi leasing samoloty aby uzupełnić braki w szybko rozwijanej siatce. Stąd machlojki z nową spółką, aby pozbyć się części maszyn które są drogi
Lot dostał 2014 i NIE MOŻE dostać teraz.

Lufthansa nie dostała w ciągu ostatnich 10 lat i dlatego rząd DE może im dać.

Równe warunki mają.


@graf_zero: Znów, nie do końca: tak, LOT obejmuje karencja. Natomiast ze względu na obecną sytuację i wyjątkowość kryzysu od dawna pojawiają się głosy z KE mówiące o zniesieniu części restrykcji wobec pomocy publicznej dla linii lotniczych.

Nawet przy poziomie dyplomacji obecnego rządu trudno jest uwierzyć