Wpis z mikrobloga

@Cyberspx: wiesz jak się odpowietrza układ hamulcowy? Niezbędny jest przeźroczysty wężyk o odpowiedniej średnicy i tyle. Cała robota to wielokrotne odkręcanie zaworu i pompowanie klamką.
Ja sam, żeby sobie ułatwić, kupiłem wentyle zamiast zaworów. Otwieram wentyl, podłączam wężyk z pojemnikiem, naciskam klamkę tak długo aż nie ma pęcherzyków, zamykam wentyl. Nie jest tanio (ja skorzystałem z promocji na targach motocyklowych) ale na wygodnie i pewnie: nie można nic spieprzyć.
https://www.stahlbus.de/lng/en/bleeding-system/bleeder-valve/?language=en
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@vaneck: W teorii wiem. W praktyce sam nie próbowałem jeszcze. Dopiero się zbieram do pierwszego podejścia. Ale może faktycznie nie ma co kombinować i spróbuję podstawową metodą. Gdzie kupić wężyk?
@Cyberspx: Te z castoramy dają radę. Do tego słoik po ogórkach kiszonych. Uwaga bo płyn może uszkodzić niektóre tworzywa sztuczne. Uważaj na wszystkie powierzchnie lakierowane - płyn uszkadza lakier. Uważaj też na skórę - jak się oblejesz płynem hamulcowym polej wodą jak najszybciej. Masz zapowietrzony układ czy chcesz tylko wymienić płyn?
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Memory0: generalnie to grubsza sprawa. Miałem awarie podczas jazdy. Pękła/odkręciła mi się jedna ze śrub trzymających zacisk hamulcowy. Przez to przesunął się cały aż napotkał blokadę że strony wahacza. Oczywiście przez to rozszczelnił się cały układ, płyn łał się jak wesoły a to wszystko przy ok 100km/h. Teraz podatność wszystko po kolei i jestem właśnie przy hamulcach. Na zdjęciu widać dziurę po po straconej śrubie.
Cyberspx - @Memory0: generalnie to grubsza sprawa. Miałem awarie podczas jazdy. Pękła...

źródło: comment_1596359909Do4LWXuF8djF5QFoNXA3uA.jpg

Pobierz
@Cyberspx: No to ja bym wyczyścił wszystko dookoła, rozebrał zacisk, zregenerował i zalał nowym płynem. Co do odpowietrzenia: wężyk (bodajże fi8) na odpowietrznik, popuścić odpowietrznik, zalać płyn do zbiorniczka i pompować. Jak zacznie lecieć płyn z węża to zakręć odpowietrznik, naciśnij mocno ja dźwignie i szybkim ruchem popuścić odpowietrznik. I tak do skutku, aż dźwignia będzie twarda. Pamiętaj o dolewaniu płynu do zbiorniczka