Wpis z mikrobloga

Dziś mieliśmy bardzo ciężki transport. 11-letnie dziecko z Krakowa do Zabrza. Przeszczep serca. Dziecko było podłączone do urządzenia które miało baterie jedynie na 40 minut. Problem stało się zasilanie w karetce. Poszukiwanie odpowiedniej przetwornicy, UPS-ów itp.
Policja która konwojowała karetkę miała na wyposażeniu agregat prądotwórczy na wszelki wypadek.(
Na bramkach A4 policja zblokowała ruch tak by konwój dotarł do otwartych bramek. Na kolejnych bramkach to samo i tam dołączają kolejne radiowozy do pilotowania przejazdu.
Sprzęt wytrzymał bez wspomagania, bo transport wyniósł 45min.
Krakow-Prokocim - Zabrze.
45 minut!

#999 #ratownikmedyczny #medycyna #wejsciesilowe
  • 173
Dziś mieliśmy bardzo ciężki transport. 11-letnie dziecko z Krakowa do Zabrza. Przeszczep serca. Dziecko było podłączone do urządzenia które miało baterie jedynie na 40 minut. Problem stało się zasilanie w karetce. Poszukiwanie odpowiedniej przetwornicy, UPS-ów itp.


@Korba112: Z jednej strony szacunek dla ratujących życie, a drugiej strony państwo z gówna i kartonu. Bateria na 40min? To już naprawdę nie mamy helikopterów transportu medycznego i większych baterii żeby pracownik musiał się takimi
problemem nie jest cena tylko miejsce i masa.


@Felonious_Gru: przecież coś takiego może być zamontowane chociażby pod fotelem kierowcy, czy właściwie w dowolnym miejscu. Zaryzykowalbym stwierdzenie że nawet w schowku pasażera po przerobieniu chłodzenia. Ciężko mi sobie wyobrazić też wpływ tych dodatkowych 3kg....

2kW mocy ciągłej to waga 5.5kg. Przykład pierwszy z brzegu: https://www.polskieprzetwornice.pl/sklep/mobile/product_info.php/products_id/130?gclid=EAIaIQobChMInLq_7daV6wIVzOeyCh3Gtg_aEAQYBSABEgKRefD_BwE
@LM2137: @Fire998: z tego co wiem do LPR pacjet musi ustabiliozwany. Np. jak jest ryzyko że ktoś straci przytomność, zacznie się dusić, to do helikoptera trzeba go intubować "na zapas" a razem z tym dać znieczulenie ogólne. Można też zamontować lucasa do automatycznej resuscytacji. Jak się go zapakuje do helikoptera to nie ma opcji nic z nim zrobić. Dlatego czasami odlot tak długo trwa.

Proszę o zweryfikowanie.
@Korba112: Aparat do znieczulania wieźliście w karetce czy jakieś serce pozaustrojowe?
Bo z tego co piszesz, zakładam że to nie sprzęt będący na codzień wyposażeniem karetki
2kW mocy ciągłej to waga 5.5kg. Przykład pierwszy z brzegu: https://www.polskieprzetwornice.pl/sklep/mobile/product_info.php/products_id/130?gclid=EAIaIQobChMInLq_7daV6wIVzOeyCh3Gtg_aEAQYBSABEgKRefD_BwE


@japycz: 2kW z gniazdka 12V? 166 amperów?

W praktyce wątpię żebyś wyciągnął z tego gniazdka więcej niż 300W (a to już 25A) ale w sumie to ja się gówno znam więc niech ktoś kto się zna poprawi :)

Ale moja osobówka (Honda Civic) ma na gniazdku zapalniczki bezpiecznik na 20A więc po mojemu to więcej niż 240W z niego nie
@gatineau: nie trudno wpaść na to że pod coś takiego robi się osobna instalacje a nie używa gniazda i bezpiecznika od "zapalniczki". Jako ciekawostkę powiem Ci że silnik 3.0 TDI w osobówce może mieć alternator 220A. Już nie mówiąc o instalacjach na 24 lub 48V.
@Felonious_Gru: link który wrzuciłeś do przeciążonych karetek to niechlujstwo firmy która je modernizowała ewentualnie tego kto wybrał takie samochody i takie wyposażenie do nich. Niestety
@gatineau: Gniazdo 12V w samochodzie najczęściej zabezpieczane jest bezpiecznikiem 20A. Większe przetwornice najlepiej podłączyć bezpośrednio do akumulatora. Tutaj ograniczeniem może być alternator. W samochodzie z linka ma 185A ( 2220W@12V).
albo z czegoś zrezygnować.


@japycz: na przykład z przetwornicy używanej raz na ruski rok (σ ͜ʖσ)

Artykuł dałem jako przykład, że dodatkowe kilka kilogramów to nie jest siatka ziemniaków tylko być może kwestia przekroczenia limitów
@kruger92
To była karetka Krakowskiego Pogotowia Ratunkowego.

@dos_badass
@bigos555

Hahaha ale u nas to normalne, że na kogoś bardzo grubego mówimy "ciężki stan" :)

@DumnyzbyciaPolakiem
@szerlokholms
o LPR napisałem wyżej
@uczeniemaszyn

@dominowiak
LPR lata do transportów. I faktycznie jest czasem potrzebny do akcji, a jest zajęty.
@Wyrewolwerowanyrewolwer
@George_Liquor
@EliG
@LM2137
@dididida tu pacjent był przygotowany ale nie było technicznej możliwości zapewnienia zasilania zastępczego co udało się zrobić w karetce.
@pies_ogrodnika
@merytorycznie_niepoprawny

Dobry
Jako ciekawostkę powiem Ci że silnik 3.0 TDI w osobówce może mieć alternator 220A. Już nie mówiąc o instalacjach na 24 lub 48V.


@japycz: wow, w życiu bym nie powiedział że tam są takie prądy. A jak to jest na biegu jałowym podczas postoju ile prądu daje taki alternator? Zastanawiam się na ile samochód dubluje się jako generator, w sensie czy dałbym radę mając taką dużą przetwornicę 12DC->230AC odpalić np. płytę
Ogólnie kolesiowi chodziło o nawiazanie do wpisu (pasty?) o tym, że ktoś jechał w trasę 100km a przygotowania jak na trip przez całą Eurazję


@Felonious_Gru:

Ostatnio był wpis różowej o niebieskim co chciał spać co chwilę na 350km trasie.


@Korba112:

Dawajta tu linki, i to już! xD

@korba112 ale tu nie o "ciężki stan" a o "ciężki transport" mowa. :p
a my wciąż stoimy w kolejkach jak do budki z piwem na koncertach


@adios: Na A4 Katowice-Kraków większym problemem aktualnie są zwężki i przerzucanie ruchu pomiędzy jezdniami a nie same bramki. Autopay i się nie zatrzymujesz - zwalniasz do tych 30-40 km/h i tyle. Poza tym o 30% taniej, to chyba tylko głupi nie skorzysta. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@adios: akurat na tej trasie możesz płacić m.in. Skycash'em - dodajesz swój pojazd w apce, bramki zczytują rejestrację i płatność leci automatycznie, dodatkowo jest taniej
wow, w życiu bym nie powiedział że tam są takie prądy. A jak to jest na biegu jałowym podczas postoju ile prądu daje taki alternator?


@gatineau: tyle ile akurat potrzeba. Praca alternatora steruje regulator, prąd generowany zależy od tego co masz włączone i w jakim stopniu naładowany jest akumulator. Włączysz światła, grzanie foteli, szyby, subwoofer w bagażniku to i prądu dla tych urządzeń trzeba.

czy dałbym radę mając taką dużą przetwornicę