Wpis z mikrobloga

Yo, Mirki.
Czy ktoś w ciągu ostatnich kilku miesięcy miał okazję podpisywać nową umowę z #tauron ?
Jaka taryfa jest najuboższa (czyt. najtańsza) dla przeciętnego zjadacza chleba? Przeczytałem teraz o tzw. "Taryfie sprzedawcy", ale ja nie pamiętam, żebym miał ją w opcji wyboru na liście z taryfami, kiedy podpisywałem umowę (kwiecień br.). Przestudiowałem cenniki wszystkich dostępnych taryf (w tym jakiejś na eko-prąd) i najtańsza wydawała się Serwisant 24H i taką wybrałem, bo byłem przekonany, że nie mam innego wyboru... No i teraz mi przyszła faktura za zużycie 80kWh na 135zł... ( ͡° ʖ̯ ͡°)
Ktoś tu kiedyś pisał, że "Taryfa sprzedawcy" dostępna była tylko na infolinii. Prawda li to?

#rachunki #energetyka #prad
  • 16
Ktoś tu kiedyś pisał, że "Taryfa sprzedawcy" dostępna była tylko na infolinii. Prawda li to?


@TyskiDaro: prawda, ale taryfę premium podpisałeś pewnie na przynajmniej rok, więc teraz za późno na pytania ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@radekrad: No, gorzej, na dwa lata. Rozmawiałem na ten temat z konsultantem i zaproponował zgłoszenie reklamacji, że nie miałem opcji wyboru 'Taryfy sprzedawcy' podczas podpisywania umowy online. Lepiej żeby rozpatrzyli pozytywnie reklamację i pozwolili bez konsekwencji zmienić cennik.
@TyskiDaro: Taryfa sprzedawcy jest to najtańsza, najprostsza opcja. Przy umowie z serwisantem płacisz koło 20zl na miesiąc za dodatkową usługę i podpisujesz lojalkę na 2 lub 3 lata. Nie jest prawda że taryfa sprzedawcy tylko na infolinii. Po prostu wcisnęli Ci umowę z produktem żeby mieć z tego kasę. Pozdrawiam.
Nie jest prawda że taryfa sprzedawcy tylko na infolinii.


@lolp09: Tak czy inaczej, opcji Taryfy Sprzedawcy nie miałem na rozwijanej liście wyboru - pamiętam, jak sprawdzałem skrupulatnie KAŻDĄ z dostępnych opcji (i konsultowałem z Ojcem-elektrykiem) i Serwisant 24H był najtańszą z nich. Wszystkie na liście były premium z dodatkową usługą, a jedyną, która się wyróżniała krótszą nazwą była Prąd-Eko.

no jest o tyle, że przez internet nie możesz jej wybrać. A
@blazek: Porównywałem wszystkie oferty, jakie miałem na do wyboru na rozwijanej liście podczas podpisywania umowy online. A były tam do wyboru: Serwisant 24H, Serwisant 24H Plus, Serwisant komputerowy, Pakiet medyczny - same taryfy z usługami dodatkowymi, każda w dwóch wariantach okresowych (na 2 i 3 lata). Dodatkowo była do wyboru taryfa z Eko-prądem, czyli ze źródeł odnawialnych, o ile dobrze pamiętam.

Gwarantuję, ze nazwę "Taryfa sprzedawcy" zobaczyłem na oczy pierwszy raz
@radekrad: Miałem zawołać. Jakiś czas temu odpisali, że nie przysługuje mi prawo do zmiany cennika.
Zobaczymy, jaka będzie następna faktura. Jak znowu cena będzie z kosmosu (a podejrzewam, że poprzednia była wysoka, bo podliczyli opłaty stałe za 3 m-ce), to się odwołam. 3. krokiem będzie wizyta z pytaniem w UOKiK.
@TyskiDaro: Twoja sytuacja praktycznie całkowicie przypomina mi moją. Przy wyborze oferty w ogóle nie byłem świadomy, że istnieje coś takiego jak taryfa sprzedawcy.
Już na samym początku nie podobało mi się to, że Tauron wyliczył mi wyższą prognozę niż tą, jaką wpisałem w formularzu. Po pierwszym rozliczeniu, mimo tego, że średnia zużycia nie przekraczała mojej pierwotnej prognozy to nadal pozostawili tą swoją wysoką prognozę...
Interpretacja faktury rozliczeniowej to jakiś kosmos. Nowa
@Tomek-: Tomku, daj znać, jak po wizycie serwisanta - czy do czegoś się to nadaje. I uważaj, żeby nie wmanipulowali Cię w dodatkowe opłaty za jego usługi.

Ja nie mieszkam w moim mieszkaniu, tylko je wynajmuję - więc problem, tak jakby, nie dotyczy bezpośrednio mnie. Ale tak czy inaczej, będę próbował dalej - wszystko uzależniam od wysokości najbliższej faktury (będzie w bieżącym miesiącu). Ty też się podziel efektami, jak zdecydujesz się