Wpis z mikrobloga

Ej, Mireczki i Mirabelki. Siedzę w domu, nudzę się i pije sobie Kustosze, i taka rozkmina mnie naszła, jak to producenci samochodów rozkradali polskie pomysły.
To że Francuzi ukradli Beskida i zrobili z niego Twingo, każdy wie...
Ale czy wiecie że Francuzi ukradli też projekty Syreny 110 i zrobili z nich Renault 4, tak samo jak ukradli Syrenę Bosto i zrobili Rapida, a potem pierwsze Kangoo.

O tym że Porsche Panamera jest łudząco podobne do Poloneza Caro, raczej nie muszę mówić.

Natomiast w 1974 roku Ośrodek Badawczo-Rozwojowy Samochodów Osobowych prezentuje wspaniały model FSO 1300 Coupé, a już w 1976 roku, Anglicy Przedstawiają światu Lotusa Esprita, który jest łudząco podobny do Polskiego pojazdu. Przypadek? Nie sądzę...

FSO Wars, miał konkurować z Golfem 2, ale oczywiście był o wiele lepiej stylizowany i nowocześniejszy. Prototyp powstał w 1985 roku, a w Japończycy już w 1983 roku stworzyli Nissana Micrę K10 który jest identyczny, co tylko dowodzi że typy z Nissana musieli wykraść plany FSO Warsa i tylko dzięki temu Micrę K10 zaprezentowali wcześniej.

O tym że Datsun kopiował wspaniałego FSO Ogara to nawet nie wspomnę.

Chrysler Voyager i pokrewne (Dodge Caravan, Plymouth Voyager) to oczywiście kopie Nowoczesnego prototypu FSO Sella.

Ford Falcon to nieudolna podróbka FSO Warszawy 210.

I na koniec, VW Amarok był oczywiście wzorowany na Polonezie Analogu. Nawet nazwy obu tych modeli są podobne:
"AMAROK"
"ANALOG"
Jak widać Niemcy są tak bezczelni że nawet własnej nazwy nie chciało im się wymyślić.

Jaka znacie jeszcze jakieś Polskie pojazdu, które inne kraje nam ukradły, to piszczcie.
Podyskutujemy( ͡° ͜ʖ ͡°)

#motoryzacja #samochody #motobieda #zlomnik #polska #anglia #francja #niemcy #japonia #fso #polonez #fiat125p #syrena #warszawa #foliarze #teoriespiskowe #kustosz #pytanie #pytaniedoeksperta
#heheszki #humor
  • 6